Hakutulokset

  1. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Pitkästä aikaa jaksoin kirjautua - lukenut olen jonkun verran mitä nyt mammavapaakiireiltä on ehtinyt. Pesänrakennusvietti on nostanut päätään ja neulon, virkkaan, pesen, puunaan ja järjestelen paikkoja ihan järjettömyyteen asti. Viikonloppuna tehosiivottu, pyykätty kaikki vauvalakanat...
  2. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Täälläkin alkaa yks olla valmista kamaa kohta ä-lomalle, ja sitten vauvahommiin. Vatsa on aivan valtava ja tiellä koko ajan - mikä sokerointi ja mikä karvattomuus? - selkää sattuu, kilot vilistävät kroppaan ihan silmissä ja närästys on palannut, pahempana kuin koskaan. Saiko Rennietä tai...
  3. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

    Hui kuinka teillä on jo monella kiperät paikat suppareiden kanssa, ja ihan lepoakin määrätty! :$ Mullakin oli nla-lekuri tuossa vasta - on se jotenkin outoa, että vasta näin myöhään sinne mennään ekaa kertaa. Onneksi vkolta 17 asti jatkuneet harkkasupistelut ei olleet tehneet mitään hallaa...
  4. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

    Mullakin aamuisin vatsanympärys 94cm ja iltasella tuo 97cm, eli heittoa voi olla. Mitat on olleet samat ainakin 10 viikkoa, mutta sama mulla oli ekassakin raskaudessa. Vastailen gallupiin sekä esikoisen (poika) että tän odotuksen (tyttölupaus) osalta. Oma aavistus sukupuolesta: poika /...
  5. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

    Naene, vaunuista/rattaista sen verran, että itse olen kokenut Bugaboot loistaviksi juuri ton käännettävyyden takia. Kun vauva on ihan pieni, mutta ei enää viihdy vaunukopassa, on tosi hyvä kuljettaa sitä kasvot työntäjään päin. Jotenkin ajattelen, että sekä itsellä että vauvalla on turvallisempi...
  6. T

    Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

    Onpas ollut pitkä tauko kirjoittamisessa, lukea olen sentään ehtinyt aina välillä. Hauskaa, kuinka samassa veneessä sitä ollaan oirehtimisten ja vaivojen suhteen. Mullakin aamuista suonenvetoa (johon napsin magnesiumia) ja liitoskipuja (pakko ottaa iisimmin ihan kävellessäkin). Lisäksi ollaan...
  7. T

    Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

    Rakenneultria on nyt meillä kesäkuisillakin tuhkatiheään. Kivaa! Jotenkin kaikki konkretisoituu ihan eri tavalla, kun tietää taas vähän tarkemmin, kuka sitä yksiötä oikein asuttaa. Mulla oli hyvin vahva poikaolo - ja pieleen meni: tyttö on kätilön mukaan tulossa. Yllätyin, hyvällä tavalla. Heti...
  8. T

    Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

    Aamukaste, mulla sama homma liikkeiden kanssa. Mitään kunnon potkua en ole vielä tuntenut, vain pientä möyrintää ja kuplintaa. Ekan kanssa juuri tällä viikolla tunsin ihan potkuja jo. Siksi kävinkin tänään neuvolassa vain kuuntelemassa sydänäänet, kun edelliset 3 yötä meni aamutunneille...
  9. T

    Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

    Kesävauvva, luin tosta isyysvapaa/loma-asiasta lehdestä viikonloppuna ja ilostuin myös. Huippua! Hööpi, ei sitteriä pakosta mihinkään tarvitsekaan. Se on varmaan pitkälti yksilöllistä viihtyykö vauva paremmin esim kantoliinassa äidin tai isin puuhailuissa mukana, lattialla tai sohvalla...
  10. T

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Poksun yhdessä rakettien kanssa!! 18! Hankinnoista: meillä on aika paljon tallessa esikoisen kamaa, kuten vaipat kaikissa kooissa, kantoliinoja (ihan parhaita ja kätevimpiä hugabub alkuun ja sitten sellainen kudottu), manduca (kierrossa ystävällä), vaatetta, pinnis (uudet reunapehmusteet...
  11. T

