Hakutulokset

  1. E

    Toukokuiset2022

    Moikka pitkästä aikaa. Olen ottanut palstaan (ja googleen) tietoista irtiottoa, kun pelot ja ahdistus alkoi tuntua ylitsepääsemättömältä. Sain kahden viikon sairausloman ja tämä on kyllä tehnyt tosi hyvää. Koronapassin tulon myötä olen joutunut puntaroimaan kakkosrokotteen ottoa aikaisemmaksi...
  2. E

    Toukokuiset2022

    Meillä oli eilen eka neuvolakäynti ja varasin tänään nt-ultran reilun parin viikon päähän. Oon tarkoituksella täällä pitänyt matalaa profiilia, odottelen sinne viikolle 12 ennen kuin uskallan fiilistellä raskautta enemmän. Jos NT-ultrassa vaikuttaa kaikki hyvältä, uskallan varmaan tulla...
  3. E

    Toukokuiset2022

    Mulla on käytössä Preggers, tykkäsin siitä, kun saa yhdistettyä miehen tilin siihen kans. En ole tässä raskaudessa juuri uskaltanut vielä käydä lueskelemassa, odottelen tämän ekan kolmanneksen ja sitten yritän uskaltaa luottaa tähän sen verran, että alan fiilistellä noita sovelluksiakin...
  4. E

    Toukokuiset2022

    Kaksosuus periytyy tosiaan äidin kautta, mutta tällä tarkoitetaan vain raskaana olevaa. Eli myös isäsi puolelta olet voinut saada kaksosgeenin itsellesi, äitisi ei olisi sitä voinut saada häneltä tietenkään omaan raskauteensa, mutta sinä kyllä. Kaksosuus ei periydy siis vain naisilta naisille...
  5. E

    Toukokuiset2022

    Mä en ole vielä varannut varhaisultraan, kun odottelen, että millon pääsisin sinne äitiyspolille. Jos pääsen sinne ennen ekaa neuvolakäyntiä ja siellä ultrataan, en käy varhaisultrassa erikseen. Jos aika on myöhemmin tai ei ultrata, sitten käyn neuvolaa edeltävänä päivänä. En pysty menemään...
  6. E

    Toukokuiset2022

    Onko täällä kellään kokemusta äitiyspolikäynnistä ekalla kolmanneksella? Ultrataanko aina?
  7. E

    Toukokuiset2022

    Jep, tällaisesta juuri oli puhetta, että perustetaan, mutta mielellään vähän myöhemmin :) tai sit selkeillä säännöillä, että myös me, jotka ei vielä uskalleta sinne, päästään myöhemmin. Näissä ryhmissä on monesti tullut jossain vaiheessa raja vastaan, kun on haluttu pitää ryhmä pienenä ja sitten...
  8. E

    Toukokuiset2022

    Väsymys ja pahoinvointi jatkuu, en ole vielä oksentanut, mutta kokoaikainen matkapahoinvointi on. Ruuasta: viime joulu oli vaikea, ei oltu kerrottu raskaudesta ja mulle oltiin järkätty pöytään ihania kalajuttuja, kun en lihaa syö. Oon myös viininautiskelija, ja joulu oli kyllä haastava...
  9. E

    Toukokuiset2022

    Itse toivoisin keskustelua (myös) täällä vielä ns turvallisemmille viikoille. Ja niin, että myös me, jotka emme uskalla vielä tulla Facebookin ryhmään, päästään sinne myöhemmin. Liian usein näissä ryhmä "tulee täyteen" kun ei haluta isoa ryhmää ja sitten ne, jotka eivät alusta tule mukaan...
  10. E

    Toukokuiset2022

    Toukokuiset 2022 <3 Kopio edellinen lista ja poista suluissa [] olevat tekstit. Laitetaan listaan LA päivän kohdalle Oma nimi/mones lapsi/synnytyssairaala 1.5. Maria91/ 3. lapsi/ KOKS 1.5. Kristalin/3. lapsi/KOKS 2.5. Danio/2. lapsi/TAYS 3.5. Gisella/2.lapsi/HUS 4.5. 5.5. 6.5. Piipaa93/ 1...
  11. E

