Hakutulokset

  1. M

    Lapsessa "riiviön" ominaisuuksia?

    Meidän tytöllä (10kk) on myös esiintynyt puremista ja naaman repimistä kausittain. Tuo nauraminen kuulostaa kyllä siltä, että lapsi pitää tapahtumien kulkua jollakin tavalla leikkinä. Niinpä sitä hassua leikkiä onkin sitten mukavaa jatkaa, kun saa aina saman reaktion, eli sen "ein", jonka...
  2. M

    Paljonko muiden kersat 4-5v nukkuu!?

    Meilläkin tyttö (kohta 5v.) nukkuu yleensä tuollaiset 10, joskus 11 tuntia suunnilleen välillä 21-7 tai 8 ja on nukkunut niin jo monta vuotta. Hän lopetti päiväunet jo 1.5v. Tunsin kamalasti huonoa omaatuntoa "vähäisestä" nukkumisesta aikaisemmin ja ajattelin että itse teen jotain väärin, mutta...
  3. M

    Mitä leipää sormiruoaksi?

    Ei kai siinä muuta kuin leivän koostumus ja tietysti suolaisuus, ja mikä kelpaa. Itse olen yrittänyt valita sellaisia, joissa ei olisi hirveästi suolaa tai lisäaineita. Meidän tyttö (10kk) rakastui fazerin uuteen vehnäpaahtoon, jossa on kuitua onneksi 6g sadassa. Vehnää emme muuten perheenä...
  4. M

    Kohta 8 kk ja "yöhulinointi" alkoi uudestaan!

    Meillä molemmat tytöt ovat nukkuneet ensimmäiset 4-5kk todella hyvin, mutta sitten ovat alkaaneet yöheräilyt, jotka ovatkin sitten jatkuneet, joten aina on lohduttavaa kuulla, että muillakin eletään päivän tapahtumia pitkin yötä. Pienempi on nyt 10kk ja herää syömään pari kertaa yössä. Lisäksi...
  5. M

    Miten lopetan imetyksen?

    Esikoisen kohdalla siirryin rintamaidosta lehmänmaitoon, enkä antanut välillä korvikkeita. Ongelmia ei tullut. Lehmänmaitoa annoin muistaakseni aluksi pienen määrän, ja kun mitään oireita ei tullut ryhdyin antamaan sitä heti suurempia määriä. Aloitin muistaakseni puolesta desistä ja sitten desin...
  6. M

    Kiinteiden aloittamisesta!

    Meidän molemmat lapset on täysimetetty noin puoleen vuoteen ja molempien kiinteiden anto on sujunut hyvin. Varsinkin tämä toinen syö niin luontevasti, että söi heti puolen desin annoksia ja nopeasti täysiä annoksia. Muutamassa viikossa annoin kiinteitä jo luonaalla, välipalalla ja illallisella...
  7. M

    Helppoja ruokaohjeita

    Meidän pikaruoka on kala-couscous risotto Tarvitaan marinoituja lohisuikaleita, couscousia ja esim. pakasteherneitä tai vihreitä papuja. Keitetään couscous (esim. annostus neljälle), paistetaan kalat ja keitetään/lämmitetään vihannekset. Sitten sekoitetaan kaikki yhteen. Ei tarvitse edes lisätä...
  8. M

    Vauva pyörän kyytiin

    Milloin olette ottaneet vauvan pyörän kyytiin? Millaiset istuimet/kärryt ovat osoittautuneet toimiviksi? Onko kenelläkään kokemusta Hamaxin istuimesta, jossa selkänojaa voi säätää myös makuuasentoon? Onko kokemuksia hyvistä istuimista isommille lapsille? Meillä esikoisella hamaxin perusistuin...
  9. M

    3kk vauav, ei nuku pahemmin päivisin, mitä tehdä?

    Meillä esikoinen oli todella vähäuninen kaiken kaikkiaan. Tuntuu, että on päässyt sellaiseen keskimääräiseen ikäistensä nukkumiseen vasta tuossa kolme ja puoli vuotiaana, nyt neljä ja puoli. Tuntuu joskus että nukkuu nyt enemmän kuin koskaan :) Kuopus, nyt 8kk, nukkuu selvästi enemmän, kuin...
  10. M

    Muita joilla ei ole huolittu tuttia?

    Meilläkään ei kumpikaan lapsista (tytöt 4,5 v. ja 8kk) ole tuttia huolinut, vaikka sitä on tarjottu. Kumpikaan ei myöskään ole mielestäni ollut erityisen kiinni rinnassa, vaikka molempia on täysimetetty puoli vuotta, ja imetys toki jatkunut myös sen jälkeen. Imemisen tarve ja mieltymykset vain...
  11. M

    Mistä taaperonne juovat?

    Meidän 1v3kk poika ei ole oikein koskaan juonut tuttipullosta, kun imetin pitkään ja ruuan yhteydessä joi nokkamukista. Tuttipullon käytön voi siis laskea suurin piirtein yhden käden sormilla. Nokkamukista poika on ollut aika huono juomaan, ottanut vain yhdet tai kahdet hörpyt; ei selvästikään...
  12. M

    Tahtoisin kyllä kovasti ulkoilu seuraa

    missä päin turussa on paltta ? mä oon hirvensalosta ja ulkoiluseura ei olis ollenkaan pahitteeksi !

Yhteistyössä