Hakutulokset

1. R

tytölle juhlamekko..

laita yv:tä, jos kiinnostaa http://www.aijaa.com/v.php?i=6027192.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=6027204.jpg
  2. R

Päiväkoti vai perhepäivähoito ?

Meillä on niin hyvä kokemus perhepäivähoidosta, että en arvaisi päiväkotiin enää viedä. Päiväkodissa ei olot ole välttämättä yhtään sen paremmat eikä syliä ehkä sitäkään vertaa kuin perhepäivähoidossa. Enemmän negatiivista on päiväkodeista kirjoteltu. Ehkä meillä on vaan käynyt tosi hyvä...
  3. R

vastuunjako vesivahingossa - olisiko kenelläkään tietoa

Miuski, saisinko vaivata ja pyytää sinua kysymään mieheltäsi tästä ja vastaamaan minulle vaikka yv:llä...kiitos :flower: Tämä vahinko sattunut jo talvella. Kyseessä omistusasunto. Yläkertaan uusittu varaaja (en tiedä oliko todellinen tarve vaihtaa koko varaaja vai olisiko riittänyt putket...
  4. R

Ihan tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin (matkustelusta)

Jos menee ns. pikkuvintiön kanssa ulkomaille ja haluaapi liikkua ympäriinsä esim. taksilla, niin eihän siitä tule mitään, kun eihän niissä takseissa ole lastenturvaistuimia. Pitääkö siis hotelli ottaa mahd.läheltä niitä kohteita, missä haluaa käydä, että pääsee kävellen tai metrolla tai dösällä...
  5. R

Apteekista kalkkilisää ilman reseptiä?

Meillä maitoallergikko syö Calcichewtä (purutabletti). Kädessä murskaan neljään osaan ja neiti itse näppärästi laittaa yksi kerrallaan suuhun ja syö ihan tyytyväisenä. Kyselin äskettäin lekurilta tuosta YO-apt. kalkista ja hän sanoi, että Calcichew ajaa saman asian ja on vähän edullisempi...
  6. R

Maitoallergisen taaperon kanssa matkaan

Maitoallergisen taaperon kanssa ulkomaille Havittelen tässä Ranskaan lähtöä ja olin jo painamassa Varaa matka-nappia, kun tuli mieleen, että mitenkähän minä (ja mummu) tuon maitoallergisen taaperon kanssa pärjään ulkomailla. Lähinnä mietityttää: - miten käytännössä saa sujumaan Almironin...
  7. R

Maitoallergisen taaperon kanssa ulkomaille

Havittelen tässä Ranskaan lähtöä ja olin jo painamassa Varaa matka-nappia, kun tuli mieleen, että mitenkähän minä (ja mummu) tuon maitoallergisen taaperon kanssa pärjään ulkomailla. Lähinnä mietityttää: - miten käytännössä saa sujumaan Almironin teon, kun siihen omat sääntönsä. Pitäisi olla...
  8. R

Saako maitoallerginen käyttää (suositellaanko)

käytettäväksi soija- tai kauramaitoja? Siis lähinnä ruoanlaitossa apuna maitoa korvaamassa käyttäisin. Taapero nyt 1-v. ja Almiron Pepti käytössä.
  9. R

oksennuksen haju 11 kk ikäisen suussa, normaalia???

Pulauttelu, refluksi, hikka, itkuisuus (siis monen monta tuntia yhteensä vrk:n aikana, ummetus/ripuli, huonot unet, tiesminkälaiset ja pahanhajuiset ulosteet mm. Tarkkailen tilannetta ja katsotaan löytyykö syytä kiinteistä tai onko sitten tuota maito...Mietin vain kuinka TAYSissa lähtevät...
  10. R

oksennuksen haju 11 kk ikäisen suussa, normaalia???

