Hakutulokset

  1. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

    Kath, raskaudesta ei tarvitse kertoa työnantajalle vasta kuin 2 kuukautta ennen äitiyslomalle jääntiä, eli joskus 27/28 viikoilla? Tai miten ne nyt korreloi noi raskausviikot ja normaalit kuukaudet :) Täällä kärsitään flunssasta, pää on kipeä ja ihan tukossa. Saanut onneksi levätä nyt pari...
  2. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

    Minä aion ottaa influenssarokotteen vaikken ole koskaan sitä ottanut. Esikoista odottaessa sairastuin influenssaan ja se oli niin kamala tauti etten sitä toiste halua raskaana sairastaa. Onneksi sain silloin Tamiflu-kuurin joka auttoikin tosi nopeasti, mutta oli kyllä kamalimmat kolme päivää...
  3. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

    Mä oon ostanut äitiysvaatteita hm:lta. Mulla on parit farkut sen tuubin kanssa esikoisen odotuksesta ja nyt löysin parit farkut ilman sitä tuubia. Eli hm:ltä pitäisi löytyä molemman tyyppisiä! Lauantaina löysin vihdoin sydänäänet. Kivi vierähti harteilta ja nyt voi mennä luottavaisemmin mielin...
  4. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

    Minä toivon tästä toisesta synnytyksestä samanlaista kuin ensimmäisestä. Minulla ei siis ollut lainkaan harjoitussupistuksia tai vääriä hälytyksiä raskausaikana. LA edeltävänä aamuna vitsailin ystävälleni ettei tämä lapsi varmaan synny ikinä. Tästä meni ehkä puoli tuntia, kun rupesin miettimään...
  5. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

    Voisi kai sitä enemmänkin esittäytyä :D Eli perheeseeni kuuluu 2-vuotias poika, aviomies ja koira. Työskentelen kasvatusalalla ja asutaan omakotitalossa Etelä-Savossa. Meiltä olisi yhtä pitkä matka Kuopioon ja Mikkeliin synnyttämään, mutta taidan päätyä Mikkeliin tälläkin kertaa. Mies aloitti...
  6. T

    Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

    Hei vaan kaikille! Ehkä uskallan liittyä mukaan keskustelemaan, kun vielä ainakin näyttäisi pikkuinen pysytelleen matkassa... Eli /16.4/TatjanaL/28/MKS/2 Meillä on siis ollut hieman kivikkoisempi polku tällä kertaa ja takana on...
  7. T

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Hei vaan täältä vauvakuplasta ja onnittelut oman nyyttinsä jo saaneille! Me aloiteltiin liikkuminen kodin seinien ulkopuolelle aika lailla heti. Viikon ikäisenä oltiin koko perhe viikonloppu tahkolla triathlonkisoja järjestämässä ja huomenna lähdetään päiväretkellä Jyväskylään kavereita...
  8. T

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Terkkuja sairaalasta. Meidän täsmällinen pikku-prinssi syntyi tänään 00.57, eli juurikin laskettuna aikana. Pituus 47cm ja paino 2935grammaa, onneksi ei ollut tämän isompi, aikamoinen työ oli noinkin pienen ulos saamisessa. Eilen aamulla kahdeksalta alkoi supistukset, jotka tulivat heti noin...
  9. T

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Jokohan täälläkin alkaisi tapahtua. Kohta kolmen tunnin ajan on tullut supistuksia, nyt noin 10 minuutin välein. En uskalla kyllä vielä iloita, käy varmasti niinkuin Suklaarusinalle. Tänään ois neuvola klo 13, joten toivotaan että sieltä tulis käsky lähteä synnärille :) Tatjana&Sintti 39+6...
  10. T

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Mammuttisi, et ole ainut joka oli tottunut Pinsulin "passaukseen", pari kertaa kävin vanhassa ketjussa ihmettelemässä, etteikö tosiaan ole uutta ketjua tullut ja eikö kellään muka ole mitään kerrottavaa ollut :D Täällä vietetään tänään ensimmäistä hääpäivää ja vielä uskaltaa elätellä toivoa...
  11. T

