Hoitoalalla työskentelevät olis kysymys!?

Niin siis..olen menossa huomenna semmoseen jalkaleikkaukseen ja pohdin tässä että onko vaikutusta leikkauksen kannalta et olen kuumeessa? Mul on ollu lämpöä jo yli viikon ja kävinki viime pe mittauttaan tulehdusarvot tk:ssa ja ne oli ihan ok. sanoivat ettei kuume haittaa vaan jos on tulehdus.
pitääkö aamulla patistaa lääkäriä ottaan vielä tulehdusarvot ennen leikkausta vai luotanko viel ettei ole tulehdusta tullut perjantain jälkeen? ja muutenkin et voiko se kuume tehdä jotain lisähuomioitavaa leikkausta varten?
alan oleen täällä jo ihan paineessa... :snotty: jänskättää niin kovasti :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ainakin meidän osastolla kuumeilevilta/flunssaisilta otetaan CRP ennen toimenpidettä. Ja harvemmin kyllä kuumeisia leikataan ollenkaan.
miksi ei leikata jos on vain kuumetta ei muuta? ihan mielenkiinnosta kysyn..kun tulla meijän tk:ssa se hoitaja sanoi tosiaan et kuume ei haittaa vaan jos on tulehdus.
toivottavasti leikkavat...oon nimittäin ollu jonossa jo iäisyyden ja nyt jos perutaan niin taas joudun jonoon.... |O
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ainakin meidän osastolla kuumeilevilta/flunssaisilta otetaan CRP ennen toimenpidettä. Ja harvemmin kyllä kuumeisia leikataan ollenkaan.
miksi ei leikata jos on vain kuumetta ei muuta? ihan mielenkiinnosta kysyn..kun tulla meijän tk:ssa se hoitaja sanoi tosiaan et kuume ei haittaa vaan jos on tulehdus.
toivottavasti leikkavat...oon nimittäin ollu jonossa jo iäisyyden ja nyt jos perutaan niin taas joudun jonoon.... |O
Siis sori, ilmaisin vähän huonosti. Eli aika monesti ne kuumeilijan arvot on koholla, jolloin ei siis leikata. Sori, kun olin epäselvä:). Mut pyydä tosiaan ottamaan arvot.
 
...
Riippuu myös siitä että minkälaisen anestesian ovat sulle ajatelleet... Selkäydinpuudutuksen ja ns. "kevyen"unen vaiko nukuttavatko oikein kunnolla? Anestesia lääkäri päättää aamulla että voiko sinut leikata vai ei...

Kuumeista ei yleensä leikata = Yleensä kuume kertoo siitä että jossain myllää se tulehdus, crp arvo näyttää vain ja ainoastaan se onko tulehdus bakteerin aiheuttama, virus ei nostata crp vaan valkosoluja.
 
...
..... ja siis jos esim olisit nuhassa tai flunssassa olisi se suurempi riski sun nukuttamisen kannalta koska keuhkot ja muut hengityselimet ovat paljon arempia tällöin, samoin ylireagoivat helpommin nukuttaessa.

 

Yhteistyössä