Hakutulokset

  1. C

    Koronarokotte raskaana ja synnytyksen jälkeen terve vauva

    On ihan eri asia ottaa rokote alkuraskaudesta, kun kaikki osaset vasta kehittyy ja on alttiina kehityshäiriöille, kuin loppuraskaudesta, kun sikiö vain kasvaa kokoa. Solujen jakautumista raskauden alussa häiritsee moni muukin lääke ja sairaus. Rokote tuli käyttöön joulukuussa ja tämän jälkeen...
  2. C

    Korona rokote raskaana

    En ota ekalla kolmanneksella. Kaikki tutkimukset on tehty toisella ja viimeisellä kolmanneksella. Olemassa oleva käyttökokemus on tokalta ja viimeiseltä kolmannekselta. THLn suositus on ”raskaana oleva voi halutessaan ottaa” eli omalla vastuulla, päätä itse. THL:n Nohynek Ylellä...
  3. C

    Miten neuvola laskee viikot

    Oletteko saaneet neuvolan uskomaan, missä päivässä olette menossa, kun kierto ei ole sitä perus 28 päivää? ite tiedän tarkkaan tikutetun oviksen ajankohdan ja missä päivässä sen mukaan oon menossa. Neuvola vänkää vastaan ja antaa väärän päivän, vähensivät vain lasketusta ajasta pari päivää. Kun...
  4. C

    Korona rokote raskaana

    Olen lukenut ihan henkilökohtaisesti noita tutkimuksia ja tilastoja raskauden aikaisesta käytöstä suodattanut lukemaani omien lääkealan yliopistokoulutuksen läpikäyneillä aivoillani ja en ole riittävän vakuuttunut rokotteen turvallisuudesta raskauden aikana. Voi hyvinkin olla, ettei mitään...
  5. C

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Yk3 ja taas raskaana. Enkä nyt enää tiedä haluanko edes olla.
  6. C

    Mikä kp plussa aikasintaan

    Kp22, dpo11 plussasin selkeän plussan, ei mitään tihrustettavaa haamua
  7. C

    Korona rokote raskaana

    Nyt kun tilanne on mahdollisesti 3+0 niin en ota rokotetta tässä vaiheessa. Enkä ainakaan ekoilla 13 viikolla. Jos en ole tästä kierrosta raskaana, otan heti rokotteen.
  8. C

    Joulukuiset 2021

    Samaa fiilistä täälläkin. En tykkää yhtään tästä epätietoisuudesta. Testit näyttää että raskaana, mutta kuitenkin pitää koko ajan pitää mielessä mahdollisuus että ei oikeasti kuitenkaan ole raskaana. Mitään oireita ei edes oikeastaan juuri ole. Valkovuotoa on reilusti, iho alkanut kukkia ja...
  9. C

    Joulukuiset 2021

    5+0 ja tänään hyökkäsi päälle rintojen arkuus niin että kävellessäkin sattuu kun hankautuu vaatteisiin. Finnejä on tullut myös useampia. Varhaisultran varasin nyt 2 viikon päähän, kun mieskin oli innokas sinne lähtemään. Alavatsaa nippailee enimmäkseen vasemmalta puolelta, mut satunaisesti myös...
  10. C

    Joulukuiset 2021

    Heippa! Minäkin liityn joukkoon mukaan, la jotain 27.12.-30.12. Mulle ensimmäinen raskaus ja vähän välillä kauhistuttaa että mihin sitä oikein on ryhtynyt. Ja toisaalta pelottaa että meneekö kaikki ihan hyvin ja onko sitä edes oikeasti raskaana vaikka 5 testiä on näyttänyt selkeää plussaa...

Yhteistyössä