Meidän tytöllä on ollut käytössä n. puolen vuoden iästä Almiron suolioireiseen maitoallergiaan. Nyt n. kuukauden verran on tytön suussa haissut oksennuksen haju, jota esiintyy myös pitkän ajan päästä syömisen jälkeen. Hampaita harjataan, että ei pitäisi olla kiinni siitä. Tytölle on tullut taas...
  11. R

Uusiavuton kaipailee vinkkejä

maidottomiin ja kananmunattomiin ruokiin. Kaupan soseita syödään ja omatekoisia myös. Omatekoisille tuli takapakki kun sairastui norovirukseen 2 kertaa samaan aikaan n. 7 kk tienoilla kun söi jo tosi hyvin itse tehtyjä soseita (2 vk ripuli + uudestaan 1 vk ripuli). Itseäni vaivasi kun ei...
  12. R

Onko tämä raskausajan diabetesta?

täällä ihmiset eivät näytä olevan tietoisia, että tyypin 2 diabetesta "metsästettäessä" raja-arvot ovat eri kuin raskauden aikana tehdyissä sokerirasituskokeissa. Raskauden aikana sokerirasituskokeen raja-arvot ovat tiukemmat.
  13. R

Onko tämä raskausajan diabetesta?

paastoarvon pitäisi olla alle 4.8 1 tunnin arvon alle 10.0 2 tunnin arvon alle 8.7. Jos yksikin arvoista heittää, niin tulkitaan raskaudenaikaiseksi diabetekseksi. Ensin kokeillaan ruokavaliohoitoa, jos ei toimi, niin sitten pistoshoito synnytykseen asti. Jos äidin vs-arvot...
  14. R

Annatteko puuroa aamuin illoin?

Meillä menee aamupuuro ja iltapuuro. Jotain "laihaa" hedelmäsosetta olen laittanut joskus omatekoisen puuron joukkoon. Valmispuurojen valikoima meidän kohdalla pieni, kun tyttö on maitoallerginen. Neuvolasta kyllä ohjattiin aloittelemaan viljat yksi kerrallaan ja vasta aikaisintaan 6 kk iästä...
  15. R

Toukovauvat -07 Helmikuu

sain vihrosta viimein laitettua sulle sen Y-viestin!
  16. R

7,5kk eikä varaa jaloilleen

liisukka, sen verran sanoisin, että jos on ollut käytössä hyppykiikku tai kävelytuoli, niin kannattaisi varmaan jättää pois ko. vempeleet, ne "edesauttavat" varvastusta. Jossain vauvalehdessä kirjoiteltiin myös hiljattain lapsen liikunnallisesta kehityksestä ja kerrottiin, että nimenomaan tuota...
  17. R

9 kk ikäisten aamuvirkkujen vauvojen TAI pph:ssa aloittaneiden/aloittavien vauvojen äidit, kyselisin vauvojen päivärytmistä

Meidän tyttö näköjään on sitten aavistanut, että kohta on hoitoon meno edessä ja useampana aamuna heräillyt kuuden jälkeen. Yöunet jääneet n. 9-10 tuntiin. Takaisin nukkumaan ei saa aamulla, on aivan virkeä. Kolmisen kuukautta oli rytmi hyvä yönukkumisessa, syömisissä ja päiväunissa. Nyt...
  18. R

neocate myynnissä

ihmiset ei varmaan uskalla ostaa avattua purkkia...siinä on kuitenkin se hygieniariski....ja jos vielä tulee postitse...
  19. R

Jauhemainen erit.korvike ja nokkamukki

Moi! Taas fiksummilta tulin kysymään. Tytön kanssa ollaan harjoiteltu n. 1.5 kk nokkamukista juomista. Sujuu hyvin niin, että itse kallistan mukia. Tyttö osa pitää kahvasta kiinni yhdellä kädellä, mutta vielä ei saa itse molemmin käsin pidettyä eikä siis osaa itse juoda. No tämä taito kehittyy...
  20. R

Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Täällä on nyt sitten tehoklooraukset ohi. Mun tuli niin surkea niitä kaupungin miehiä, jotka ajoivat koko päivän tässä puhdistettavalla alueella auton kajareiden huutaen ihan täysillä lausetta: "Tehokloorauksen aikana, muistakaa juoksuttaa vettä ohjeiden mukaan". Siis raukoilla soi varmaan...

Yhteistyössä