Hakutulokset

1. K

Toukokuiset 2025

Hei. Tervetuloa mukaan Ninni. 😊 Olipa hienoa kun Nipt-tuli noin nopeasti ja sait hyviä uutisia. 👍 Miten Uutamo loppupäivä meni sokerirasituksen jälkeen? Mä en ole koskaan ollut ja pohdin, että onko sen jälkeen työkunnossa. Mulla ei ole mahdollisuutta etätyöhön ja länsäolo niin henkisesti kun...
  2. K

Toukokuiset 2025

Hei. Ihana kuulla mukavia uutisia ultrista. ❤️ Mulla oli äitiysneuvolan lähete verikokeisiin (kilpparitarkistus) ja äitiyspolin lähete Nipt:iin. Molemmat otettiin samalla kerralla. Sanoin vielä hoitajalle kun istuin tuoliin, että mulla on kaksi eri lähetettä ja molemmat näytteet otettaisiin nyt...
  3. K

Toukokuiset 2025

Meillä on myös aikomuksena ottaa vakuutus tai ainakin kysyä tarjous. Isommilla lapsilla oli molemmilla ja muutaman kerran taidettiin sillä yksityisellä käydä. Lopetettiin siitä palveluja pois kun lapset kasvoi. Lapsen kanssa on kyllä aina päässyt hyvin myös julkiselle. Ajan on saanut samalle...
  4. K

Toukokuiset 2025

Huh! Nipt-vastaus kilahti puhelimeen aamupäivällä. Yksi iso huoli vierähti harteilta, tulos oli normaali. 🙏🏻🤩
  5. K

Toukokuiset 2025

Laskettu aika / nimimerkki / monesko raskaus / sh-alue: 6.5 / #naissoturi / 3. / OYS 12.5./#kevätlintu/4./OVPH 14.5. / #kakstoista / 4. / HUS 18.5. / #halloumi / 1. / HUS 23.5. / #ruusunnuppuja / 1. / OYS 23.5. / #mantaliini32 / 4. / HUS 23.5 / @heltsuli / 1./ ELOISA 24.5. / #polulla / 1. /...
  6. K

Toukokuiset 2025

Ihan samaa mieltä, että jokainen saa itse päättää miten ristiäisiä tai nimiäisiä juhlii ja keitä sinne kutsuu. Meillä on isompien lasten ristiäiset vietetty kotona pienellä porukalla. Meidän kummankaan sisaruksilla ei ollut vielä sillon lapsia, joten paikalla oli heidän+puolisot lisäksi meidän...
  7. K

Toukokuiset 2025

Minäkään en ole ostanut vielä mitään. Kirppiksellä käydessä teki kyllä mieli mennä tutkimaan pöytiä, jossa oli pieniä vaatteita. Koitan vielä malttaa. Pelkään, että jos ostan jotain, niin sitten heti tapahtuu jotain kamalaa. Mulla on säästössä äitiyspakkauslaatikossa molemmilta isommilta...
  8. K

Toukokuiset 2025

Nuo utelut on kyllä ikäviä, etenkin silloin kun vauvaa toivoo tosi paljon eikä sitä kuulu. Tai jos on kehossa tapahtunut muutoksia ihan jostain muusta syystä. Ainoa, joka on kysynyt mahdollisesta vauvasta on anoppi. Sain asian kierrettyä, koska kysyi sitä viestillä. Ensi viikonloppuna ollaan...
  9. K

Toukokuiset 2025

Nyt on kyllä kovaa ja pitkäkestoista flunssaa liikkeellä. Pikaista paranemista Minni. Se on kyllä, kun pitää keksiä tavallisesti käytettyjen lääkkeiden tilalle muuta. Eihän tuota tule edes normaalisti mietittyä. Hienoa kuulla, että Heltsuli vointi on kipujen ja vuodon suhteen parantunut...
  10. K

Toukokuiset 2025

Heltsuli, toivottavasti vauva on sinnikäs tyyppi ja pysyy matkassa ja tuo vuoto loppuu. 🙏🏻 Yritä olla ajattelematta taustoja, vaikka se vaikeaa varmasti onkin. Aina ihmeitä ei tapahdu, mutta joskus se osuu omalle kohdalle. Mulla oli tänään NT-ultra. Päivä oli niin kiireinen, eteen ehtinyt...
  11. K