    Toukokuiset2022

    Mä en ole vielä varannut ultraa. Haluaisin käydä just ennen neuvolaa, mutta se vasta 9+4. Tuntuu liian pitkältä ajalta odotella. Viimeksi kävin 6+1 (kaikki ok) ja 8+1 ultrassa todettiin kkm, oli mennyt kesken 6+3. Tuon 6+3 jälkeen siis olisi jo pidemmällä raskaus, jos menisi ultraan. Toisaalta...
  12. E

    Toukokuiset2022

    Sain neuvola-ajan 9+4 ja ajattelin päivää ennen mennä varhaisultraan. Yritän parhaani mukaan sinnitellä sinne saakka.
  13. E

    Toukokuiset2022

    Kiva, kun saadaan lisää porukkaa :) Tää olis monelta osin voinut olla mun kirjoittamaa. Oon tehnyt jäätävän määrän raskaustestejä, nyt alkaa onneksi sen puolesta helpottaa, kun viivat alkaa olla tasavahvoja. Yksi digitaalinen viikkotesti kuumottaa kyllä kaapissa, sen teen vielä jossain...
  14. E

    Haaveena vauva 2022

    Tuo on ihan selkeä viiva! Pregcheck on myös tosi luotettava raskaustesti jo varhaiseen testaamiseen. Onnea! <3
  15. E

    Toukokuiset2022

    Minulla on melkoiset ahdistuksen tunteet, en oikein siedä tätä epävarmuutta ja pelkään niin paljon tulevaa. Meillä siis taustalla pitkä toive, valtavat ulkopuoliset paineet perheenlisäyksen suhteen ja keskenmeno tammikuussa. Kävin kevään psykologilla purkamassa ajatuksia, kun tunsin niin...
  16. E

    Toukokuiset2022

    Vähänlaisesti oireita täälläkin, mutta sama oli edellisessä raskaudessa. Alavatsan lievää jomottelua, rintojen arkuutta. Lisäksi pissalla täytyy ravata parin tunnin välein, tää on erikoista, koska yleensä mulla on tosi pitkät pissausvälit, vaikka juon tosi paljon :D Tätä ei myöskään ollut...
  17. E

    Haaveena vauva 2022

    Kopioin sulle suoraan saman, mitä jokin aika sitten kirjoitin toiseen keskusteluun: Kyseinen testi tulkitsee viivan vahvuutta ja viivan vahvuuden määrittää HCG-taso, jonka määrä ja nousu jokaisella henkilökohtainen ja vaihteluväli on tosi suuri. Kyseinen testi ei siis valitettavasti millään...
  18. E

    Haaveena vauva 2022

    Onnea! <3 Tämä ketju on pääasiassa raskauden yrittäjille, plussaneena siirrytään yleensä kuukausiketjuihin, jos haluaa. Sinulla taitaa olla laskettu aika huhtikuun puolella, tässä huhtikuisten ketju: https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2022.2618330/ :)
  19. E

    Haaveena vauva 2022

    Kiitos onnitteluista <3 Minun mielestä ei ole mitään "rajaa", milloin saa tuntea olonsa pettyneeksi ja huolestuneeksi, kun raskautta yrittää. Minulla ensimmäiset yrityskuukaudet olivat pahimmat, samoin oli esikoisen yritysaikana aikanaan. Etenkin siihen alkuvaiheeseen latautuu niin paljon sitä...
  20. E

    Haaveena vauva 2022

    https://ibb.co/3dHxz7V Olo on tosi hämmentynyt. Ajattelin ensin, että teen digin vasta perjantaina ja kerron miehelle sitten, mutta tänä aamuna liuskan viivat oli niin selvästi eilisestä vahvistuneet, että uskalsin tehdä. Tänään pitäisi menkat alkaa. Tänään on parempi mieli kuin eilen, ei...

Yhteistyössä