Hakutulokset

1. M

Elokuiset2021

Meillä näkyi sukupuoli jo rv 14 ultrassa, mutta nyt on sitten ihan täysi varmuus kromosomeistakin. Haluttiin tietää sukupuoli kun ei mitään tarvikkeita tai vaatteita ole jäljellä isoveljiltä niin nyt on helpompi sit hankkia :giggle:
  2. M

Elokuiset2021

Mulla meni ihan ohi tuo FB-ryhmään liittyminen helmikuussa.... NIPT-testissä käyty ja normaalit tulokset saatiin. Samalla varmistui että meidän iltatähti on tyttö :love:
  3. M

Elokuiset2021

@Kimalluss meillä sama juttu, ultraus kesti 20 min kun pikkuinen vaan köllötteli väärässä asennossa. Kätilö paineli mun mahaa aika kovastikin ennen kuin saatiin nt-mittaus otettua, se tuntui ikävältä. Mä aion kanssa ottaa äitiyspakkauksen kun isoveljien jälijiltä ei ole tallessa enää mitään...
  4. M

Elokuiset2021

Täällä NT-ultra ohi ja kaikki hyvin. Down-riskiluvuksi tuli 1:1400 eli ei aihetta jatkotutkimuksiin. Niskaturvotusta oli 1,19 mm. Nenäluu näkyi, samoin aivojen perhoskuvio sekä kätilön mukaan muutenkin normaalilta näytti. Josko sitä kohta uskaltaisi nauttia tästä raskaudesta :love:
  5. M

Elokuiset2021

Meillä myös ylihuomenna 10.2. Hermot on aivan riekaleina, onneksi ei tarvitse kauaa enää jännittää :oops:
  6. M

Elokuiset2021

Varmaan parempi ettei liikaa päättele, mulla ainakin meni yöunet. Lähinnä siksi kun ikää on jo 42 v. @Sanjoh meillä onkin sit ultrat samana päivänä :giggle:
  7. M

Elokuiset2021

Nyt tuli näkyville seulonnan verikoetulokset: papp-a 685 ja hcg 37. Näitähän ei kai saisi tulkita ennen NT-ultraa mutta kyllä tuo alhainen hcg vähän ihmetyttää :unsure: Oletteko muut saaneet jo näitä arvoja? Onneksi on ultra ensi ke niin saan selvyyttä asiaan.
  8. M

Elokuiset2021

Mullakin normaalisti jumppia ja kuntosalia ohjelmassa joka viikko, mutta nyt Koronan ja raskauspahoinvoinnin takia teen vaan kotijumppaa ja kävelylenkkejä. Raitis ilma auttaa huonoon oloon kunhan malttaa liikkua rauhallisesti eikä revi ihan täysiä. Kunhan lumet alkaa sulaa niin aloitan taas...
  9. M

Elokuiset2021

Tervetuloa mukaan @auraum :love: Täällä tänään rv 11+0 ja sen kunniaksi kävin aamulla labrassa. Kahdeksan putkilon joukossa lähti myös seulontanäytteet, joten nyt saa todenteolla alkaa jännittää tuloksia. Np-ultraan vielä pari viikkoa aikaa. Ihanaa viikonloppua kaikille! Toivotaan että...
  10. M

35+ vauvan odottajat

Täällä myös yksi isomahainen odottaja rv 10+5. Vatsan peittely alkaa käydä vaikeaksi mutten haluaisi vielä muutamaan viikkoon kertoa esim töissä. Nt-ultraan vielä 2 vk ja seulan tulokset jännittää kovasti. Pahoinvointia on edelleen etenkin iltaisin, eikä liikaa energiaa muutenkaan. Odotan sitä...
  11. M

Elokuiset2021

Ihana taas lukea kaikkien kuulumisia! Mulla on pahoinvointi hiukan helpottanut, jaksoin jopa äsken tehdä tunnin lumitöitä. Ei olisi vielä viikko sitten tullut mitään. Kaikista huonoin olo tulee kun ottaa vitamiinitabletteja, onko jollain vinkata hyvää valmistetta? Mä söin aluksi foolihapon ja...
  12. M

Elokuiset2021

Tänään oli eka neuvolakäynti rv 9+4 ja kolmen viikon päähän sain NT-ultran. Ensi viikolla otetaan jo nippu verikokeita. Sokerirasitustesti ois sit keskiraskaudessa vasta. Mun vatsa on myös jo ihan jäätävän kokoinen pallo, olen siirtynyt äitiyshousuihin pari viikkoa sitten. Painoa oli tullut jo 2...
  13. M

Elokuiset2021

Mulla on myös ajatuksissa mennä nipt-testiin kun ikää on jo 42 v. Edellisten raskauksien aikaan koko testiä ei ollut vielä keksittykään. Ilmeisesti tuon testin voisi ottaa jo rv10 alkaen mutta ajattelin vielä neuvolassa jutella asiasta ensi viikolla. Onhan se kallis testi, ilmeisesti lähes 800...
  14. M

Elokuiset2021

Mulla sama havainto että kaikki rahkat, jugurtit ym. pahentaa oloa. Samaten huomaan että tulee juotua liian vähän kun vesi ei oikein maistu. Olen yrittänyt juoda laimeita mehuja, mutta niissä on usein makeutusaineita kieltolistalta. Mulla pahoinvointi on nykyään voimakkainta iltaisin. Työpäivän...
  15. M

Elokuiset2021

@Ulpu91 voimia ja jaksamista, ikävä kuulla että kävi näin :cry:
  16. M

35+ vauvan odottajat

Oletteko muut odottajat menossa NIPT-testiin? Meidän kunnassa sitä ei tarjota ellei nt-ultran ja verikokeiden perusteella nähdä kohonnut riski kromosomipoikkeamille. Itsellä kun ikää on jo 42 v niin haluan sen testin tehdä vaikka omalla rahalla ja mieluusti mahdollisimman varhaisessa vaiheessa...
  17. M

Elokuiset2021

Terveisiä varhaisraskauden ultrasta. Pikkuisen sydän sykki vimmatusti joten mut saa lisätä listaan: la 21.8./ 3. lapsi/ TAYS. :love:
  18. M

Elokuiset2021

Mulle maistuu parhaiten nämä ja pitää öklötystä hetken poissa: Appelsiinituoremehu mahdollisimman kylmänä Jäiset marjat suoraan pakkasesta Näkkäri, hapankorppu Oliivit Sipsit ja salmiakki Jugurttirahka jäisillä marjoilla Inhokkeja taas: Banaani Kahvi Liha kaikissa muodoissa Juusto Lämpimät...
  19. M

Elokuiset2021

Sama täällä, kolmatta viikkoa jo. Oksentanut en ole (vielä) mutta etova olo iskee heti jos olen yli 2h syömättä. Yölläkin pitää näkkäriä rouskuttaa tai smoothieta juoda. Hyvästi hampaat ja tervetuloa massiiviset raskauskilot...
  20. M

Elokuiset2021

Mulla kanssa paaaaljon huonompi olo tässä raskaudessa kuin aikaisemmissa. Ainoat mitkä tuntuu auttavan etovaan oloon on sipsit ja laku, eikä niitä saisi syödä...Täytyykin kokeilla jos vitamiinien otolla on vaikutusta asiaan. Ihmettelen oikein miten olo onkin tällä kertaa näin hutera, johtuuko...

Yhteistyössä