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! Jännittävää, että näitä alkaa nyt putkahdellut kiihtyvällä tahdilla maailmaan :) Itsekin alan vihdoin uskoa, että eiköhän tässä joskus synnytetä. Mullahan on ollut oikeastaan unelmaraskaus, eikä alun pahoinvoinnin jälkeen ole ollut oikeastaan mitäön...
  12. T

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Streptokokin testaus on aiheuttanut täällä paljon keskustelua. Tosiasiahan on, että vuodessa 1-2 vauvaa kuolee streptokokin aiheuttamaan infektioon, prosentit ovat siis pienet mutta ehkäpä ne 1-2 kuolemaa voitaisiin tuolla testillä ja antibioottitipalla estää. Voi olla, ettö itsekään en olisi...
  13. T

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Pikku-uikku, Kaisa-Tuulikki ja Elovaavi kiitokset mielenrauhasta! Kaikesta sitä pitääkin ihmisen ressata etukäteen :D
  14. T

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnittelut jo lapsensa saaneille! Hassua miten suuria eroja vauvojen koossa on, teidän lapsethan kuitenkin syntyivät lähes samoilla viikoilla? Meillä on 14.7 synnytystapa-arvio, ihana päästä pitkästä aikaa kurkkaamaan vauvaa :) meidän poitsu ei ainakaan neuvolaterkan mukaan mitenkään kauhean...
  15. T

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    Sushen, meillä on poikalupaus, eikä minulle ainakaan vielä ole linea negraa näkyvillä. Streptokokista, en ole ihan varma missä vaiheessa Etelä-Savossa otetaan ja miten, mutta sen tiedän että jossain vaiheessa otetaan. Lahdessa ei oltu ainakaan vuoden alussa vielä otettu, toivottavasti siellä...
  16. T

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    Fiinaliina, ei ikävä kyllä selvinnyt... Varmuutta siihen, että olisko asiat toisin jos streptokokki olisi testattu, ei koskaan saada. Tuntuu vaan niin hassulta, kun suurimmassa osassa neuvoloita tuo testi on ihan rutiini, niin miten voi olla paikkoja joissa testiä ei oteta. Kuitenkin 1-2...
  17. T

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    Meilläkin tutkitaan streptokokki kaikilta odottajille, tosin vaikka ei tutkittaisi vaatisin sitä, koska tuttavaperheelle kävi pahin mahdollinen, kun streptokokkia ei oltu tutkittu ja vauva sairastui aivokalvontulehdukseen :/ Tuntuu järjettömältä, ettö yhdellä pienellä testillä se oltaisiin...
  18. T

    Elovauvat 2014 <3 *toukokuussa*

    Hei taas! Kuinka usein teillä on ollut neuvolalääkäri? Mulla on ollut vasta kerran ja ainakaan tänään terkka ei maininnut mitään milloin olisi seuraava. Olisko silloin synnytystapa-arviossa? Monilta teistä on kokeiltu kohdunkaulan pituutta ja arvioitu lapsen kokoa, minulta ei ole vielä...
  19. T

    Elovauvat 2014 <3 *toukokuussa*

    Tervehdys pitkästä aikaa! Kuinkas moni kanssaodottajista on käynyt sokerirasituksessa? Itse juuri istun labran aulassa sen kamalan vadelmalitkun juoneena ja mietin kuinka ihmeessä kestän vielä melkein pari tuntia syömättä... Pinsulin tavoin tunsin piston sydämessä, etten ole syönyt niin...
  20. T

    Elovauvat 2014 <3 *toukokuussa*

    Hei, pitkästä aikaa! Päivittäin tulee kurkittua tänne, mutta kirjoittaminen on jotenkin vain jäänyt... Mulla mitattiin sf-mitta ensimmäistä kertaa viime neuvolassa(rv 25) ja se mitta oli alakäyrällä. Neuvolantäti kyllä sanoi, että kohtuni on hyvän kokoinen, se vaan sattuu leviämään sivuille...

Yhteistyössä