Hakutulokset

1. P

Kuntosalilla raskaana ollessa

kannattaa selailla (jos saa käsiin) vanhoja KaksPlussia ja muita vauvalehtiä, niissä kuulemma aika ajoin jumppaohjeita raskaana oleville. Itse en ole vielä onnistunut löytämään kirjaston varastoista jumppaohjeita sisältäviä lehtiä. Aion kysellä jo lapsia saaneilta ystäviltä, josko heillä olisi...
  2. P

tuosta pilateksesta. JonnaP: Olen käynyt muutamilla tunneilla nyt raskaana ollessa, ja olen kyllä tykännyt, on tuntunut hyvälle. Jostakin luin, että ihan kaikkia liikkeitä ei suositella raskaana oleville, mutta siinä ei sanottu, että mitkä ei sovi. Mutta syviä vatsalihaksia kai on hyvä tehdä...
  3. P

Tosi mukava että moni on kertonut kokemuksiaan ja ammattilainenkin vinkkasi. Itse olen tehnyt pyörällä n. 20-30 min, miten milloinkin jaksan, ja siihen päälle rintalihaksia, ojentajia ja yläselkää taljalla. Sitten olen tehnyt sitä abduktio-adduktio liikettä laitteessa jaloille. Tuotapa en...
  4. P

Millaisia ohjelmia te kuntosalia harrastavat ihmiset teette raskausaikana? Liikkeitä, joissa vatsaan kohdistuu paineita tulee toki välttää, mutta mitä ne ovat siis käytännössä? En tietenkään vatsalleni käy, mutta ilmeisesti jossakin liikkeessä voi aiheuttaa staattista jännitystä liikaa...
  5. P

Oulun seudun odottajat

Saako kysyä kesätuulia80 että, mistä löytyy tietoa kyseistä psykologin luennosta? Ei ole kantautunut minun korviin ;) =)
  6. P

Kevätvauvaa 2008 odottavat

Jahvetti: mä kärsin kans oireettomuudesta, ja mun mies sanoo että olen ihan hölmö, eikö ole mukava, että on hyvä olla eikä okseta yms...Mutta jotenkin sitä välillä ihmettelee, miksei mitään merkkejä anna. On mulla rinnat arat ja tuntuvat painavan enemmän kuin tavallisesti. Ja sellaista...
  7. P

Oulun seudun odottajat

Varasin sitten yksityiseltä tuon varhaisultran, kun ei kerran kaupunki sitä tarjoa. Ja mukavaakin on kyllä mennä jo ennen neuvolaa, saa toivottavasti varmuuden sitten että siellä masussa joku asuu ;) On vaan ollut taas niiiiin oireeton vko, ne muutamat pahat olot jäi, ehkä tänään vähän mutta...
  8. P

Oulun seudun odottajat

Ahaa..onpas aika tylsä juttu. Kysyin kyllä puhelimessa, että mitä ovat mieltä varhaisultrasta, ja olivat sitä mieltä,että voihan siellä käydä jos tahtoo. Ja jotenkin tästä jäin siihen käsitykseen että saisin ultran jo ekalla käynnillä, ettei tuo varhaisultra yksityisellä olisi tarpeen. Täytyypä...
  9. P

Oulun seudun odottajat

Moikka! Luin läpi tätä ketjua, ja huomasin Oulun neuvolapalveluita hiukan parjattavan. Esikoista ihan aluillani kun odottelen, ajattelin kysyä, mitä sitten Oulussa kuuluu noihin palveluihin? Mitä ensimmäiseltä neuvolakäynniltä tulee esimerkiksi odottaa? kuuluuko siihen ultraa?
  10. P

Kiitos tiedosta pikkueppu. En malttaisi odottaa tuota ekaa neuvolakäyntiä, mutta koitan olla ihan rauhallinen ja totean vain että hiljaa hyvää tulee ;) Onneksi mun mies on niiiiiin rauhallinen, että rauhoittaa muakin. Nyt muutamana aamun aon ollut "oireena" todella etova olo. Tänään teki jo...
  11. P

Oulun seudun odottajat

Kielo, kiitos vastauksesta. Mä ihan todella ihmettelen tätä oireettomuutta. Nyt sitten kahtena aamuna on ollut TOSI huono olo, tänään tuijotin jo vessanpönttöä, mutta en oksentanut kuitenkaan. Oli kamala kun piti vielä lähteä tenttiin yliopistolle..onneksi vissyllä meni hiukan ohitse. Menetkö...
  12. P

Moi, mä voisin liittyä mukaan kans! Mulla on rv 7+0 tänään ja la olisi 17.1.08. Mulla on ihan samoja fiiliksiä kuin sulla pikkueppu; oireettomuus ihmetyttää. Vain rinnat hiukan arat, pikkuisen mahassa välillä tuntuu ja siinä kaikki. Välillä oikeasti mietin, että onko siellä masussa...
  13. P

Oulun seudun odottajat

Onko oululaisista muita, jotka itseni tavoin ihmettelevät tätä oireettomuutta? Olen rv 7+0ja ainoat oireet ovat tietysti kuukautisten puuttuminen ja rintojen arkuus. Vatsassa välillä pientä vihlaisua ja sellaista jännää tuntumaa mutta mitään pahaa oloa tms. ei ole ollenkaan. Välillä oikeasti...
  14. P

Mitä tulee välttää?

Joo, kyllä mäkin luotan ihan maalaisjärkeen. Ihmettelen vain, kuinka ihmiset voi antautua tuollaiselle hysterialle. Toki tahdon tehdä kaiken mahdollisimman oikein ja saada kaiken sujumaan hyvin, mutta kohtuus kaikessa. Kyllä meidän koiramaiset olennot saa jatkossakin rapsutuksia ja syliin tulla...
  15. P

Mitä tulee välttää?

Mitä vältätte kammoksuen raskausaikana? itselläni on raskaus vasta rv 6 vaiheessa, ja satuin vain kauhukseni jostain lukemaan, miten ihmiset välttävät koskemasta omiin lemmikkeihinsä, kukkapenkkeihin, kasvimaahansa jne. Itselläni on koira ja pihalla kasvimaa, jota intohimoisesti huollan...
  16. P

Oulun seudun odottajat

Moi, minäkin vielä liityn joukkoon. Huomenna rv 6+0. Eli ihan alussa ja hissun kissun vielä toivotaan että kaikki menee alusta loppuun hyvin ;) Esikoista odotan ja olen vm. -78.

Yhteistyössä