Hakutulokset

  1. E

    Treen seutu!

    Viialan kunnassa. :)
  2. E

    Treen seutu!

    Piristystä kotiäidin arkeen uusien ystävien muodossa! :wave: Lapset 2,5v ja 3kk joista ainakin vanhempi kaipaisi myös kavereita. Perheemme, mihin lisäksemme kuuluu mies ja pari eläintä, asuu Viialassa. Olisi kiva saada postia ainakin lähellä asuvilta, mutta toki muiltakin saman elämäntilanteen...
  3. E

    sektiohaavan paranemisesta?

    Samoin on minulla. Sektiosta nyt 2kk. Ja olen saanut sen käsityksen, kun olen joitain keskusteluja lukenut, että on ihan normaalia. Tunto ei välttämättä palaa ollenkaan.
  4. E

    Minäkin olen SYNNYTTÄNYT

    Paha-akka jo näköjään onkin kirjoittanut sen mitä itsekin ajattelen :) Muiden tyhmistä kommenteista on turha välittää. Niitä nyt tulee aina, joka asiassa, teet niin tai näin :whistle: .
  5. E

    Te, joilla ennen h-hetkeä on ollut "kuukautiskipuja"...

    Mulla noi menkkakivut ei sitten tehneet edes mitään kohdunsuulla, niistä siis kärsin loppuajat monta tuntia yössä. Vauva syntyi rv39+2 sektiolla.
  6. E

    sektio,lukekaa,pyydän!!

    \ Ei ole! Kokemukset ovat tietysti yksilöllisiä, mutta kyllä tuo lääkäri nyt on tainnut liioitella. Mua lääkärit lähinnä rauhoitteli. Sanoi, että suunnitellussa sektiossa kaikki menee yleensä ihan hyvin ilman mitään ongelmia. Eihän se sektio mitään juhlaa ole ja parina ekana päivänä näytti...
  7. E

    sauna sektion jälkeen?

    Sain ohjeeksi 2vko.
  8. E

    Te, joilla ennen h-hetkeä on ollut "kuukautiskipuja"...

    \ No niinpä! Täällä niiden kanssa valvotaan suunnilleen joka yö. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) monta tuntia. Nyt rv38, esikoinen syntyi rv42. Ei paljon naurata jos näitä vielä sen neljä viikkoa :headwall: .
  9. E

    Te, joilla ennen h-hetkeä on ollut "kuukautiskipuja"...

    \ No tämä olisi kyllä kiva, että niistä olisi edes jotain hyötyä! Olen herännyt niihin välillä öisin, päivällä ei ole ollut. Viimeksi edellisyönä. Mulla on nyt rv37, että ei ihan vielä kiirettä h-hetkeen, mutta muutokset kohdunsuulla olisivat ihan plussaa jo... Toivottavasti te muut pääsette...
  10. E

    Kuinka pitkään olit esikoisesta sairaalassa?

    \ Itse olin esikoisen kanssa Tayssissa neljä päivää. Ei ne sieltä pois aja jos kunto, oma tai vauvan, ei sitä salli. Mulle ei neljäntenäkään päivänä vielä kukaan vihjannut mitään kotiin lähtemisestä, itse kävin kysymässä joko saisin lähteä.
  11. E

    Mielipiteitä ilokaasusta?

    Hyviä kokemuksia :) . Muuta kivunlievitystä en saanut kuin ilokaasun ja se toimikin hyvin. Tosin sekava olo siitä tuli (kuulin harhoja yms. mukavaa...), mutta sekin siinä vaiheessa kun en enää itse tajunnut maskia naamasta irrottaa, mies ja kätilö sitä vuorotellen irroitteli että ottaisin...
  12. E

    Synnytystapa-arvio.

    En mäkään viimeksi päässyt, mutta nyt sain lähetteen johtuen edellisestä synnytyksestä. Joillain paikkakunnilla on kai ihan ruutiinia tuo, täällä vain jos on jotein ns. erikoista syytä.
  13. E

    Synnytystapa-arvio.

    Haluaisin kuulla kokemuksia synnytystapa-arviosta. Varsinkin jos joku on ollut TAYS:ssa, mutta muistakin tietysti. =) Otetaanko lantiosta röntgenit? Mitä muuta siellä tapahtuu? Entä onko jollain ollut mies mukana? (Saako sinne edes miestä ottaa..? :ashamed: )
  14. E

    G: Eka käynnistetty, miten muut?

    Ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja sitä kesti kolme päivää ennen kuin käynnistyi (rv42). Onko mitään toivoa, että toinen lähtisi itsellään käyntiin?! Miten teillä muilla on synnytykset käynnistyneet jos ensimmäinen on käynnistetty?
  15. E

    Verenpaine synnytyksen jälkeen

    \ Mulla nousi viimeksi loppuraskaudessa alapaine ja käynnistivät kun meni yli sadan. Huippaukset ja muut vastaavat olot laitoin silloin alhaisen hb:n piikkiin ja jälkitarkastuksessa huomattiin, että paineet eivät olleetkaan laskeneet juurikaan (enkä kyllä silloinkaan yhdistänyt niitä oireita...
  16. E

    Verenpaine synnytyksen jälkeen

    \ No ehkä ei sitten johdu ainakaan hb:sta (tai ei johdu siitä, että olisi laskenut synnytyksen takia)... Mulla se olo oli heti ja sen kyllä huomasi.
  17. E

    hoitovirheen vuoksi

    Tammisaaresta en tiedä, mutta ei kaikissa paikoissa saa yö/viikonloppuaikaan välttämättä epiduraalia ja hätäsektioita ei voida tehdä. Lääkärit soitetaan töihin ja sektio on kiireellinen.
  18. E

    Verenpaine synnytyksen jälkeen

    Otettiinko sulta hb:a ollenkaan synnytyksen jälkeen? Onko olo tullut nyt vai ollut koko ajan? Mulla oli myös hb synnytyksen jälkeen 80 ja olo oli tosi heikko. Itse sain sairaalassa silloin pari pussia lisäverta ja siitä olo alkoi kohota pikkuhiljaa. Voihan se johtua alhaisesta...
  19. E

    entä jos pelkää niin paljon

    \ Samaa mieltä. Ja uskoisin, että jos pelkopolilla on kunnon puudutukset luvattu (vaikka sen onkin "kuut ja taivaat" lupaamista, mutta niinhän ne tekee...) ja se papereihin kirjattu on ainakin teoriassa mahdollista, että homma toimisi paremmin tällä kertaa? Eipä ainakaan tarvitse kesken...

Yhteistyössä