Hakutulokset

  1. Ä

    Imettääköhän Charlene kaksosia? Tai Catherine ja Madeline tulokkaitaan?

    Kyllä. Synnärillä hoitaja antoi vain rintakumin kouraan. Oli sillä myös ikäviä kommenteja. Neuvolan täti on tosi mukava, mutta ei halunnut imetydsotetta tsekata. Jne. Paljon vastoinkäymisiä, pieneltä tuntuvia aluksi, mutta vaikutus on iso pitemmän päälle kun samat pikku ongelmat jatkuu jne. Nyt...
  2. Ä

    Voiko liitoskivut alkaa jo rv 15?

    Tuttu tunne noilla viikoilla oli samanlaista minullakin. Neuvolaan soIttelin ja rauhoittelivat vain. Raskaus sujuikin hyvin ja terve Jaana syntyi :) Ainoastaan imetys reistaillut. Voimia raskauteen, eiköhän kaikki suju hyvin!
  3. Ä

    Imettääköhän Charlene kaksosia? Tai Catherine ja Madeline tulokkaitaan?

    Minä itse olen osittaisimettäjä ja se on yhteiskunnan syytä. Kaikki synnytyssairaalassa ja kotiutumisen jälkeen ovat tunkeneet korviketta eikä kukaan ole sanonut että imetä. Ihmetelty vain miten jaksan ja viitin vielä imettää. Totta kai haluan tarjota lapselleni parasta ravintoa mitä olemassa...
  4. Ä

    Imettääköhän Charlene kaksosia? Tai Catherine ja Madeline tulokkaitaan?

    Nimenomaan. Imetystä pitää tukea, pulloruokintaa ei! Eli jos imettää niin imetuskuvia kehiin, jos ei niin pitäköön asian piilossa.
  5. Ä

    Imettääköhän Charlene kaksosia? Tai Catherine ja Madeline tulokkaitaan?

    Mielenkiintoista pohtia... Perinteisesti ylimistö kai palkannut imettäjän "jotta ei rinnat mene". Itsekin voisin alkaa kuninkaalliseksi imettäjäksi mielelläni. Ja nykyään, kun tiedetään miten terveellistä äidinmaito vauvalle on niin tuskin sortuvat korvikkeita antamaan tuleville hallitsijoille.
  6. Ä

    "Tarviiko sun mennä imetysnurkkaukseen, jos anna pullosta?"

    Vanha äiti, koska yleensä vanhat äidit ovat joustamattomampia ja sellasia "kaikki minulle ensin, nyt ja heti"-tyyppejä. Just tuo, että häiriintyvät itse jos vauvan keskittymiskyky hetken heittelee. Myös pulloryokitulla lapsella on oikeus rauhalliseen sylihetkeen syötettäessä. Kyllä minunkin...
  7. Ä

    "Tarviiko sun mennä imetysnurkkaukseen, jos anna pullosta?"

    Kiirehti eräs vanha äiti sanomaan, kun olin menossa pullon ja tytön kanssa kaupan imetysnurkkaukseen. Kyllä, kyllä tarvii! Joskus annan ensin pullosta korviketta tai lypsettyä äidinmaitoa ja sen jälkeen minä imetän omilla tisseilläni oman tissin maitoa, jossa on kaikki äidinmaidon hyvät...
  8. Ä

    Raskasta selitellä kaupassa miksi ostaa vauvalle äidinmaidonkorviketta

    Aina aloittaa alusta, että tarkoitus oli täysimettää mutta vauva ei saanut otetta mihin ehkä vaikutti matalat rinnanpäät jne. Ja imettäisin jos voisin ja että en tuomitse äitejä jotka eivät olosuhteiden pakosta valitse korviketta vaan vapaaehtoisesti. En tuomitse, vaikka en ymmärrä. Tärkein on...
  9. Ä

    Miltä sinusta tuntuisi IMETTÄVÄNÄ äitinä jos

    hienhajusta huomauteltaisiin? Kehoitettaisiin useammin peseytymään, käyttämään deodoranttia? Ajatteleeko kukaan, että vauva saa äitistään informaatiota juuri hajuaistin kautta? Miltä sinusta tuntuisi ruokailla vahvassa öklössä hajussa?
  10. Ä

    Voiko vauva muka tisutella liikaa?

