Hakutulokset

  1. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Heipparallaa kaikille piitkästä aikaa!! Joulun aika oli sellaista hulinaa, ettei ehtinyt juuri netissä pyöriä. Kiva kuulla eltsu, että kaikki hyvin! MammaLa mä kävisin sinun tilanteessa 3 tai 4 D:ssä Bruno Cacciatoren luona (vai miten kirjoitetaan.. :) ). Vastaanottaa ainakin Femedassa...
  2. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Hei kaikille pitkästä aikaa! Täällä olo alkaa olla parempi, mutta edelleen etovaa oloa riittää ja lepoa tarvitaan. Ei tule koneen ääressä juurikaan oltua.. Me käytiin viimeksi 4D:ssä, ja mieluilen ehkä nytkin. Lähinnä juuri haluan varmistella että kaikki on kunnossa. Viimeksi julkisella...
  3. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Heipä hei! Taas pitkä tauko, kun olo on ollut ihan järkyttävä! Ei tule mieleenkään avata konetta. Kaiken mahdollisen ajan lepään (eli kun esikoinen nukkuu tai mies on kotona), ja kun esikoinen vaatii tietenkin hoitoa, seuraa yms. paljon, niin yritä vaan selvitä hengissä.. :D Tällanen on...
  4. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Onnea masia!! :flower: Aika hurjaa! Oon joskus (vitsinä kylläkin) miettiny, että kaksoset olis kiva, eipähän tarttis keskustella miehen kanssa kolmannen tekemisestä.. ;) Mutta jos totta puhutaan, niin onhan se ajatuksena (ainakin näin pahoin voinnin aikaan esikoista hoitaessa) aika raskas...
  5. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Ihanaa kun muillakin on hankalaa!! :D Mulla on välillä syyllinen olo, kun koen tällähetkellä tulevan vauva- ajan vaan raskaana ajatuksena. Tätä toista lasta siis on kovasti toivottu ja monta kuukautta yritettykin, mutta nyt on juuri sellainen olo, että miten sitä tulee jaksamaan. :| Johtuu...
  6. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Alice81 voisko sun mies vaan panikoida, jos kolmonen on vähän niinkun "vahinkona" tulossa? Tuntematta sun miestä, niin ajattelisin, että mikäli teillä on suhde kunnossa, ja hän rakastaa lapsiaan ja perhettään, niin ei luulisi yhden lapsen lisää olevan loppujen lopuksi niin iso juttu. Ehkä...
  7. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Tervetuloa Maanu! Masia mulla oli esikoisen kanssa alussa aika koviakin vatsakipuja (erilaisia kun menkkakivut). Joku terkkari/kätilö sanoi puhelimessa, että ei kovat vatsakivut tavallisesti kuulu raskauteen. Pyysi sitten näytille. Lääkäri taas totesi, että alussa voi olla koviakin kipuja kun...
  8. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Täällä myös hiukan ällöä oloa.. Ei kuitenkaan vielä mitään sellaista mitä oli esikoisen kanssa. Ja mulla sitä kyllä sillon kesti monta monta viikkoa. Aamulla ja päivällä oli ihan loistava olo, mutta illat meni sohvalla maatessa, eikä mikään ruoka maistunut. Onneksi oli päivätyö! Toivon tosiaan...
  9. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Me asutaan rivarikolmiossa. Kahden lapsen kanssa mahtuu tietenkin ihan hyvin, mutta meillä käy aika paljon viikonloppuvieraita (sukulaisia muualta suomesta), niin vierashuoneelle olis myös tarvetta.. Sen takia esikoinen nukkuu vieläkin meidän makkarissa, mutta nyt ollaan suunnittelemassa...
  10. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Niin vielä, että esikoiselle ei paljon vielä auta kertoa kun tuskin ymmärtää. Tietää kyllä mikä vauva on, hokee aina "vau-va" kun näkee vauvoja livenä, telkkarissa, kirjoissa tai lehdissä. Jospa sille myöhemmin vois yrittää jotain selittää, tai sitten kun vatsa on tosi iso ja se voi itse...
