Hakutulokset

  1. TiinuLiinu

    Liian rajua 3-vuotiaalle?

    Ihan näinkin tyhmää kysyn ku synttäri teema. olen meinannu pitää pojan kolme vuotis synttärit merirosvo teemalla, ja nyt tuli vaan mieleen et eikait pääkallo ym. jutut ole riian rajuja? siis pääkalloja ei tule muuhun kuin keksien muotit on pääkallon mallisia, kakkuunkin tulee merirosvon kuva ei...
  2. TiinuLiinu

    haku-apua..

    täällä oli joskus viime vuoden puolella ketju jossa puhuttiin lasten juhlista.. siinä oli joku (taisi olla ap) tehnyt tosi hienot haamu/aave koristelut koko kotiin ja pihallekkin niitä varten. nyt etsin sitä ketjua..siinä oli ihania idiksiä synttäreihin, jotka nyt olis tarpeen =) etsin...
  3. TiinuLiinu

    Lastenistuin asiaa..

    Meillä on tollanen vähän alle kolme vuotias lapsi joka istuu autossa sellaisella lasten istuimella jossa selkänoja ja vyöt edessä. Nyt toisessa autossa ollut istuin palasi omistajalleen ja mietittiin miehen kans että joko tollasen noin kolmevuotiaan voi laittaa istumaan pelkälle pallille...
  4. TiinuLiinu

    Mua niin ärsyttää!!

    Ei ole iso asia, joo, mutta silti ottaa päähän. Meillä poitsu tehny tänään puolen vuoden päiväkuivana olon jälkeen monet pikkupissat housuun. siis että sanoo että pissa tulee, ja kerkeää tulla "noppa" housuun. Housuja on mennyt tosi monet tänään. Pojalla aika korkea kuume, jonka takia näin...
  5. TiinuLiinu

    Nyt tarttes kutomisapua villasukan kantapään kanssa!!!

    niin siis, teen poitsulle villasukkia ja oon saanu valmiiksi nyt varren, ja kantapäätä pitäs alkaa väkertään. mites se menikään niiden kääntämisten kans. otan siis 2 puikkoa ja kudon oikeeta etupuolella ja nurjaa "väärällä puolella" niinku takasinpäin. mut monennen silmukan kohdalla käännän ja...
  6. TiinuLiinu

    Kannattaakohan vielä...(kuivaksi opettelusta).

    Meillä poitsu nyt päiväkuiva. Ollut parin viikon ajan päivät vain pikkupöksyillä, muutama vahinko tietenkin tullut, mutta muuten tekee kaiken pottaan. Öisin ollaan vaippa laitettu, mut nyt viikon verran aamuisin vaippa ollut kuiva. Lukuunottamatta yhtä yötä. Aamulla sitten tekee ison pissan...
  7. TiinuLiinu

    Lapsen leikkaushaava vuotaa, onko kokemuksia??

    Lapselta leikattiin pahasti tulehtunut umppari pari viikkoa sitten. Viikko oltiin osastolla ku ei alkanut paraneminen lähteä käyntiin. tulehdusarvot nousi tosi korkeaksi ja niiden laskiessa 100 päästiin kotiin lääkkeiden kera. nyt ollaan kotona oltu viisi päivää ja aloin vaihtamaan jo...
  8. TiinuLiinu

    Milloin lääkäriin?

    Semmosta kyselisin et millon pitää lähteä lääkäriin kuumeisen 2,5vuotiaan kans.. Kuumetta nyt toista päivää 40astetta . Aamulla on alempi ja tänäänkään ei lääkettä tarvinnut vasta kun iltapäivällä mut nousikin puolen tunnin aikana 37.2:sta 40asteeseen. Sama homma oli eilen...kuume nousi 40...
  9. TiinuLiinu

    Mitä tehdä 1.hääpäivänä..pää lyö tyhjää!!

    Noniin, jos tämä tulis toisella kertaa perille saakka.. elikkäs.. Meil olis miehen kans tulos tossa parin viikon päästä ihka eka hääpäivä ja tekemistä ollaan keksimässä. Lapsi on menos viikonloppuhoitoon mummilaan, joten pe-su olis aikaa.. risteilylle ei voida mennä kun asutaan pohjoisessa...
  10. TiinuLiinu

    Mitä tehdä 1.hääpäivänä..pää lyö tyhjää!!

