Hakutulokset

  1. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Tässä just vertaan esikoisen ajalta äitiyskorttia ja nyt tästä raskaudesta niin esikoisesta on 10 terveydenhuollon käyntikertaa joista yksi oli neuvolalääkäri ja näiden lisäksi kaksi ultraa (nt- ja rakenneultra) eli käyntejä yhteensä 12. Tässä raskaudessa 6 käyntikertaa joista kaksi kertaa on...
  2. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Heipä hei! Kuun alussa oli neuvola piiiiitkästä aikaa ja ensimmäinen kerta tässä raskaudessa kun mitattiin sf-mittaa. Silloin viikkoja oli 30+1 ja sf oli 26 cm. Hb katottiin myös kun oon syönyt rautaa kesäkuusta lähtien ja se oli noussut, nyt 130. Esikoinen täytti 2 vuotta heinäkuussa ja sillä...
  3. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    On kyllä suoraan sanottuna täyttä paskaa, eikä millään lailla perusteltua toi että isät suljetaan ulkopuolelle. Harmittaa ihan hirveesti teidänkin puolesta ettei ultraan pääse mukaan, varsinkin kun esikoisen aikana muistan et se oli se kaikkein paras ultra kun rauhassa käytiin kaikki rakenteet...
  4. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Tuo meidän esikoinen ei kans viihdy rattaissa vaan koittaa _kiivetä_ sieltä pois koko ajan ja hirvee valitus. Hän vaan haluais koko ajan juosta täysillä niin on pitäny ettiä puistoja, jotka on aidattu et voi antaa painaa :ROFLMAO: Kuitenkin vasta tuli 1v ja 10kk mittariin niin ei oo oikeen...
  5. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ei ollut mitään lisäistukkaa nähtävissä tiistain rakenneultrassa. Vauvalla kaikki hyvin, erittäin vauhdikas tapaus. Pippeli siellä edelleen vilkkui :ROFLMAO: Muutamia vauvanvaatelöytöjä oon tehnyt fb kirppiksillä. Vaunuasiaa pohdin, pitäiskö ne tuplat hankkia, kun esikoinen heinäkuussa 2...
  6. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ihanaa kun moni odottaa liikkeitä niin innolla :love::D Muistakaa tämä tunne sit muutaman kuukauden päästä kun sellanen melkeen kolme kilonen heittää kuperkeikkaa niin että koko maha kääntyy puolelta toiselle ja bebe potkii kylkiluihin ;D Ihanaa odotusta meille kaikille. Kohta on jo kesäkin!
  7. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Siitä oon kyllä ilonen että mulla alko selkeet potkut melko ajoissa niin ei oo tarvinnu niin paljon huolehtia kun tuntee että siellä liikutaan. Oliko sulla esikoinen tulossa? Aluksihan liikkeet voi tuntua ihan hipaisuilta. Jotkut kuvailee et vähän kun kalanpyrstö lepattais ja toiset taas...
  8. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Me käytiin viikko sitten perhe Artessa ultrassa, jotta mieskin pääsi edes kerran näkemään vauvan ja kuulemaan sykkeet. Meille tulee toinen poika :giggle: Varsinainen rakenneultra 26. päivä eli pari viikkoa! Potkut on tosi kovia ja mies on saanut iltaisin kans tunnustella kun toinen nyrkkeilee...
  9. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Samana iltapäivänä näkyi omakannassa niin osasin heti lukea et noni, taas se paasto pompahti. Mulle sanottiin siellä labrassa et neuvolasta saa tulokset ja mulla olikin sopivasti seuraavana päivänä sillon neuvola. Mutta toisin kun viimeks, en saanu mitään mittaria vielä vaan annettiin siitä...
  10. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Kauhee väsymys koko ajan. En tiedä onko henkistä väsymystä mukana myös. Yöt on aika levottomia ja heräilen koko ajan. Herään myös aamuisin jo ennen taaperoa klo 6, koska on niin valoisaa. Oi voi, on tää kyllä aikaa. Tänään rv 16+0
