Hakutulokset

  1. K

    3 kk vauva kovat ilmavaivat, hysteerinen itku ja oksentaminen

    Meille tuli oireita niin Nanista, Tuttelista kuin Tuutistakin (josta kaikkein pahimmat). Semperin Baby Semp on nyt se vastike, jolla ollaan saatu vatsavaivat oikeastaan kokonaan pois. Tajuttiin tuota kokeilla, kun muutama muu kaveriperhe sitä suositteli vastikeongelmaiselle lapselle.
  2. K

    Onko kenelläkään Wassermaxx- merkkistä limsakonetta? APUA!

    Eikö tuo ole Agan tuote? Eli periaatteessa sen kaasupullon pitäisi käydä, olethan ottanut sen liittimen irti edellisestä pullosta? Toki aina suositellaan käyttämään sitä saman merkkistä pulloa kuin mikä siellä onkin. Mutta se "limupullo" ei sovi, koska ovat kahden eri valmistajan tuotteita.
  3. K

    Pitääkö vastasyntyneelle antaa kesällä vettä?

    Kyllä on eroavaisuuksia neuvoissa.. Meille sanottiin neuvolasta, että vettä ei tarvitse antaa erikseen, vauva saa tarvitsemansa nesteen maidosta. Toki sitä maitoa voi tarjota hieman useammin (meillä siis syöntivälit päivälläkin melkein 4 tuntia) ja poika 3kk. Sammaksen hoitoon ei pelkkä...
  4. K

    Helmikuun helmet 2013

    Moi! Meillä ei aiota, eikä tullakaan, nukuttamaan poikaa mahallaan ennen kuin oppii itse kääntymään edes takaisin, juuri tuon huomattavasti suurentuneen kätykytkuolemariskin vuoksi. Toki noiden ilmavaivojen vuoksi se olisi se paras nukkumisasento, mutta onneksi nekin ovat nyt hieman...
  5. K

    Helmikuun helmet 2013

    Päivää! Menee monta viikkoa ettei saa aikaiseksi kirjoittaa tänne ja sitten kirjoittaa taas ihan alvariinsa! :laugh: Käväisin eilen työmaalla ensimmäistä kertaa pojan syntymän jälkeen ja järkytys oli suuri, kun läheisin työkaverini oli ottanut ja lähtenyt, eikä ole mulle edes ilmoittanut...
  6. K

    Helmikuun helmet 2013

    Meillä ei ollut edes sitä Liberoa sairaalassa, vaan tilasin sen sitten itse Liberolta. Tommosesta Pampersin pakkauksesta en oo kuullutkaan, vaikka Pampersin vaipat oli sairaalassa käytössä.. Poika keksi eilen illalla kätensä, niitä tuijotetaan nyt koko ajan. Ja aamulla keksittiin päristely...
  7. K

    Helmikuun helmet 2013

    Sunnuntaita mammat! Miten sitä aika meneekin vaan niin nopeasti? Tuntuu, että ei tännekään ehdi enää kirjottelemaan. Toki nyt tällä viikolla on vielä plussana tullut nämä lämmön aiheuttamat päikkäriongelmat. Meillä loppui ne 4 tunnin nukkumiset kuin seinään, kun kelit lämpesivät ja nyt on...
  8. K

    painoarviosta

    Toisissa paikoissa ei painoarviota (tai synnytystapa-arviota) tehdä kuin erikseen pyytämällä, ei edes ensisynnyttäjille. Mäkään en olisi sitä saanut, jos en olisi perustelemalla pyytänyt lääkäriä viimeisessä lääkärineuvolassa vko:lla 37 sitä tekemään. Toki sain sitten toisenkin arvion synnärillä...
  9. K

    Verikokeet tänään, saanko juoda aamukahvini?

    Mulle kyllä ollaan sanottu noidenkin maksa-arvokokeiden yhteydessä, että ravinnotta oltava se 12 tuntia. Tosiaan sen max. lasillisen vettä saa juoda, koska muuten arvot eivät välttämättä näytä oikein.
  10. K

    Helmikuun helmet 2013

    Hauskat vaput mammat! Ihan vaan nopeasti tuohon Panadoliin.. Saako tän ikäisille antaa jo mikstuuraa? Kun neuvolassa sanoivat, että vain suppoja.. :confused: Nyt kuuluu kutsu, pitää lähteä hakemaan pojan kummit meille iltaa istumaan ja grillaamaan. Ihanaa nähdä heitäkin pitkästä aikaa...
  11. K

