Hakutulokset

  1. nirppurotta

    Voiko äitipolille mennä suoraan?

    Huomenna oon menossa jo kolmatta kertaa lääkäriin näitten vatsakipujen takia.. oon siis 17+ viikolla raskaana ja mahaa polttanut supistusmaisesti jo yli 2 viikkoa. Mutta ei siis oo supistus, eli kohtu ei kovetu. Pienikin rasitus provosoi, eilen riitti keittiöjakkaralle nousu. Polte kestää koko...
  2. nirppurotta

    Viimeistä päivää tällä nicillä..

    Kävi tänään nimittäin niin, että eksä soitti ja haukku mut puhelimessa viikon vanhasta viestistä, jonka olin tänne kirjoittanut... No mä sitte tietysti totesin, että aika surullista, että pitää täällä käydä vakoilemassa mun kirjoituksia. Hän totesi,ettei vakoile vaan hän GOOGLETTI! No lukekoon...
  3. nirppurotta

    Kelan sairauspäivärahasta...

    Eli lasketaanko aina tilanteesta riippumatta viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, vai onko tässäkin mahdollisuus laskea 6kk tulojen mukaan, jos tulot kasvaneet sen 20% ?
  4. nirppurotta

    Menin ihan terveenä päikkäreille...

    ja heräsin 2-tuntia myöhemmin kuumeessa... Outoa, sillä mulle ei juuri koskaan nouse kuume. Myös lihassärkyä oli. Onko nyt jotain muutakin influenssaa liikkeellä? Eikös lihassärky kuitenki liity influenssaan.
  5. nirppurotta

    Kun ootte odottanut toista lasta..

    niin onko teistä tullut tälläsiä, kun minä? Mä en malttasi hetkeäkään olla tuosta reilu 3vuotiaasta jannusta erossa. Koko ajan vaan haluaisin pitää sylissä, halia ja suukotella. Jotenki jo itteä nolottaa, kun oon nyt niin kiinni tossa pojassa, joka on vielä mun pikkupoika ja kohta sitte isoveli...
  6. nirppurotta

    Miksi mua vainoaa unissa aina yksi ja sama asia...?

    Eli aina, kun unessa menen hissiin, niin joko se hissi nousee koko ajan vaan korkeammalle ja korkeammalle, vaikka kerrokset loppuu kesken, tai sitten se tekee saman alas päin....syvemmälle ja syvemmälle? Todella ahdistuneena aina herään näihin uniin :ashamed:
  7. nirppurotta

    Raskausajan veriseulasta

    Eli menikö se niin, että jos seulassa ei oo mitään hälyttävää, niin eivät ilmottele tuloksesta? Itelle kun sanottiin, että tulokset valmsituu 2 viikossa ja sitten otetaan yhteyttä. Nyt 3 viikkoa kulunut, eikä ole soitettu saati kirjeessä niitä tuloksia tullut.
  8. nirppurotta

    Oli se vaan ihan saada poika taas kotiin

    Tuli isänsä luota. Kaikkiaan kaksi päivää jaksoi taas poikansa pitää :| Ei silti, ei poika siellä kauheasti viihdykkään. Itki ja parkui, kun isä toi pihaan. Kuulemma kiukutellut koko ajan. Kiukuttelu ja itku loppui sihen paikkaan, kun isän auto lähti. Koko päivän poika kiehnäs sylissä, nuuski...
  9. nirppurotta

    Toistuvat päänsäryt raskausaikana...

    Onko muita, joilla tätä ongelmaa. Itellä on nyt useemman viikon ollut 4-5krt viikossa päänsärkyä,välillä lievää, välillä migreenityyppistä ja pikkuhiljaa alkaa ottamaan kupoliin... |O Koko aikaa viittis kuitenkaan parasetamoliakaan nappailla.... :|
  10. nirppurotta

    Hitto mut on hyviä

    nää Lidlin mansikkapuikot valkosuklaacrisp-kuorrutteella. Ihan vetää vertoja näille kalliille puikoille, vaikka nää maksaa n. 50snt kappale :p
  11. nirppurotta

    Kyselin tuossa eilen lomarahaoikeudesta mammalomalle jäädessä...