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Ihmeellistä kuinka jotkut jaksaa puuttua toisten asioihin. Pitäisivät edes ajatuksensa omana tietonaan. Hmphhh. Neuvolassa jumpsutteli 140:n sykkeellä pieni sydän, eli murheeni oli turha. Painoa oli tullut kolme kiloa, mutta terkka ei ollut mitenkään nyreänä. Pissatestissä oli proteiini...
  12. T

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Joulu ns lusittu. Tykkään joulusta ja valmisteluista kovasti, mutta sitten itse vietto onkin toinen juttu. Miten sitä aina vuodessa unohtaakin, kuinka raskasta on viettää sukulaisissa kolme-neljä yötä; kaikki ohjelmoituna, vailla hetken hengähdystaukoa tai rauhottumista. Mullakin samoja...
  13. T

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Kiinnostavaa keskustelua ruoista. Mulla oikeastaan vain merilevän syömättömyys - makit on namia - aiheuttaa ahdistusta. Salmiakkia söin jo esikkoa odottaessa kohtuudella, samoin nyt, kuten muutenkin lisäaineita ja sokeria tirisevää karkkia, ja huomaankin olevani aika suurpiirteinen syömisessäni...
  14. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Naene, en tiedä tekeekö. Toisaalta miksei, jos odottaja ei kärsi ienten herkkyydestä. Ja onhan nykyään ultraäänipuhdistustakin (?), jos haluaa etsiä lekurin, joka sellaista tekee. Puudutusaineetkin kuulemma valtaosin sopivat odottavillekin, on pari joita eivät käytä. Ja tietty jo on...
  15. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Nenän tukkoisuutta tosi voimakkaasti täälläkin, myös päivällä. Illall ennen nukkumaanmenoa yritän niistää töräyttää kunnolla, ettei häiritsisi nukahtamista. Se mikä häiritsee, on hengästyneisyys. Menee jonkin aikaa ennen kuin puuskutus lakkaa sänkyyn menon jälkeen. Mies mahtaa olla innoissaan...
  16. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Siis mitä häh, saa yllättyä positiivisesti HUS labin suhteen: kirje seuloista tipahti jo tänään postissa, vaikka olin ma kokeissa ja sanoivat, että pari viikkoa menisi tulosten kanssa. Voi huojennus sentäs, kaikki oli seulojen mukaan kunnossa! Mulla uutena oireena unettomuutta. Väsyttää...
  17. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Mieltä rauhoittanut nt-ultra onnellisesti takana! Siellä se stidin mittainen tyyppi sätkytteli pirteänä. Niskapoimua ei aluksi meinattu saada mitattua, kun oli niin olematon kuulemma. Lopulta kätilö heitti poimulle arvon 0,7. Hassua, että esikoinen oli nt:ssä cashew-pähkinän näköinen ja mun piti...
  18. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Pitkästä aikaa! Ootte kirjoittaneet niin paljon, että oon vain hetinyt käydä lukemassa, sitten pitänyt taas juosta. Plus olo ollut marraskuun pimeyden ja alun oireilun takia niin väsynyt, apea ja kipeä, että mennyt lähinnä nukkumiseen kaikki liikenevä aika. Onnea kaikille uusille! Ja...
  19. T

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Iwi, mites hedelmät? Tai hedelmäsalaatti? Ananasta, satsumaa, viinirypäleitä? Mut on toi pelastanut usein, kun mikään muu ei maistunut. Onneksi pahin pahoinvointi näyttäisi menneen toistaiseksi ohi. Ihmeellisiä kommentteja kyllä gyneltä. Olen niin herkästi palautetta antava, että etsisin...
  20. T

    Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

    Rakkaudesta äiti, ei riitä sanat. Voimia tämän läpikäymiseen ja siitä selviämiseen. Itse koin pieni hätäännyksen hetkiä, koska heräsin yöllä hyssyttämään taaperoa ja huomasin, että mun yöpaidan rintamus oli märkä. En unenpöpperössä lähtenyt tarkistelemaan, mutta veikkaisin maitoa. Siis onhan...

Yhteistyössä