Hakutulokset

1. F

Syyskuiset 2024

Meillä ole eilen merkkipäivä, kun vauva täytti 2 viikkoa ja samalla painossa meni 2 kg rikki. 💪🏻 Päivät vauvateholla kuluvat vauvaa hoitaessa aikataulutetusti ja elämä pyörii maidon ympärillä. 😅 Pikkuinen jaksaa jo hyvin imeä rintaa mutta loput menevät nenä-mahaletkun kautta, joten imetysten...
  2. F

Syyskuiset 2024

Voi liittyä! Laitan viestillä linkin, joka on näköjään kaksi vuorokautta voimassa.
  3. F

Syyskuiset 2024

Meidän syyskuisesta tulikin elokuinen! 🙂 Kolmen isoveljen pikkuruinen pikkusisko syntyi kahdeksan viikkoa etuajassa lauantaina 3.8., kun raskausviikkoja oli kasassa 32+1. Syntymäpaino oli 1870 g, joten ollaan vauvateholla kasvamassa muutama viikko.
  4. F

Syyskuiset 2024

Kiitos kaikille tsempeistä! 🩷 Eilen pääsin kotiin sairaalasta ja sairauslomaa olisi nyt syyskuun alkuun eli virallisen raskausvapaan alkamiseen asti, koska ennenaikaisen synnytyksen riski on nyt olemassa. Vuodelevossa ei siis enää tarvitse olla mutta mitään raskasta en saa tehdä (enkä...
  5. F

Syyskuiset 2024

Terveisiä sairaalasta. Tuli äkkilähtö ambulanssilla toissa yönä, kun kuuden tunnin jatkuvien supistelujen jälkeen hulahti verta kastellen housut. Olen nyt vuodelevossa sairaalassa (vessaan saan nousta) ja onneksi sekä supistukset että vuoto ovat laantuneet. Sen sijaan tulehdusarvot ovat...
  6. F

Syyskuiset 2024

Puolet kesälomasta on nyt kulunut ja olen aika tehokkaasti käyttänyt sen vauvanvaatteita hankkien, pesten ja ommellen. Toki olen lastenkin kanssa tehnyt kaikenlaisia kesäjuttuja, ettei ihan vain kotona olla kökitty. 😎 Vielä on kaksi viikkoa lomaa jäljellä, sitten kuusi viikkoa töitä ja sitten...
  7. F

Syyskuiset 2024

Kahdelle olen nyt lähettänyt kutsulinkin yksityiseen ja piilotettuun Syyskuiset 2024 -Facebook-ryhmään. Olisiko vielä muita halukkaita liittymään (tällä hetkellä hyvin pieneen) ryhmäämme? 😃
  8. F

Syyskuiset 2024

Kiva! Odottelen vielä, jos ilmaantuu muitakin halukkaita ja laitan linkin sitten kaikille kerralla. 😊 Ajattelin, että FB-ryhmä olisi vain meille Kaksplussan Syyskuiset 2024 -ryhmäläisille ja siellä voisi jutella vähän vapaammin kuin tässä julkisesti näkyvässä keskusteluketjussa. 🙂
  9. F

Syyskuiset 2024

Perustin äsken syyskuisille yksityisen Facebook-ryhmän Syyskuiset 2024, joka näkyy vain jäsenille. 🙂 Voin laittaa halukkaille liittymistä varten kutsulinkin yksityisviestinä.
  10. F

Syyskuiset 2024

Jatkuvasti seurailen Toria ja paikallisia FB-kirppiksiä, koska tiedän, mitä etsin. 😄 Esimerkiksi yhdellä lapsella käytössä olleet yhdistelmävaunut löytyivät kuukausi sitten naapurikylältä. Suurin hankinta meillä olisi 7-paikkainen auto mutta kriteeteihimme sopivaa ei meinaa löytyä... 😬
  11. F

Syyskuiset 2024

Meilläkin oli tänään (20+4) rakenneultra. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja painoarvio oli 380 g. 🥰 Minua vain nolotti sen koko ultrauksen ajan, koska en siedä ollenkaan napaani koskemista ja tietysti hoitaja pyöritteli anturia juuri sillä seudulla. Säpsähtelin jatkuvasti ja jännitin...
  12. F