  11. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Mulla on nyt rv 15+4 ja oon jo pari kertaa tuntenut selviä potkuja. Esikoisesta tunsin joskus viikoilla 16-17. Neuvolatäti sitä viime viikolla jo kysyi, että onko tuntunut (kerroin että on) ja että uudelleensynnyttäjät usein tuntee aikasemmin kun tietää mitä kuulostella. Sanoi myös että ei...
  12. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ihanaa :love: Muistan et esikoisen aikaan mulla alko suht aikasin rinnat vuotaa. Mäkin sillon miehelle hehkutin heti, mut kyllähän sen sit huomasin kans kun käytin sen paitoja yöpaitoina niin oli sellasia länttejä niissä :ROFLMAO:
  13. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ens viikolla olis sokerirasitus ja neuvola peräkkäisinä päivinä. Oon jo asennoitunut, että jos radi tulee niin sitten tulee. En aio turhaa stressata sokereista kun syöminen ja liikkuminen on kunnossa, niin eiköhän ne pysy ihan mallillaan niinkun viimeksikin. Kohtu on jo melko selkeä pallo...
  14. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    En oo edes ajatellu mitään lääkkeitä, vaikka oon kyllä kuullu et ne olis ihan turvallisia ottaa! Toivottavasti pian helpottais jo, vaikuttaa tosi paljon jaksamiseen ihan arjessa kun koko ajan on etova olo.
  15. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Joissain paikoissa joutuu kaikki eli on myös paikkakuntakohtaista. Pääsääntöisesti joutuu jos on korkea bmi, yli 25 v ensiodottaja, lähisuvussa diabetes tai ollut aikasemmassa raskaudessa radi tai iso vauva (yli 4,5 kg). Mutta toi iso vauvakin on ihan paikkakohtanen, toisaalla joutuu jos vauva...
  16. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Eikö tää pahoinvointi lopu koskaan? Tänään rv 13+2. Ens viikolla olis eka sokerirasitus :sick: ja joudun menee kahdesti kun mun isällä 2-tyypin diabetes. Toivottavasti en oksenna siellä ja olis nyt se paastoarvo sen 5.2 tai alle :X3:
  17. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ultrassa kaikki hyvin! Kovin oli unelias kaveri ja piti tökkiä vähän et lähtis liikkeelle. Sit heittikin kuperkeikkaa. Syke oli reilu 150 ja turvotus oli kuulemma 1 mm. Omapostiin tuli jo nyt illalla kirje, että ei todettu kohonnutta riskiä downille ja että ei tarvetta jatkotutkimuksille. Ja...
  18. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Huomenna ultra. Toisaalta odotan innolla, koska vihdoin pääsee ekaa kertaa näkemään onko kaikki hyvin. Toisaalta pelottaa aika paljon et jos kaikki ei ookkaan hyvin. Ristiriitaset on siis fiilikset. Jännittyneenä huomenna menossa. Mies jää esikoisen kanssa kotiin niinkuin ohjeistus on. Paha olo...
  19. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Ei tarvitse paastota verikokeisiin :) Ootko saanut putkia virtsanäytettä varten? Mulla oli siinä pussissa mukana ohjeet ja siinä tais olla, että ennen aamupalaa aamuvirtsasta. Mutta noissa pissajutuissa on ollu eroja alueellisesti, jossain paikoissa annetaan vaan yksi putki ja jossain kolme
  20. Fiksulikka

    Lokakuiset 2020

    Viikon päästä ultra. Mietityttää paljon et jos onkin jotain löydöksiä seuloissa ja kun ei tosiaan saa olla sitä miestä tukena. Mulla menee julkisilla 45 min sinne ultraan. Odottavan aika on tosi pitkä. Viikko tuntuu tosi pitkältä. Nää poikkeusolot vaan pahentaa kun päivät sulautuu toisiinsa...

Yhteistyössä