    Meillä olis iha eka hääpäivä tulossa ja ollaan miehen kans jo lapsi pyydetty viikonloppu hoitoon mummilaan. no, nyt ei sitte keksitä mitä tehtäis.. asutaan aika pohjoses niin risteilyt ei onnistu ku matkoihin menee jo niin kauan. pe-su siis aikaa vain :/ Mökkeily, joo ihan kivaa olis, mut...
  11. TiinuLiinu

    Kesähaalarin pesuohje! Pikapika apua vailla!!

    tässä funtsailen tuota pojan reimatecin pesuohjetta ja niitä merkkejä mitä mikin tarkottaa. Poitsu teki kuralällyä tänään vedestä ja mullasta ja puku siis ihan mustana.. no, pesulapussa on 40astetta mut siis saako kuite koneessa pestä? Vai ihan käsipesu? Pesin jo kerran 30asteen hienopyykillä...
  12. TiinuLiinu

    Ystävälle synttäriruno!!

    Nyt runosielut esiin ja keksikääs mun 25-vuotiaalle ystävälle synttärikorttiin joku kiva runo/värssy, saa olla humoristinenkin. hällä siis tänään eli vappuna synttärit niin ois kiva jos viittais jotenki vappuunki :) itellä pää lyö ihan tyhjää..joten apuja!
  13. TiinuLiinu

    Hoitoalalla työskentelevät olis kysymys!?

    Niin siis..olen menossa huomenna semmoseen jalkaleikkaukseen ja pohdin tässä että onko vaikutusta leikkauksen kannalta et olen kuumeessa? Mul on ollu lämpöä jo yli viikon ja kävinki viime pe mittauttaan tulehdusarvot tk:ssa ja ne oli ihan ok. sanoivat ettei kuume haittaa vaan jos on tulehdus...
  14. TiinuLiinu

    Section jälkeen ihon kutina ??

    heipsan! Mulla olis semmosta kysyttävää ku mulla on tosiaa pari vuotta sitten tehty sectio ja sen jälkeen arpi on hyvin parantunu. iho on aina arven molemmin puolin n.10cm matkalta tunnoton edelleen. no nyt sitten parin kolmen päivän ajan sitä "tunnotonta" ihoaluetta on kutittanu ihan...
  15. TiinuLiinu

    Onko kellään ollu jalan rasitusmurtumaa??

    Voiskoha tämä olla sitä.. mulla on jalkapöytä tosi kippeenä ja siin on semmonen patti tullu. kova patti siis.. ei sais lukea netistä nuita diagnooseja mut katoin et vois viitata jalan rasitusmurtumaan. onko kellään ollu? passais hyvin yhteen ku kävin lenkillä jonka jälkeen jalka alkanu...
  16. TiinuLiinu

    Hei modet?!

    Tais tuo meijän/minun ketju tuosta lihavuudesta ja sen vaikutuksista hävitä johki..voisko selittää vähän?
  17. TiinuLiinu

    Satuhäät ja meidän häät:)

    noniin..nyt siis tähän ketjuun sitte haukkuja tai kehuja tämän iltaista hää ohjelmista =) Minusta meidän häät oli ihana tilaisuus ku ylläri ja kaikkea. ja morsian todella koki muuttumisleikin-->kaunis oli =) Satuhäätkin oli ihan kaunis, mut jännä se morsiamen puhaltelu siinä meno marssin...
  18. TiinuLiinu

    Hiihtoloma alko ja poitsu kuumeessa...:(

    Mulla olis tämä viikko nyt hiihtolomaa koulusta ja oli NIIN suunnitelmia et tehdään poitsun kanssa vaikka ja mitä ku kerranki saadaan olla koko hela viikko yhes. no, eipä mitä vaan meän tuuria... poitsu nyt melkee 39 kuumeessa jo kolmatta päivää tässä ja ei näytä loppuvan. kuulema voi kestää...
  19. TiinuLiinu

    Hauveli ihan outona...?

    Mikäköhän koiralla voisolla vai onko mikään... kun on ihan jotenkin kummallinen. aina kauhean touhukas ja iloinen, vaikkakin aina ollut "sohvaperuna". nyt kuitenkin parin päivän ajan semmonen kauhean väsynyt. nukkuu koko ajan eikä oikein innostu edes kerjäämään :o :o joka on todella...
  20. TiinuLiinu

    Lapsen saaminen nukkumaan "isoon" sänkyyn?

    Laitan tämän tännekin puolelle..... Niin siis meillä on 2-vuotias pojan nassikka, joka on nyt vaihdettu nukkumaan isojen lasten sänkyyn, pois pinniksestä. No alku meni ihan hyvin, mutta nyt kuukauden siinä nukuttuaan meillä on alkanut älytön tahtojen taistelu aina nukkumaan mennessä. Poitsu...

Yhteistyössä