Hakutulokset

  1. T

    fetaalinen valproaattioireyhtymä

    Onko kenenkään muun lapsella tällaista sairautta? En ole nimittäin törmännyt. Tyttäreni on nyt 3 vee ja vauvana on tämä hänellä diagnosoitu sekä reikä sydämessä. Lisäksi hänellä on lihashypotoniaa ja motorisia ongelmia sekä puheen kehitys on viivästynyt. Itselläni on epilepsia ja jouduin syömään...
  2. T

    perhelomat?

    Oltiin viime heinäkuussa tuetulla lomalla Kuopion lähellä olevassa Kunnonpaikassa. Ihanaahan siellä oli, varsinkin kun saatiin yksi ilta viettää kahdestaan, kun oli lapselle hoito järjestetty. Ja hyvä ruoka :p Huono homma oli kyllä se, ettei oikein voinut osallistua ohjattuihin jumppiin, kun...
  3. T

    Jos isyyttä ei tunnusteta

    Olet jo tainnut saada vastaukset kysymyksiisi, mutta voimia sinulle. Minä olin itse samassa tilanteessa. Raskausajan olin yksin. Sain toimeentulotukea ja asumistukea ja synnytyksen jälkeen asumistuen lisäksi äitiyspäivärahaa, lapsilisää ja sen elatustuen. Eipä sillä juhlittu, mutta jotenkin...
  4. T

    jääkaappi haisee

    Siinähän tuo asia jo onkin. Eli jääkaappimme haisee, eikä haju lähde millään pois. Tyhjensin sen kokonaan ja pesin desinfioivalla yleispesuaineella. Myös tiivisteet puhdistin, eikä siellä varmasti ole enää mitään mönjää. Ensin siis luulin että haju lähtee juuri tiivisteistä, kun haju vahvistui...
  5. T

    lahjaongelma

    Oikeat roolivaatteet ovat kalliita. Mutta marketista saa muutamalla eurolla vaikka taikasauvan tai tiaran. Lasten korut ja hiuskoristeet varmaan kävisivät myös.
  6. T

    Minkä ikäiselle iltasatu

    Tarkotatko oikein satuja? Niitä kannattaa lukea n. leikki-iästä alkaen. Aika ympäripyöreä vastaus, mutta on yksilöllistäkin. Samoin kuin se missä iässä kannattaa ylipäänsä aloittaa iltasaturutiini, siis kuvakirjojen lukeminen. Meillä luetaan 2-vuotiaalle Tupunaa, on ehdoton suosikki ja aina...
  7. T

    Hyviä leluja 1,5-2 vuotialle tytölle?

    Omat keittiövälineet on 2-vuotiaalla pop. Suosittelen myös jo tavallisten palapelien ostamista. Äkkiä oppii niitä tekemään jos on asiasta innostunut.
  8. T

    Maidon tulo rinnoista

    Sama homma. Kesällä jo lopetettu eli puoli vuotta mennyt ja edelleen tulee maitotippoja. Puristamaan jos rupeaa niin heruu aina muutama ja pari kertaa on yöpaitaan tullut pienet läiskät. Onko kellään oikeaa tietoa kuinka kauan on normaalia? Vai voiko kyseessä ollo jo joku hormonaalinen häiriö?
  9. T

    Kotihoidontukea ´3-vuotiaasta?

    Kyselin tuolla mitäs nyt palstalla jo, mutta empä saanut vastausta. ELi meille tulossa vauva, ja sauvan synnyttyä esikoinen jää kotihoitoon. Saako siis 3-vuotiaan hoidosta kotona mitään tukea?
  10. T

    Lääkityksen harkinta, masennus

    Mites, kun näin 8 kk:n jälkeenkin on aika ahdistunut olo ja melkein vaan ootan niitä hetkiä jotka lapsi nukkuu. Muutenkin ilonaiheet on vähissä. Meenkö vaan lekuriin ja sanon "lääkitys kiitos"? Entä onnistuuko silloin imetys? Väsyttääkö lääkkeet, väsymystä ei kiitos enää yhtään lisää?! Ja...
  11. T

    irc-galleria pinoa

    mun vauvan nimimerkki on Lenni05 mutta en osaa laittaa sitä linkiksi...noloa :ashamed:
  12. T

    Nettikauppoja odottaville äideille ja lastentarvikkeita?

    http://www.villiankka.fi tälläkin on vaikka mitä
  13. T

    hampaiden tulo

    Onko tuo ripuli muuten hampaiden puhkeamisessa yleistä? Meillä poitsu 15 kk tekee toista poskihammasta ja HUUTAA LUJAA! Just äsken vaihdoin vaipan ja oli aivan ripulilla. Kovassa flunssassa on joten epäilin korvia mutta voisko johtua sitkin siitä hampaasta...?
  14. T

    päiväkotivaatetus 11kk

    Päiväkotiin vuoden alusta, apua! Eniten askarruttaa seuraava: Mitä ulkovaatteita ja kuinka monet olisi hyvä hankkia päiväkotiulkoilua varten? Poikamme on silloin vajaa 11 kuukautta, jos nyt iällä on sinänsä väliä. Kiitos jos joku kertoisi omista kokemuksista päiväkotiasioissa. Ihanaa...
  15. T

    -83 syntyneitä äitejä ja heidän lapsia.

    Täällä kans -83 äiti, salonseudulta. Meijän sälli täyttää tänään 2v.
  16. T

    GALLUP: erikoisin nimi jonka olet kuullut!!!

    \ Mä tunnen kans yhen äidim jonka lapsien nimet on jaroc ja serica. Tuskin kovin monella on sen nimisiä lapsia. Janice on kans aika erikoinen ja remi.
  17. T

    2,5 vuotiaan "taantuma"

    Tälläista kyselen.. Minulla on siis tyttö 2,5 vuotta, reipas ja iloinen tyttö, puhuu paljon, käy potalla ja on jättänyt tutit ja tuttipullot jo kauan aikaa sitten. Nyt tuntuu että tytöllä on menossa semmoinen "taantumavaihe", kehitys ei ole siis mennyt taaaksepäin tai mitään, vaan tuntuu että...
  18. T

    2,5 vuotiaan "taantuma"

    Tälläista kyselen.. Minulla on siis tyttö 2,5 vuotta, reipas ja iloinen tyttö, puhuu paljon, käy potalla ja on jättänyt tutit ja tuttipullot jo kauan aikaa sitten. Nyt tuntuu että tytöllä on menossa semmoinen "taantumavaihe", kehitys ei ole siis mennyt taaaksepäin tai mitään, vaan tuntuu että...
  19. T

    raivonpuuskia??

    Haluan nyt tähän tuoda oman näkemykseni tästä paljon käytettävästä turvaistumisesta, eli pidetään raivoava lapsi pakolla sylissä niin kauan, että on rauhoittunut. Mielestäni se on ihmisarvoa alentavaa ja hirmuista alistamista. Turvaa se ei mielestäni tuo, muu läsnä olo esim. rauhallinen puhe...
  20. T

    MIKSI hommasitte lapsia noin nuorina?

    Lisäänpä vielä sellaisen kommentin, että on todella jokaisen oma asia kuinka vanhoina lapsensa synnyttää. _Kunhan heistä pystyy sitten ITSE huolehtimaan_.

Yhteistyössä