    Helmikuun helmet 2013

    Hei tuli muuten mieleeni.. Ootteko kiinnittänyt huomiota kuinka KAMALIA huoltsikoiden lastenhoitohuoneet ovat? Me kun oltiin toisiaan tuolla Lapin reissulla, niin oli niitä pakko matkoilla käyttää, ja voin sanoa suoraan, että hyi hitto! Ja musta olisi jollain ketjulla oiva paikka kehittää tuota...
  12. K

    Helmikuun helmet 2013

    Huomenta äitsykät! Tai nythän kun saan tän postattua onkin jo iltapäivä! Alkaa olla miehen lomat lusittu ja paluu arkeen siintää jo ihan lähellä. Olisihan tuo saanut olla pidempäänkin kotona, mutta minkäs teet! Onneksi ehdittiin lomailla ja tavata sukulaisia, niin on hyvinkin rentoutunut...
  13. K

    Helmikuun helmet 2013

    Sunnuntaita! Keltakukka Mulla on niin samat fiilikset noiden kilojen kanssa! Oliskohan jotain 15 vielä jäljellä, eikä ne lukemat ole mihinkään muuttuneet muutamaan viikkoon vaikka ihan kunnon hikilenkkiä oon vaunujen kanssa mennytkin. Oonkin laittanut ittelleni tavoitteen päästä...
  14. K

    Kauanko tuttipullo pysyy steriilinä?

    Mulle sanottiin neuvolasta, että keittää kannattaa kaikki pullon osat siihen asti, kun vauva alkaa syömään kiinteitä. Ja pullot ovat ns. steriilejä kyllä käyttöön asti, jos eivät ole likastuneet. Kahden viikon säilytyksen jälkeen saattaisin itse keittää tutin uudelleen mutta en kovamuovisia osia.
  15. K

    Helmikuun helmet 2013

    Heippis mammat! Koitan nyt oikein saada jotain kirjoitettuakin, kun puhelimella pääasiassa lueskelen, niin ei sitten tule kirjoitettua ollenkaan.. Ja toki oma väsymys on tehnyt kanssa osansa tähän. Meillä poika kyllä nukkuu hyvin ja nukahtaakin yleensä nopeasti ensimmäisen yösyötön jälkeen...
  16. K

    Helmikuun helmet 2013

    Heippa mammat! Kylläpä on ollut tuskaisat pari päivää, kun Osku on kipristänyt mahaansa koko ajan ja ihan kirkunut, kun niin paljon sattuu! Eilen hain sitten mallasuutetta, kun kakkaakaan ei ollut tullut kolmeen päivään, niin nyt tuntuu ne pierut pehmeenneen eikä toiseen mun mielestä satu...
  17. K

    Helmikuun helmet 2013

    Taas yöllä täällä :) Noista D-vitamiineista Menitkö Tuulis kuinka nopeasti siihen 5 tippaan? Meillä kun selvästi vaikutti aina sen yhdenkin tipan lisäys mahan vääntämisiin, mutta helpotti sitten parissa päivässä ja sitten vasta lisäsin annostusta. Ja annan tosiaan tipan mielellään aamull...
  18. K

    Helmikuun helmet 2013

    Josko nyt saisi kirjoitettua paremmin, kun oma olokin antaa jo pikkasen myöten. On kyllä kaikki virta mitä on ollut, mennyt vauvan hoitoon. Kotona tosiaan ollaan, mutta kahta antibioottia menee edelleen 3xpäivässä ja vielä reilusti toista viikkoa on kuureja jäljellä. Onneksi meillä ei pojan...
  19. K

    Helmikuun helmet 2013

    Nopeasti tosta Bepanthenista! Mulle sanottiin synnärillä, th:t on sanoneet ja jälleen sitten varmistin nyt sairaalassa ollessani, niin sitä ei tarvitse pestä pois. Tai ainakaan tän sairaanhoitopiirin ohjeistuksilla..Niin kuin jo odotusaikanakin todettiin eroja tuntuu olevan ohjeistuksissa...
  20. K

    Helmikuun helmet 2013

    EtelänHedelmä meillä mahaan kertyvä ilma aiheutti juuri illasta/iltayöstä noi pahimmat huudot ja juuri tuossa iässä. Antibiootti vaikutta varmasti, onko teillä Rela-tipat käytössä? Meillä ne auttoivat aluksi, mutta otettiin sitten Cuplatonkin käyttöön viikon iässä. Voi iesus että täällä...

Yhteistyössä