2,5 vuotiaan "taantuma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tirppa

Uusi jäsen
25.01.2005
21
0
1
Tälläista kyselen..
Minulla on siis tyttö 2,5 vuotta, reipas ja iloinen tyttö, puhuu paljon, käy potalla ja on jättänyt tutit ja tuttipullot jo kauan aikaa sitten. Nyt tuntuu että tytöllä on menossa semmoinen "taantumavaihe", kehitys ei ole siis mennyt taaaksepäin tai mitään, vaan tuntuu että tyttö välillä tekeytyy vauvamaiseksi. Esimerkkejä: tutti on ollut pois jo vuoden, ja nyt on alkanut syömään vauva-aikaista puruleluaan, ja kutsuu sitä tutiksi, ja se pitää olla siis yölläkin suussa, koko lelu.. tahtoo myös sanottavan itseään isoksi vauvaksi, eikä esim pikkutytökis. Tahtoo myös syötettävän itseään välillä, sanoo että syön päiväkodissä itte, äiti syöttää..
Jotenkin minua asia huvittaa, tytöllä myös kova minäitse vaihe menossa, joten käyttäytyminen on jotenkin ristiriitaista. VAi yrittääkö hän pitää "napanuoran" äitiin, kun osaa jo paljon asioita itse, ja on itsekin hämillään siitä että on jo kasvanut vauvasta ulos..
En tiedä mikä nyt oli tämän kirjoitelman tarkoitus, mutta ehkä etsin jotain jolla ollut samanlaista? olisi mukava kuulla :)

Yhteistyössä