Hakutulokset

  1. V

    Helmikuiset 2021

    Hei kaikki! Vieläkö sää liittyä joukkoon? Täällä kirjoittelee 37-vuotias toisen lapsen odottaja. Esikoinen syntyi 2017 ja tässä yrityksessä alla on kaksi keskenmenoa. Kaikki raskaudet ovat alkaneet ivf-hoidoista. Nyt mennään viikkoa 8+0 ja ultrassa 7+1 kaikki oli kunnossa. Esikoisesta oli...
  2. V

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Mulle sanottiin just viime viikolla neuvolassa, että kohdun korkeutta aletaan mitata vasta raskauden puolivälin jälkeen. Tässä kohtaa se vielä vaihteleekin tosi paljon. Että ei varmasti ole mitään unohtunut. :) Mulla on ensimmäinen raskaus ja viikkoja tänään 16+0. Pariin kertaan olen ollut...
  3. V

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Meillä on vielä auki sukupuolen selvittäminen. Mä haluaisin selvittää sen, mutta puoliso on sitä mieltä ettei selvitetä. Jännitys olis kuulemma kivaa, ja sit hän ei haluais että tulis kauheita ennakko-odotuksia sen suhteen, että kumpi sieltä nyt on tulossa ja toisaalta ettei tulis sitten...
  4. V

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Meillä on kans perinteisesti tehty rahka jouluna. Usein luumu-, ananas- tai marjarahka. Mä oon myös yleensä rahkavastaaava. Ja se sopii mulle, ei liian vaativaa. :D En tie johtuuko tästä raskaudesta, mutta mulla on nyt kauhea joulukalenterikateus. Tuntuu et kaikilla on hienot itsetehdyt...
  5. V

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! (y) Mulle vois muuten päivittää sairaalaksi HUS. Haluaisin Naistenklinikalle kun se on lähin, mutta todennäköisin paikka on varmaan Kätilöopisto. Ja tämähän selviää vasta kun synnytys koittaa.:geek: Täällä mennään perusmeiningillä edelleen, eli...
  6. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Huh nyt on nt-ultra ohi ja siellä oli kaikki hyvin! :love::love::love: Kyllä on helpottunut ja onnellinen olo. Niskaturvotusta mitattiin 1,2 mm. Ens viikolla tulee soitto tai kirje. Naistenklinikan seinällä tosiaan kehotettiin käymään vessassa ja näin tein. Näkyvyys oli hyvä vatsan päältä...
  7. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mä voisin kokeilla tota kokotaukoa silloin tällöin. Välillä meinaa nimittäin järki lähteä tän pahoinvoinnin kans ja se on aina ihanaa kun siihen saa edes jonkin sortin helpotusta. Mitään lääkkeitä en kuitenkaan halua ottaa, tää on vaan nyt kestettävä tavalla tai toisella. :cautious: Ja sentään...
  8. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    @pikkutassu17 mulla oli 109, eli pikkasen alhaalla. Neuvolassa sanoi kyllä mullekin niin, että alkuraskaudessa ei tartte rautaa, et katsotaan tilanne seuraavassa neuvolassa, joka mulla on varattu viikolle 16. Ja tosiaan arvailuahan tää on... keksin yhdistää tuohon vitamiiniin kun mun äiti...
  9. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Ja @mannamakaroni, mekko ja legginsit ratkaisee molemmat ongelmat. (y)
  10. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :) Varmasti todella helpottunut ja onnellinen olo niiden jälkeen. Meillä on ultra huomenna ja kyllä jännittää. :barefoot: Täällä on huono olo edelleen vahvasti läsnä. Olen tullut nyt sellaiseen tulokseen, että raskausvitamiini pahentaa mun pahaa...
  11. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Tiidula paljon voimia suruun. <3 <3 <3
  12. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mulla on raskausajan monivitamiini, jossa on kalsiumia. Normaalisti en juo kauheasti maitoa tai syö jugurttia, mutta nyt ne on kuuluneet ihan oleellisena osana mun ruokavalioon. Et just nyt ehkä se kalkkilisä ei olis niin elintärkeä. Mut eipä siitä ole haittaakaan. Monivitamiinin lisäks otan...
  13. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mulla on aivastaessa välillä kovaakin kipua oikealla ja vasemmalla. Olen ajatellut että kivut oisivat munasarjoissa ja liityisivät ehkä tehtyyn ivf-hoitoon. Mulla punktoitiin yli 20 rakkulaa, ja vaikkei hyperiä tullutkaan niin munasarjat oli kovassa rasituksessa. Tuntuu et se kipu on alkanut...
  14. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Juttelin juustoista neuvolassa ja sieltä sanottiin että tuorejuustot on Suomessa yleensä aina pastöroidusta maidosta valmistettuja ja jos kylmäketju ei katkea niin voi syödä. Jos syö muuta kuin itse tehtyä niin sittenhän ei voi tietää. Et jos on pikkujouluissa tai muissa joku juustopöytä niin se...
  15. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Ja ah SALMIAKKI ja LAKRITSI! Mun ainoat raskaushimot. Nyyh. :cry: Syön niitä kyllä silloin tällöin... :unsure:
  16. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mä söin myös ennen raskautta tosi paljon kasvisruokaa, mut nyt en pysty ollenkaan. En voi edes ajatella niitä ruokalan kasvispatoja ilman et alkaa etomaan huolella. Kaikista parhaiten (jos nyt voi edes tällaista ilmausta käyttää kun oikeestaan mikään ei maistu..) uppoaa just perusruoka, peruna...
  17. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Tsemppiä kaikille ultraa odottaville! Täällä on tasan viikko ultraan ja ultran jälkeisenä päivänä on kaverin vauvajuhlat. Siellä olis tarkoitus kertoa uutiset. Toisaalta jos tulis huonoja uutisia niin en varmasti pystyis menemään juhliin. Mä tunsin tänä aamuna kohdun alavatsalla. Olen siitä...
  18. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Paljon voimia heikura79 suureen suruun! <3
  19. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Kertokaapas kokeneemmat. Miten se menee niiden seulan tulosten kanssa, kuinka pitkään pitää nt-ultran jälkeen odotella sitä riskilukua?
  20. V

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    @mannamakaroni mulla on ihan samanlaista ton pahoinvoinnin kanssa. Välillä tosi hyvä päivä ja sieltä se taas iskee voimalla. Mä en ole huolissani asioiden järjestämisestä, aikaa on vaikka kuinka paljon sitten kun näistä alkuraskauden vaivoista pääsee eroon. :)

Yhteistyössä