Hakutulokset

  1. R

    Koliikkiako?

    ukko syö hyvin jo kiinteätäkin ruokaa ja paljon maitoa. Uloste on ihan normaalia. Siksi ajattelin heti koliikkia ku ukko menee konttaus asentoon ku on masullan. Päivärytmi on aikalailla sama joka päivä, tietenkin yllätys menot sotkevat hieman. Ensi viikolla on neuvola niin pitää sieltä kysyä...
  2. R

    Koliikkiako?

    Meidän vasta 4 kk täyttänyt ukkeli huutaa suoraa kurkkua tunnin illassa ja sitten rauhoittuu. Tätä on kestänyt nyt pari viikkoa Voisiko se olla koliikkia? Päivällä ei huuda ollenkaan sillain miten illalla tai yöllä. Joskus päästään vasta kolmen aikaa nukkuu ja herätys kaikilla aikasin...
  3. R

    2kk nukkunut tänään erityisen paljon ..

    meillä oli yks päivä et ukko nukku, eikä kunnolla pysynyt hereillä. Syynä oli kuume.
  4. R

    G: Kiinteiden aloitus!

    3 kk perunalla ja pilteillä
  5. R

    paljonko korviketta

    meilä kohta 4 kk poika, syö 800ml päivässä tuttelia plus sitten jo pilttiä ja pottua.
  6. R

    apua kaivataan imetyksen ja unien puolesta..

    kiitos vastauksista. onhan se parempi että vauva syö kun se että se ei söisi. Kiitos vielä kerran.
  7. R

    apua kaivataan imetyksen ja unien puolesta..

    Elikkä, meidän muksu on viikon ikäinen ja syö tosi paljon mutta nukkuu vain 1-2 tunnin unet syöttöjen välissä. Rintaa se imee niin paljon ku vaan sille haluaa antaa mutta annan vain 15 min kummastakin rinnasta kun synnärillä sanoivat sen riittävän. Joskus annan vielä vähäsen korviketta...
  8. R

    Mitä tarvikkeita hankkia?

    Vaunuja en laittanu ku ollaan katselemassa niitä. Kiitos Heinämasukki tuosta linkistä, sieltä löytyy apua pahimpaan tavaran hankintaan. =)
  9. R

    Mitä tarvikkeita hankkia?

    sain pehmusteenkin ostettua. tuntuu että jotain tärkeää unohtuu ku yrittää kuumeisesti miettiä kaikkea mitä pitäisi hankkia.
  10. R

    Mitä tarvikkeita hankkia?

    Päässä pyrörii vaikka ja mitä asioita joita pitäisi vielä muistaa mutta auttakaa vähän.. Olen hankkinut jo turvakaukalon, hoitopöydän, sitterin, vaatteita ja sängyn. Mitä muita minun pitäisi hankkia? Ja mistä voisi hankkia vauvan sänkyyn patjan kun yritin katsella mutta kaikissa liian isoja...
  11. R

    Selipaattiin synnytykseen astikko?

    kiitoksia, taidan ottaa itseäni niskasta ja soittaa neuvola tädille ettei tule mitään lisä ongelmia.
  12. R

    Selipaattiin synnytykseen astikko?

    Tänään kävin lääkärissä ja hän meinasi että kohdunsuu vastaisi viikkoja 31 vaikka olen vain 26+4. No, sydän hyppi kiemuraa rintakehässä ja kun kerroin miehelleni uutisen niin anoppi ryntää paikalle että saatte odottaa sänypuuhianne siihen asti kun lapsi syntyy? Tyhmä ku olen ja en kehdannu...
  13. R

    mielipide palkasta

    Mulla on toi kuukausi palkka toimistotyöstä vaikka koulutukseltaan olen pitopalvelija. Netistä sai joltain PAM. in tai joltain liiton sivuilta tietää paljon pitäs palkka olla jos on koulutusta ja jos ei ole.
  14. R

    Auttakee tarjoiluvinkkejä kaivataan!!!!

    Tarjoile erilaisia pasteijoita. Esim. jauheliha, kala, kana.
  15. R

    tunkeileva anoppi

    Tuttu tunne. Anoppi kävi just saarnaamassa että ei kannata mennä lääkäriin ku vasta maanantaina. Tulehduksesta kärsin ja olisin vain halunnut varmistaa että ei vaan uusiutuisi. Ja kaikkee se on ostamassa tulevalle muksulle, onhan se hänelle ensimmäinen lapsenlapsi. Onhan se ymmärrettävää mut...
  16. R

    tiiätkö onko mahassasi poika vai tyttö tai kummaksi luulet?

    rv 23+6 ja poika näytti olevan ultrassa mutta ei ole 100% varmaa. Tervetullut oli kumpi vain! :D
  17. R

    Kuinka paljon tullut painoa rv. 17 mennessä?

    Olen nyt rv 23+5 ja paino nousi 1 kilolla, nyt painan 68 kg. En saa painoa nousemaan ollenkaan vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti. aamupahoin vointia minulla ei ole ollut, siksi on niin outoa ettei paino nouse. Masun asukki voi sen verran hyvin että painaa jo viikon verran enemmän ku...
  18. R

    Siis jos puhelin on suljettu, eikö silloin voi vastaanottaak

    mulla oli tässä taanoin sama homma, puhelin kiinni laskun takia. Siinä menee noin pari päivää ku ne aukasee mut jos haluut et ne aukasee samana päivänä niin maksa noin 20 euroo ylimääräistä liittymän avauksesta.
  19. R

    Ehkäisy synnytyksen jälkeen?

    Heipsan! En ole vielä kehdannut kysyä tätä neuvola-tädiltä joten ajattelin täältä kysyä tietoa. Elikkäs, mikä on paras vaihtoehto ehkäisyssä synnytyksen jälkeen? Olen lukenut että jos imettää niin ei tarvitse muuta ehkäisyä mukamas käyttää? Voiko e-pillerit kuten yasmin merkkiset aloittaa...
  20. R

    Kerran vai kahdesti?

    mulle tuli ennen kaksi kertaa kuukaudessa ja tuntu ettei se riitä mihinkään. nyt tulee kummallekkin kerran kuukaudessa ja on helppoa ku laskut ja muut menot voi maksaa kaikki kerrallaan. Se on asia miten itse kokee helpommaksi. :)

Yhteistyössä