    Eli sitä että oonko oikeutettu lomarahaan, jos pidän kertyvät vuosilomat ennen mammalomalle jäämistä. Nyt sain ihan virallista tietoa,eli jos äitiysloma alkaa työsuhteen voimassaoloaikana, niin meidän tessin mukaan oon oikeutettu saamaan myös lomarahan, jos siirryn vuosilomalta suoraan...
  12. nirppurotta

    Miks meidän telkkari sammuu ja menee itekseen päälle?

    Ite istun keittiössä koneella ja äsken olkkarissa toi telkkari sammui ja meni taas päälle. Viime yönäkin meni itestään päälle..... Puolisen vuotta on tätä jo tapahtunut :o Eikä siis johdu siitä, että ois sähköt räpsähtänyt...
  13. nirppurotta

    vuosiloman kertymisestä vielä...

    Eli valaiskaas nyt vielä tyhmää..... Mulla alkais äitiysloma joulukuun puolivälissä ja työsoppari loppuu helmikuun vika päivä, eli äitiysloman aikana. Eli periaatteessahan mulle kertyis vuosilomaa tuonne helmikuun loppuun asti....? Eli melkein täysi vuosiloma. Eli kun aion pitää lomat...
  14. nirppurotta

    Mites te toimisitte ?

    Eli mulla on tuollainen reilu 3-vuotias poika, josta tulee tammikuussa isoveli. Nyt on probleemana se, että ollako töissä mammaloman alkuun asti, eli joulukuun puoliväliin, vai jäädäkkö kotiin pitämään pois kertyneitä lomia jo lokakuun puolivälissä, ja samalla viettämään todellista laatuaikaa...
  15. nirppurotta

    Te joilla on asuntolainaa....

    Paljonko ootte nostaneet veroprosenttianne nyt korkojen laskun myötä? Siihen tietysti vaikuttaa myös lainamäärä, mutta sitä ei tietenkään tarvi kertoa :D Itellä ei isoa lainaa ole, ja muutenkin veroprosentti on tuloihin nähden hiukan isompi, kuin olis tarvis, mutta silti sitten nostin vielä...
  16. nirppurotta

    Saako työajalla käydä...

    raskausajan tutkimuksissa, esim itellä tulossa rakenneultra ja diabeteshoitaja äitipolilla. Eli tarviiko siis näihin käytettyä aikaa tehä takaisin työntantajalle?
  17. nirppurotta

    Raskausdiabeetikkoja paikalla?

    Minkäslaisia teillä on ne aterianjälkeiset arvot, siis 1h ateriasta? ite kun olen tässä oikein urakalla testannut syömisiäni, enkä ole millään keinolla saanut sokeriarvoani "diabeteksen edellyttämälle tasolle". Oon siis syönyt ihan mitä vain, ja arvo ei nouse. Nytkin tempaisin puoli litraa...
  18. nirppurotta

    Ihanaa...ulkona tuoksuu jo syksy

    Onko muita, jotka nauttii syksyn pimeistä illoista, kynttilöiden polttamisesta ja värikkäistä puista :heart:
  19. nirppurotta

    Ehkä tyhmä kysymys, mutta .....sikaflunssasta

    Eli kun raskaana olevat kuuluvat riskiryhmään ja mahdolliset jälkitaudit saattavat ilmeisesti olla sikiölle vaarallisia, niin oliskohan mahdollista hakea erityisäitiysvapaata? JOs nimittäin joutuu töissä olemaan isojen ihmismäärien kanssa tekemisissä lähes päivittäin, eikä työntantajalla ole...
  20. nirppurotta

    Vääntäkääs ny blondille rautalangasta...verotuksesta...

    Eli eikös vuoden alussa tule uudet verokortit? Ja jos minä sieltä ruksin tulorajaksi sen vuositulo-kohdan, niin silloin mulla menee vasta loppuvuodesta lisäprosentille, jos tulot ylittyy? Eli vaikka saan helmikuussa lopputilin, eli lomat jne maksetaan, niin silti menee vaan perusprosentin...

Yhteistyössä