    Neuvolassa ei hyvää tykätty, kun sanoin että vauva on tissillä joskus tunninkin välein. Mutta eihän se nälkä ole aina määrältään ja tiheydeltään vakio. Ja tisu on vauvalle niin paljon muutakin, oma paras ystävä. Tissi on sellainen tuki ja turva, ymmärtäjä, kuuntelija, lohduttaja, tsemppaaja...
  11. Ä

    Tytölle nimi joka hyväksytään keskustelupalstoillakin

    Työnimenä ollut Jaana ja Jaanaksi tyttö myös jäämässä. Onko täysin out? Toka nimi vois olla hienompi kuten Jaana Janette tai Jaana Alexandra tai Jaana Vanessa. Jaana tietysti äännetään kuten brittilässä Jane.
  12. Ä

    Tisulapsi se haistaa äitinmaion kilsankun päähän :)

    Näitä osittaisimettäjän elämän kohokohtia on, kun huomaa että sillä osittaisimetykselläkin on väliä. Olin kävelyllä ja tunsin pakotusta imetysvehkeissä, niin vähän ajan päästä puhelin soi ja oma rakas imetystukihenkilöni alias mieheni soittaa ja sanoo että on niiiin kovaa tisuhihkua että nyt...
  13. Ä

    Onko kukaan tullut raskaaksi ekasta kierrosta synnytyksen jälkeen

    Kuvotuksen tunne imettäessä ja luin että raskausoire. Saa tulla jos tulee vaavi. Mutta nyt kun miettii, niin pieni lepo keholle tekisi terää. Ja vauva saisi olla vähän pitempään se kaikista pienin. Nyt ollaankin siirrytty keskeytettyihin yhdynt.
  14. Ä

    Onko teillä ollut koko imetysajan rinnat niin täynnäku ne oli maidon noustessa?

    Onko aina turvonneet ja tihkuneet yhtä lailla? Omat on nyt samanlaiset ku ennenkin ennen raskautta, mutta maitoa tuntuu tulevan, iainakin vähän..tuleeko tarpeeksi en tiedä. Kiitos paskasen ohjauksen en päässyt heti kunnolla imettää ja jouduttiin korvikekierteeseen. Nyt tuskasta lisätä omaa...
  15. Ä

    Jaanapa tarttui sitten tissiin :) fanfaari fanfaari

    Kiitti tsempistä yritys ja into sekämotivaatio on kova täysimetykseen. Hiukan vain lannisti kun luin että jos jo pariviikkoisena kaikki ruokinta ollut lähes lisää, yli 2 dl per pv niin voi olla vaikeeta luopua enää kokonaan. Harmittaa kyllä koska koen pulloruokinnan stressaavampana ja mies myös...
  16. Ä

    Jaanapa tarttui sitten tissiin :) fanfaari fanfaari

    Emme tietenkään juottaisi vauvalle promilleja tyhmä kysymys hyi. Mutta miettikää mitä tämä merkitsee meille ruokalaskussakin. Tiskivuoressakin yöheräämisissä vauvaan kiintymisessä ilmavaivoissa terveyskeskuskäynneissä suvun perinteessä
  17. Ä

    Jaanapa tarttui sitten tissiin :) fanfaari fanfaari

    Rintakumilla imetetty valtavia rintaraivareita saava pikku tissiriiviö sitten ykskaks älysi miten homma toimii ja alkoi imeä rintamaitoa oikealla imuotteella. Itkimme mieheni kanssa ilosta ja oltaisiin korkattu shampanjat jos emme olisi absolutisteja. Nyt ongelmana on vain miten päästä...
  18. Ä

    Uusi palstalainen esittäytyy

    Hei, ei olla lest. vaan muut syyt että ei ehkäisyä. En usko että heti tärppää eikä ole tarkoitus mutta jos käy niin otamme vastaan.
  19. Ä

    Uusi palstalainen esittäytyy

    Heippa tasapuolisesti kaikille! Täällä kirjoittelee uunituore alatiesynnytyksen kokenut äityli. Parisen viikkoa sitten putkahti maailmaan suloinen pieni tissiriiviö. Elämä on ollut imetystaistelua matalien nännien takia. Imetyksestä ei tule mitään ilman rintakumia :( Korvikkeeseen joudutaan...
  20. Ä

    Rintapumpun etc. käytöstä immeisten ilimoilla

    Imettävällä naisihmisellä kuten minulla pitäisi olla oikeus lypsää omaa tissimaitoa myös ihmisten ilmoilla kuten linja-autossa ja kaupassa ilman että saa osakseen pahekauvia katseita huomauttelusta puhumattakaan. Saati omassa kodissa ku tullaan sitä suvun uutta ihmettä katsomaan. Niin minä kyllä...

Yhteistyössä