Hakutulokset

  1. M

    Apuja pahoinvointiin??

    Eli raskaana ollaan viikolla 8. Pahaaoloa on jokaikinen päivä. Kun se yltyy siihen auttaa pieni syöminen. Nyt toivoisinkin hyviä vinkkejä siihen, mitä kannattaisi syödä ettei paino turhaan nousisi? Hedelmiä olen syönyt mm. luumuja ja mandariineja, appelssiineja ja greippejä. Välillä otan...
  2. M

    Taaperon päiväunien lopettaminen

    Taaperoni on 2,5 vuotias. Päiväkodissa nukkuu päiväunet, mutta nukahtaminen vaatii vähintään 10 minuutin silittelyn hoitajilta. Siellä päiväunille mennään klo 12. Kotona olemme yrittäneet pitää saman rytmin kuin päiväkodissa, mutta täällä tyttö on aina nukahtanut itsekseen. Nyt en enää...
  3. M

    Vauvalla on kova yskä!

    Huomenta! Tarvitsen apua näin aamulla heti. Tyttö 7kk ja saanut pahan yskän. Ruoka ei tahdo maistua, mutta maitoa menee jonkin verran. Onko olemassa jotain yskänlääkettä mitä voisi antaa noin pienelle? Eilen yöunille lähtiessä ei suostunut syömään mitään. Yöllä heräsi ja annoin maitoa...
  4. M

    Vauvan korvat ja tuuli

    Olen tässä esikoisen kohdalla törmännyt tähän "tuuli" asiaan. Eli teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta äideiltä tiedustelen että pitääkö vauvan korvat suojata helteelläkin tuulelta? Eli käyttää sellaista hattua joka menee korvien päälle. Voiko parvekkeen tai terassin ovea pitää auki, jos vauva...
  5. M

    Hoitokeinoja vauvan ummetukseen!

    Vauva on 4kk. Ollaan maisteltu perunaa ja porkkanaa noin ruokalusikallisen verran päivässä. Kakkaa ei ole tullut kiinteiden aloittamisen myötä säännöllisesti. 4 päivää oli ummella ennen kuin tuli ja nyt on taas mennyt 4 päivää eikä vieläkään ole suoli toiminut. Nyt viikonloppuna annoin...
  6. M

    3kk ikäisen vauvan päiväunet

    Vauva on 3kk, enkä vieläkään ole saanut aikaiseksi kunnon rytmiä päiviin. Lähinnä mietin päiväunia. Nyt Vauva nukkuu niitä miten sattuu. Aamut menevät aina samalla tavalla esimerkkinä: Herää yöunilta noin kello 7-9 Päiväunet sisällä 30min Päiväunet ulkona 1-3 tuntia noin kello 11-15...
  7. M

    Mausteinen ruoka ja imetys

    Onko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta seuraavasta asiasta: Eli, jos syö mausteista ruokaa, josta vauva voi saada mahavaivoja äidinmaidon mukana, niin kuinka monen tunnin päästä voi imettää jälleen turvallisesti? Ja jos lypsän tänä aikana(kun olen syönyt mausteista ruokaa)...
  8. M

    Neuvoa vailla...

    Hei! Ivf hoito alkamassa lyhyellä kaavalla.... Eli piikityshän aloitetaan toisesta vuotopäivästä, joo mutta, jos vuoto alkaa iltapäivästä tai illalla niin aloitanko piikityksen heti seuraavana päivänä vai sitä seuraavana päivänä??? Eli milloin ne alkaakin niin lasketaanko se eka vuotopäiväksi...
  9. M

    Mansikkaa?

    Joko 1vuotiaalle uskaltaa antaa mansikkaa ihan sellaisenaan kun on jo kiisselissä ym. saanut?
  10. M

    kuka haluaa orkkuilla soolona?

    Mä en saa koskaan yhdynnässä. Ja jotenkin tulee tunne et se on miehelle velvollisuus minunkin saaminen. Tyyliin että hän tulee ensin, ja sitten hoidellaan mut. Sama juttu jos ennen yhdyntää räplätään se orkku. Olen todennut että se vie siltä yhdessäololta pois jotain, koska sitä miettii kun se...
  11. M

    ystäviä

    Antakaa vinkkejä miltä foorumilta vanhempi perheellinen tavallinen nainen löytäisi uusia ystäviä. Haussa olisi nimenomaan tavallisia ja pitkäaikaisia uusia tuttavuuksia, joilla pääosin olisi asiat kunnossa. Terveisin, Vinkeistä kiitollinen 40+ nainen!
  12. M

    sektion jälkeinen synnytys

    Saimme viime vuonna pitkän synnytysrupeaman jälkeen suloisen mutta suurehkon tytön (melkein 4,5 kg). Avautumisvaihe kesti käynnistyksen jälkeen melkein 2 päivää kunnes kahdeksassa sentissä todettiin synnytyksen pysähtyneen ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Sektiossa tosin huomattiin lapsen...
  13. M

    Ravit

    Onko täällä muita perheitä, jotka käyvät lasten kanssa raveissa? Miten reissunne onnistuu? Oletteko laittaneet lapsenne parkkiin ajojen ajaksi?
  14. M

    Hassua!

    Minulla on nyt kaksi neljä vuotiasta. Tosin vain viisi päivää kunnes toinen täyttää viisi vuotta. :heart:
  15. M

    Ajatusten vaihtoa

    Eroa tekevä 38v "suurperheen" äiti pirkanmaalta kaipaisi juttu seuraa ympäri maata. Lähellä sydäntä lapset, syksy ja elokuvat.
  16. M

    nuoret äidit

    siis miksi oi MIKSI teette lapsia peräkanaa kolmekin kappaletta, hehkutatte pienillä ikäeroilla ja todellisuudessa ootte ihan poikki ja huudatte lapsille naama punaisena jos jotain tekevät väärin ja sit ku joku ei halua lapsia pienillä ikäeroilla katsotte kieroon ja sanotte et pitäähän lapsella...
  17. M

    meilikamuja

    etsin uusia meilikamuja n.26-50 vuotiaista,asiallisista naisista ja miehistä.olen avioliitossa. poromies_oon@komea.net
  18. M

    kukaan järvenpäästä?

    :laugh:
  19. M

    Liikuntaharrastus 3-vuotiaan kanssa?

    Hei! Oletteko keksineet koko perheelle (kaksi aikuista ja 3-vuotias)sopivaa liikuntaharrastusta? Kiitos vinkeistä!
  20. M

    Hevostelevia äitejä??

    Niin olisi kiva saada taas uusia kirjeystäviä hevosihmisistä. Etanapostia tullu harrasteltua pienestä pitäen, ja nyt kun ollaan kaks vuotiaan pojan äiti, alkaa olemaan se kiireisin aika ohitte ja hevosihmisiä ajatusten vaihtoon kaivattaisiin. itellä 3 ravisukusta ja yksi niistä kantavana...

Yhteistyössä