Syyskuiset 2024

Tänään on viikkoja kasassa 18+0 ja toissa päivänä kävin neuvolalääkärillä pienemmällä naapuripaikkakunnalla (koska uudet hyvinvointialueet 😄). Olikin mukava yllätys, kun lääkäri ultrasi sydänäänien kuuntelemisen sijaan. Lääkäri sanoi, että nyt olisi mahdollista selvittää sukupuolikin ja...
  13. F

Syyskuiset 2024

@Lara83, olet oikeassa, nykyiset värikoodit ovat mainostoimistojen keksintöä. 1950-luvulla mainostoimistot alkoivat kampanjoida ja markkinoida vaaleanpunaista erityisen naisellisena värinä. Vielä 1900-luvun alussa vaaleanpunainen puolestaan nähtiin poikamaisena versiona maskuliinisesta...
  14. F

Syyskuiset 2024

Me varmaan otamme äitiyspakkauksen. Ensimmäisellä ja toisella lapsella on ikäeroa kolme vuotta mutta otimme silti molemmille pakkauksen. Toisen ja kolmannen lapsen ikäero on 2,5 vuotta, ja koska oli jo säästössä parhaat palat kahdesta pakkauksesta, emme ottaneet enää kolmatta. Nyt kolmannen ja...
  15. F

Syyskuiset 2024

Viime maanantaina aprillipäivän ratoksi järjestin lapsille aarteenetsinnän. 😄 Jokainen sai paperin, jossa oli vihjeitä (koululaisille sanallisia ja päiväkotilaiselle kuvia). Vihjeiden perusteella löytyi 12 tavua, jotka piti järjestää lauseeksi: haikaranmuna on taikinakulhossa. Kaapissa olevasta...
  16. F

Syyskuiset 2024

Minullakin oli ensimmäisten neuvolakäyntien välillä tullut painoa 1 kg. Laskennallisesti raskaus kai nostaa painoa 12–13 kg sisältäen mm. sikiön, istukan, lapsiveden, verimäärän lisääntymisen, rintojen kasvun ja kohdun kasvun, mutta käytännössä se vaihtelee tosi paljon. Hoikillla voi nousta...
  17. F

Syyskuiset 2024

Sydänäänet kyllä kuunnellaan joka neuvolakerralla (ja merkitään neuvolakorttiinkin), joten ei lasketa seurantaa pelkästään ultrien varaan. 🙂 Minulla oli kahdessa edellisessä raskaudessa käytössä kotidoppler, jonka hankin esikoisen jälkeen tulleiden keskenmenojen pelästyttämänä. Sykkeen...
  18. F

Syyskuiset 2024

Tänään viikkoja 12+3 ja päivällä oli nt-ultra. Kylläpä taas jännitti! Mutta onneksi eläväinen miniatyyri-ihminen siellä venytteli ja pyöri. 🥰 Aivot, sydän ja virtaukset olivat kunnossa ja riskiluvutkin jäivät mitättömän pieniksi iästä huolimatta. Minun ei oikeastaan tee mieli syödä mitään, kun...
  19. F

Syyskuiset 2024

Meillä ei oikeastaan ole enää mitään vauvanvaatteita tai -tarvikkeita valmiina, kun nuorimmainen on jo 5-vuotias. Toisaalta tiedän tarkkaan, mitkä kaikki hyviksi havaitut ja toimiviksi todetut asiat kannattaa hankkia. 😊 Tiedän, millaiset vaunut meille tarvitaan, mikä rengasliina on ihanin, minkä...
  20. F

Syyskuiset 2024

Joko te pidemmällä olevat olette siirtyneet äitiyshousuihin? 😃 Olen vähän katsellut äitiysvaatteita kesää silmällä pitäen mutta mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Hirveästi tekisi mieli jo ommella vaippoja ja pieniä vaatteita ja kierrellä kirppareita vauvalasit päässä. Jospa nyt kuitenkin...

Yhteistyössä