Hakutulokset

1. I

HUOM! HUOM! AVAATHAN TÄMÄN, MIKÄLI OLET RASKAANA!!!!! Tietoa Multi tabs -valmisteesta...

Joo mukavaa, mä vedin niitä ensimmäiset kuukaudet. Kaikki joilla on ollut paha raskauspahoinvointi tietävät, että siihen koittaa ihan mitä vaan. Nyt sitten odotellaan lapsen syntymää, että onko siellä jotain. Joskin en isosti siihen usko, luulen että tämä on taas niitä hysteerisiä länsimaisia...
  2. I

vauva herää keskellä yötä istumaan/seisomaan/juttelemaan/nauramaan mitä tehdä?

siis miten menettelette kun vauvaa ei voi "tyynnytellä" uudestaan uneen, vaan on tarmoa täynnä? mä yritän vaan painaa pientä päätä takaisin patjaan mutta sieltä vaan noustaan ja hihkutaan uudelleen. tätä kestää tunnin kaksi aina välillä? annatteko vauvan vaan valvoa? meillä siis nyt 8 kk ja...
  3. I

Minkä ikäisenä vauva kävelytuoliin?

Meillä 5 kk ja on ollut kova istumaan jo kuukauden. Olen antanut olla pieniä aikoja kävelytuolissa kun siinä on kaikkea kivaa soivaa edessä, ei ole yrittänyt vielä eteenpäin eli ei tajua sen kävelyn päälle mut siinä on kiva istua, jalat yltää juuri ja juuri maahan. Mun mielestä kohtuus kaikessa...
  4. I

Kätkytkuoleman pelko

Moikka taas! Voi ei siis nyt menin tästä lukemaan että riski on tuonne 7 kuukauteen asti...Odotin sitä puolen vuoden rajapyykkiä kuin kuuta nousevaa B) Mutta ihana tietää että ei ole yksin =) Käyn öisin aina puskemassa vauvalle tuttia suuhun kurkistuskäynneillä ja kääntelen nukkuvaa patukkaa...
  5. I

Kätkytkuoleman pelko

moi liisukka! mulla on ihan sama. ensimmäiset kuukaudet heräsin parin tunnin välein ja vieläkin teen sitä, poika 5 kk. se liittyy mulla menettämisen pelkoon ja olen kyllä muutenkin herkkä. ja siihen ei valitettavasti järkisanat tehoa, kuten harvemmin mihinkään tunneperäiseen, eli ajan kanssa se...
  6. I

Vauva 5 kk ja TODELLA VILLI???

Siis apua meidän 5 kuukautinen rööhöttää ihan kamalasti!! Koko ajan pitäisi olla nostelemassa tai heittelemässä tai pyörittelemässä ja kaikkea revitään ja huudetaan ja syödään... Ryömii jo eteenpäin ihan reippaasti ja tekee "pahojaan" :D . Koska tällaista voi alkaa komentamaan?? Ja ennakoiko...
  7. I

isät: voiko mieli muuttua lasten lukumäärän suhteen?

Kiitos ihanasta ja viisaasta vastauksestasi etsijä. Onnea Sinullekin vaimon "vaihvihkaiseen käännyttämiseen" sekä tietenkin lisääntymiseen B)
  8. I

isät: voiko mieli muuttua lasten lukumäärän suhteen?

vähän kökkö otsikko mutta siis tilanne tämä: meillä ihana 5 kk lapsi, joka kyllä hupsahti tulla vahingossa, mutta oli tervetullut. vauvan syntymän jälkeen poikaystäväni ilmoitti että ei halua kuin yhden lapsen, kun taas minun haaveeni on 3... eli onko jollain teistä miehistä ollut ensin...
  9. I

"Myydään" vauvauintipaikka Helsingissä, alk. ensi su klo 14.15

Hei, atooppisen ihon vuoksi emme pääsekään aloittamaan harrastusta :( Tämä on siis ihan aloittelupaikka ja tapahtuu pikkuhuopalahdessa, lisätietoja http://www.vauvauinti.com/ Olemme maksaneet sen varausmaksun 45 ?, joka sisältää ensimmäiset 3 kertaa ja meillä on näin paikka varattu ryhmään...
  10. I

Yöt menneet ihan hulinaksi vajaa 5 kuukautisella??

Ennen nukkui yhdellä kahdella syötöllä ja nukahti uudelleen heti ruuan saatuaan, nyt herää monta kertaa syömään ja myös valvoo öisin ja jokeltelee? Myös tuttia pitää antaa monta kertaa yössä. Nukahtaminen on yhtä piinaa, vain syliin onnistuu. Onko tämä jotain uuden oppimista ja palautuuko se...
  11. I

Muidenkin vauvat hengästyneitä koko ajan?

hei, meillä 4 ja puoli kuukautinen ja aika villi tapaus. Koko ajan pomppii sylissä ja kierii ja huitoo ja potkii ja kenties tästä johtuen hengitys koko ajan hengästynyttä... myös röhisee kuin possu :whistle: koko ajan?? en tiedä paljoa vauvoista joten onko tämä siis ihan normaalia?? kiitos!
  12. I

Tuleeko muiden vauvoille puhdistusliinoista reaktioita?

En ole varma onko se puhdistusliina vai peruna/porkkana mikä aiheuttaa vauvan jalkojen taipeiden punaisuuden. Ne ovat siis ihan todella punaiset ja isolta alueelta, muissa taipeissa ei ole mitään. Puhdistin eilen ekaa kertaa liinalla ja nyt arvon onko se porkkana vai liinat... ehkä lopetan...
  13. I

Riehuuko teidän muiden miehet vauvojen kanssa??

Pelkään että se vaikuttaa jotenkin vauvan kehitykseen kun mies kutittelee ja "syö" vauvaa äänekkäästi joka päivä. vauva (n 4kk) tosin hihkuu ja kiljuu ja kikattaa riemusta aina ihan hullun tavalla, mutta kuitenkin pelkään, että se vaikuttaa jotenkin kun niin riehutaan? paluuta ei tosin enää ole...
  14. I

rokotuksesta kuumetta 39 astetta, vauva 4 kk, onko syytä huoleen??

KIITOS ystävällisestä vastauksesta! yöksi laitettiin suppo ja nyt vauva on jo parempi ja kuumetta enää 38.
  15. I

rokotuksesta kuumetta 39 astetta, vauva 4 kk, onko syytä huoleen??

tietääkö joku? kiitos!!
  16. I

vauvan 4kk nukuttaminen tuskaa, unikouluko avuksi??vertaistukea tarvitaan!

hei, täällä alkuperäinen. juuri tuota stressaan kun kaikki sanovat että kannattaa opettaa nukkumaan itsekseen :| . Mutta kun ei nuku niin ei nuku. Vatsa on täynnä, meillä siis mennään korvikkeella, ja isompia vatsavaivoja ei ole ollut. Ehkä teen niin kuin Nappe ja en ota stressiä ja kanniskelen...
  17. I

Miten kauan pakastetut sosekuutiot säilyvät hyvänä pakkasessa?

eli onko tietoa, kiitos
  18. I

vauvan 4kk nukuttaminen tuskaa, unikouluko avuksi??vertaistukea tarvitaan!

Meidän 4 kuukautinen pitää nukuttaa sekä 4 x päikkäreille ja yöunille. Paras on kun kannetaan ja heijataan vaaka-asennossa, myös vaunujen raju hetkuttaminen auttaa. Joskus harvoin nukahtaa itse sänkyynsä, joskin yritän sitä joka ilta. Tämä alkoi ihan yht´äkkiä noin kuukausi sitten, sitä ennen...

Yhteistyössä