Toukokuiset 2025

Voi ei Hedew, niin pahoillani. Näitä uutisia ei kenenkään kohdalle toivoisi. 😔 Heltsuli, kuulostaa ikävältä. Mulla on ollut tuota ihan samaa. Toiveikkaana yritin lopetella bonjestaa vain iltalääkkeelle, mutta ei onnistunut vielä. Täytyy nyt vielä mennä isommalla lääkityksellä ja yrittää ens...
  12. K

Toukokuiset 2025

Minä en ihan tahdo aina muistaa tarkistaa kaikkea joka paikassa. Esim. just ravintolassa. Viikonloppuna yövyin hotellissa ja aamupalalla meinasin lapata puuroon pellavansiemenrouhetta. Yritän noudattaa pääpiirteittäin, mutta tänäänkin olen juonut kolme kuppia kahvia ja söin leipäjuustoa (enkä...
  13. K

Toukokuiset 2025

Kiva, jos myös tänne on jäämässä vertaistukea. 😊 Meidän alueella ultra-aikoja ei saa itse varata. Neuvolassa sanoin, että toivon iltapäiväaikaa töiden takia ja sen sain. Viimeksikin toiveet otettiin huomioon. Jos työ ei jousta liukumien tai muiden puitteissa, eikä ultra-tai muita raskauteen...
  14. K

Toukokuiset 2025

Minä pysyn mielelläni täällä, toivottavasti joku muukin meidän lisäksi. 😊 Mä en juuri Facebookissa kirjoittele muutenkaan ja koen ainakin tässä vaiheessa, että pysyisin anonyyminä täällä.
  15. K

Toukokuiset 2025

Voimia ja jaksamista kaikille pahoinvoiville. En tiedä uskallanko sanoa, mutta nyt tuntuu, että olo alkaa helpottaa. Toki olen ollu tämän viikon lomallakin, ens viikko töissä sen näyttää alkaako olla pahoinvointi ohi kun ensimmäinen kolmannes on takana. Ens viikon vielä syön bonjestaa 2 päivässä...
  16. K

Toukokuiset 2025

Olipa kyllä erikoinen suhtautuminen varhaisultraan. Ehkä heillä on joku ohjeistus, että kuukautisista lasketaan kunnes vasta heidän ohjelmaan kuuluvassa ultrassa voi korjata laskettua aikaa tai viikkoja. Aiheuttaa kyllä varmasti sekaannusta odottajan päähän. Mutta, jos muutaman viikon päästä...
  17. K

Toukokuiset 2025

Täällähän oli ihania uutisia. Onnea Minni 😍 Sykkeen näkyminen on kyllä yksi etappi eteenpäin ja uskaltaa taas luottaa enemmän, että kaikki sujuu hyvin. Toivottavasti Uutamo tämä viikko menee sulla nopeasti, mutta varmasti edellinen kokemus kummittelee taustalla, vaikka kuinka olisi muuten hyvät...
  18. K

Toukokuiset 2025

Mulla on maanantaina verikoe ja virtsanäytteen vieminen. Ohjeessa luki, että säilöntäaineellisessa koeputkessa näyte säilyy 2vrk. Sama ongelma täälläkin, että vähän turhan tiuhaan käyn yöllä vessassa. Olen pienirintaisena imettänyt kaksi lasta ja kyllä se kuppikoko kasvoi kun maito nousi...
  19. K

Toukokuiset 2025

Väsymys on kyllä ihan valtava. En oo jaksanut kahteen viikkoon töiden jälkeen tehdä mitään. Liikkuminenhan on ihan jäänyt, muuten paitsi viikonloppuisin olen käynyt kävelyllä. Salille en vielä uskalla niiden hajujen takia. 🤣 Mies on hoitanut melkein kaikki isompien lasten harrastuskuskaukset...
  20. K

Toukokuiset 2025

Hei. Tervetuloa kaikki uudet. Mä en tiedä kuinka paljon jännitän sitä itselle ensimmäistä ultraa. Mä en varhaisultraan mennyt. Todennäköisesti se päivä menee ihan sinussa. Pyysin iltapäivä aikaa, ettei tarvitse töissä kertoa mihin menee, mutta en tajunnut, että NIPT-iä ei oteta enää klo 14...

Yhteistyössä