Hakutulokset

1. K

Rattaat - Teutonian Timmyt vai Emmaljungan Scooterit?

\ Ai millä perusteella menee pidempään? Timmyissä on 3cm pidempi istuinosa kuin Scootereissa ja leveys on sama. Timmyjen painoraja on pari kiloa korkeampi kuin Scootereissa. Mihin väitteesi siis perustuu?
  2. K

Ponnistusvaiheen kesto

Mulla 1 h 36 min ja myös lopuksi vauva autettiin imukupilla ulos, kun sydänäänet laskivat. Meillä pitkähkö ponnistusvaihe ja myöskin sydänäänten huononeminen johtui siitä, kun napanuora oli kahdesti kaulan ympärillä ja kiristi. Voimat oli ihan lopussa jo tuossa ajassa, aivan karmeaa jos olisi...
  3. K

Episiotomiahaavan aukeaminen

Onko kenellekään käynyt samalla tavalla? Eli synnytyksestä n. viikko ja episiotomiahaava repsahtanut auki :'( Ja kuinka teillä parantunut?
  4. K

Joulukuusi allergisten/astma perheessä

Juu tiedän että on myös ns rumia muovikuusia - minun vanhemmillani on sellainen kuusi, joka ei todellakaan ole komistus. Ostimme 3 vuotta sitten, muistaakseni HongKong:ista, kiertelimme monet kaupat läpi ja etsimme juuri tälläista tuuhea ja aidon näköistä. Hinnat vaihtelevat, suosittelen ettei...
  5. K

Mikä sopii

Heippa! Meillä tyttö 1v 4kk ja hänelle sopii vain seuraavat ruoka-aineet: *kaura *kukkakaali *mustikka *vadelma *riisi *kurkku KEITETTYNÄ ja nyt on kokeiluna päärynä piltti, aika lupaavalta näyttää. Lisäksi juomana apteekin soija-jauheesta tehtyä maitoa. Meillä ei käy mitkään lihatuotteet, ei...
  6. K

Joulukuusi allergisten/astma perheessä

Meillä myös allergioiden ja astman takia muovinen kuusi. Ja voimpa sanoa, että olen siihen tyytyväisempi kuin aitoon kuuseen->on todella tuuhea eikä tiputtele lattialle kamalasti roskia - ja kehuja on tullut että mistä olette noin upean kuusen löytäneet, eivät meinanneet uskoa että on muovinen...
  7. K

LIHA-ALLERGIA??

Meillä tyttö 1v 4kk on kaikelle lihalle allerginen :(. Tavoitteena olisi saada joku lihan ruoka-valioon, mutta toivottomalta näyttää, onneksi edes soija käy -> saa sitä lihan korvikkeena antaa. Toiveena olisi että 2-ikävuoden paikkeilla allergiat helpottavat. Sitä siis odotellessa =). Tyttömme...
  8. K

Miten voi tulla näin pahamieli

Minulla teki pahaa lukea teidän tekstejä, tai omat ajat ja samat tuntemukset palasivat mieleen. Me yritimme monta vuotta lasta (saimme sellaisen 5vuoden yrityksen jälkeen), olimme tutkimuksissa ja hoidoissa. Koeputkihedelmöitystä ei tarvinnut tehdä vaan sain Puregon ja Pregnyl-hormonipistoksia...
  9. K

äitejä joilla lapset 2005 ja 2006????

Meillä typy syntynyt 7/2005 ja uuden vauvelin laskettu aika on 8/2006 elikkäs aikas pian täällä talossa telmii kaksi pikkuista :)
  10. K

joku vauva-lehden

Heissan! Minä kävin kanssa Kelan toimistossa ja sanoivat siellä että ei voi saada kahdesta lapsesta samaan aikaan - niin että nuoremmasta saa äippälomaraa ja vanhemmasta kodinhoidontukea. Sen sijaan voi saada kodinhoidontuen lisäosaa jos perheen yhteenlasketut tulot eivät ole "liian suuret". :)
  11. K

Hei nuoret äidit!!

En muotoillut ihan tarpeeksi selvästi tuota isovanhemmille vienti asiaa. Sorry. :ashamed:
  12. K

Hei nuoret äidit!!

\ Ymmärsit väärin, en tarkoittanut asiaa noin. Otin sen esimerkkinä kun jotkut puhuivat siitä miten lapsia nykyään jätetään kokonaan isovanhempien hoitoon. En tarkoittanut pelkästään yhtä iltaa. Ei tietenkään ole väärin viedä lasta joskus hoitoon, teen itsekin niin silloin tällöin. Ymmärsitkö...
  13. K

Lapsi itse nukkumaan?

Meillä on just 4kk ikäiselle tällainen opetus menossa. Iltatissiä ja kovasti äidin läheisyyttä sekä hellyyttä (suukkoja jne) sitten poika omaan sänkyyn, raasu kasvojen lähelle, uniukko kainaloon ja peitto päälle. Toisinaan nukahtaa heti joskus täytyy hetken aikaa taputtaa pyllylle ja hyssyttää.
  14. K

Hei nuoret äidit!!

Kävin ajankuluksi lukemassa eri keskustelupalstoja nyt kun sain pienokaisen yöunille ja oli ihan pakko kommentoida tänne. Ensinnäkin erittäin paljon halauksia teille kaikille ihanille äideille jotka nuoresta iästä huolimatta huolehditte lapsistanne ja jaksatte kannustaa täällä muita äitejä...

Yhteistyössä