Neuvoa vailla...

Hei!

Ivf hoito alkamassa lyhyellä kaavalla....
Eli piikityshän aloitetaan toisesta vuotopäivästä, joo
mutta, jos vuoto alkaa iltapäivästä tai illalla niin aloitanko piikityksen heti seuraavana päivänä vai sitä seuraavana päivänä???
Eli milloin ne alkaakin niin lasketaanko se eka vuotopäiväksi vaikka ajankohta olisi ilta?
Hoitajalta en tätä älynnyt kysyä ja viikonloppuisin klinikat täällä ovat kiinni.

Olisin älyttömän kiitollinen jos joku osais neuvoa tässä asiassa.
Kiitos etukäteen! =)
 
Mielestäni eka vuotopäivä on eka huolimatta siitä mikä kellon aika on :)
Niin minä asian käsitin kun ivf:n piikkejä aloin piikittelemään. Itselläni jouduttiin ainakin vielä pitkittämään pistoksia viikolla joten ei se varmastikkaan ole tunneista kiinni ;) Piikittelyn aika oli rankkaa... hormonit oli ihan mullin mallin ja tunteet ihan sekaisin. Itse jouduin hakemaan työterv.hoidosta sairaslomaa jo ennen toimenpidettä kun jaksaminen oli niin vaikeaa. Mutta toimenpiteen jälkeen tunteet tasaantui kunnes tuli se pettymys kun tuoresiirto ei onnistunutkaan :ashamed:
Nyt piinailen ekaa passia, testipäivä on vasta 30.5 joten piinailtavaa vielä riittää...
Jaksamista tulevaisuuteen :hug:
 
neuvotar
hei manta!
jos vuoto alkaa ennen iltakymmentä, se on eka vuotopäivä. Muussa tapauksessa tulkitaan seuraava päivä vasta ekaksi. Tuo tulkintaraja on välillä 20.00 - 22.00 klinikoista riippuen.
Toivottavasti oli apua!
 
Hei!

Sain klinikalta ohjeeksi, että jos vuoto alkaa illansuussa, niin seuraava päivä on sitten vasta se ensimmäinen vuotopäivä. Mulla menkat alkoivat to-iltana, eli perjantai oli eka vuotopäivä ja lauantaina alkoi Suprecur-sumuttelu ja sitten sunnuntaista GonalF-pistokset.
Meillä on eka ivf menossa ja olen kyllä tosi luottavaisin mielin. Tulin juuri ultrasta ja perjantaina on sitten uudelleen taas meno klinikalle. Olen pistellyt äitienpäivästä lähtien ja annostusta on kerran korotettu; se oli aluksi 300 ja nyt 375.
Mulle ei ole tullut juuri mitään "oireita" tästä hormonijutusta. Ihan vähän turvottaa aamuisin, mutta ei kipuja, raivareita, kyyneleitä - ei mitään. Ehkä alakuloa on ollut muutamana päivänä ilmassa, mutta se nyt voi olla ihan normaalia. Mutta me kaikki reagoidaan niin eri tavalla näihin hoitoihin.
Tsemppiä kaikille ja vaihdetaan kuulumisia!

 

Yhteistyössä