  11. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Mulla ei edelleenkään mitään hurjia oireita. Alun paha olokin on laantunut. Ehkä ihan kevyttä kuvotusta päivällä syönnin jälkeen. Päikkärit kyllä maistuu esikoisen kanssa samaan aikaan, joten ehkä sitä on vähän väsynyt. Mulla on tosiaan mahaa jäänyt tosi paljon esikoisesta kun sillon oli niin...
  12. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Kiitos tarkennuksista! :) Kuulostaa siltä, että muutos tuottaa päänvaivaa aika monelle.. Ei kiva! Periaatteessa ymmärrän pointin, että isiä kannustetaan lastenhoitoon, mutta se ei vaan ole usein niin yksinkertaista taloudellisista syistä. Lisäksi jos mies kokee, ettei hänestä ole...
  13. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Mä olen ymmärtänyt, että tulee muuttumaan niin, että isille tulee omat kiintiöt. Eli lapsi saa olla edelleen 3 vuotiaaksi kotona, mutta äiti ei saa olla ainoastaan kotona, vaan jaetaan äidin ja isän kanssa puoliksi. Sitä en tiedä saako sen itse päättää, millon isä on kotona ja millon äiti...
  14. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Mä olen tosiaan myös hoitovapaalla esikoisen kanssa. En jotenkaan pysty noin pientä hoitoon laittamaan. Nyt ei sitten tarvitsekaan! Haluaisin että lapset on kotona niin kauan, että kuopus on ainakin yli 2 vuotta, ehkä jopa 3 v. Mutta katsotaan kuinka kotihoidon tuki tulee muuttumaan, että...
  15. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Mulla on toistaiseksi aikaa ja energiaa käydä täällä melko aktiivisesti, saa nähdä miten on sitten jos iskee kova huonovointisuus tai väsy.. Mulla on sellainen muistikuva, että viimeksi pyysivät lapsettomuustutkimuksesta mut varhaisultraan viikolla 6 + jotain. Voi olla että muistan...
  16. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Niin, tervetuloa uusille! :D Tosi kurja tilanne baby-mama! :( Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin! Toivottavasti se tuo edes jotain iloa, vaikka kyllä varmaan ahdistaa.. Helpottavaa toisaalta kuulla, että tuulimunan mahdollisuus olis noin pieni, vaikka ainahan se jollekin osuu...
  17. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Täällä ei tänäänkään juuri oireita, mutta äsken kun säntäsin sohvalta ylös äkisti, kun esikoinen heräsi päikkäreiltä poikkeukksellisesti huutaen, niin sattui tosi kovasti oikealle alavatsaan, veti ihan kaksinkerroin hetkeksi. Heti sitä taas miettii onko kaikki hyvin. Murehtii jotenkin ihan...
  18. T

    Toinen lapsi 2014?

    Tulin kurkkimaan mitä tänne kuuluu, ja huomasin MammaLa, että olit just päivittäny! Mut voi siis siirtää plussanneisiin, plussasin 21.10.2013 :) Onnea natacha :flower: ja muille toivotan hyviä plussa tuulia! :heart:
  19. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Mullakaan ei ole tänään itseasiassa ollut pahoinvointia, väsymystä kyllä hiukan. Pakko vaan uskoa, että kaikki olis hyvin. En muista yhtään miten ihan alku meni kokonaisuudessaan esikoisen kanssa, häviskö oireet.. Tää alku on just ahdistava kun ei voi olla vielä varma. Ainakaan oma pää ei vielä...
  20. T

    Pikkukakkonen kesällä 2014

    Meilläkin esikoinen nukkuu vielä samassa huoneessa, mutta ollaan ajateltu jouluun mennessä siirtää omaan huoneeseen. Ihan hyvä ajankohta varmaan, ehtii tottua uuteen nukkumajärjestelyyn kunnolla ennen vauvaa. Meillä esikoinen tosiaan jo 1,5. Ennen raskautta en ollut varma pitäiskö nukkua vielä...

Yhteistyössä