Hakutulokset

  1. T

    * Hoidot KYS 2013 *

    Heipsan! Meillä raskaus kääntyi eilen ultrassa (7+6) kaksosraskaudeksi :D Mahdollisuuden piti olla vain 4% mutta tuntuu että aika monella kuitenkin on kahden alkion siirrosta tuplaraskaus alkanutkin...joten eiköhän tuon luvun pitäisi olla isompi...? Joka tapauksessa hyvin on mennyt, väsyttäää...
  2. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Voi Nuppu onnea sylintäydeltä!!! Minäkin odottelin jo uutisia ja jo luulin ettei ole tärpännyt kun mitään ei alkanut kuulua. Ihanaa! Itse olen kyllä sitä mieltä, että tuo hcg arvo viittaisi kaksosiin enemmän kuin rypäleraskauteen. Minä olen alkanut uskoa, että vaikka kaksi siirrettiin, että...
  3. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Kiitos onnitteluista! Onnea tarvitaan. Edellisellä sivulla kysyttiinkin meidän hoitohistoriaa..ja sehän on tosi kirjava: clomeja, inssejä ja IVF/ICSI-hoitoja, ja tämähän oli nyt se viimeinen IVF. Tuossa nyt siis ne viralliset hoidot, lisäksi siis kaikenlaiset poppaskonstit, asiantuntijat ja...
  4. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Tässä vielä tämä ohjelma josta puhuin: Mielen salattu voima: 04.12.2012 17.00 | Tv | Areena | yle.fi Ohjelma on "mielen salattu voima" ja jakso 1/3 "usko niin paranet". Ammattihenkilönä sanon että täyttä tavaraa, ja meidän tilanteessa uskon entistä vakaammin että tällä jos millä on vaikutusta...
  5. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Täällä on harmillisia uutisia joten kerron nopeasti kuin irroittaisin laastarin että... plussa tuli tänä aamuna ja aivan puskista. Minusta tuntuu hirveän pahalta kertoa tätä koska vaikka sitä on iloinen muiden puolesta, muiden raskautuminen muistuttaa vaan aina siitä omasta tilanteesta...
  6. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Marjanalle [B] isot sympatiahalit, tiedän miltä tuntuu saada se inhottava puhelu labrasta ( meidän yksikään hoitohistorian aikana 9:stä alkiosta ei ole sulanut), olen ollut jo ajamassa siirtoon ja saanut tiedon kesken matkan. Auto vaan sivuun ja itkut siinä. Sulkaalevy kaupan kautta ja kotiin...
  7. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Ciram:En usko, että se on syynä että hyödynnetään Kelan maksukattoa väärin perustein vaan joku ihan muu. Pointtinahan on,ettei saisi hakea kerralla yli 3kk satsia. Noh, gonalit ja synarelat, ym.kestävät vaan niin vähän aikaa, että apteekissamme olivat sitä mieltä (itsekin tätä asiaa kysyneenä)...
  8. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    HalleB:Onko teille ehdotettu aikaisemmin lahjasukusoluja vai vasta nyt? Millaisia ajatuksia niiden käyttö herättää? Kultaa ja Nuppu81:Tsemiä follikkelien kisakunnon saavuttamiseksi! Omat kuulumiset: Nyt siis dpo5? Punktio oli siis viime to ja pe siirto. Töissä olen ollut ihan täysillä...
  9. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Anastacija: Kyllä todellakin olivat, lisävarmistelua vaan kotona! Me päästiin sisään ehkä juuri noihin aikoihin ja meni sellainen 20minsaa. Minusta se 10 min on ihan asiallinen odotusaika, mutta joskus on ollut myöhässä tunninkin, mikä johtuu niistä ylimääräsistä ajoista jotka heidän on pakko...
  10. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Nuppu81: Minulle on käynyt meidän hoitohistorian aikana yhtä jos toista, ja olen oppinut että tarkistutan aina kaikki suunnitelmat ja ehkä vähän kyseenalaistankin. Itse sitä oman kroppansa tuntee ja joistakin lääkkeistä voi kieltäytyäkin mikäli vaihtoehtona esim.PAS-siirto mahdollisimman...
  11. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    No niin, väliaikatietoja. Follikkeleja punktoitiin joku 12 kpl ja soluja oli 4. Punktio, jonka koin kolmannen kerran, oli lähes kivuton. Punktion teki MH. Yhdessä kohtaa tuntui vähän, muutoin nautin vaan kipulääkkeiden tuomasta rauhallisesta tunteesta :D Nyt jo kotona, kipuja on aika koviakin...
  12. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Heipsan! HalleBlle kaukosympatiat! Tilanne on siis se, että maanantain ekstraultrassa oli yksi 15mm follikkeli ja muut 12-13 mm. Yhteensä taisi olla maksimissaan 10 follikkelia. Olin ihan varma että hoito keskeytyy. Tulos vahvisti vain ajatustani siitä, että Orgalutran aloitettiin joko...
  13. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Moikkis! Minulla on ollut vähän ongelmia selaimen kanssa enkä ole saanut tänne viestejäni läpi, mutta ahkerasti on tullut viestejänne luettua! Itse aloitin viime torstaina (lyhyeen kaavaan) Menopurin, maanantaina folleja oli kymmenkunta puolellaan ja jokunen isoin oli kasvanut 7mm...
  14. T

    * Hoidot KYS 2011 *

    Hei! Ilmoittautuisin uutena tähän ketjuun! Meillä siis alkamassa nyt 3. IVF-hoito lyhyellä kaavalla, Primolut-Menopur-Orgalutran lääkityksellä. Takana selittämätön lapsettomuus ja ennen IVF hoitoja kokeilimme muutamaa inssiä ja Clomifenia. 1. IVF onnistui heti, josta nyt 3-vuotias ihana poika...
  15. T

    Mitäs "tikuttajille" kuuluu?

    Älä Summerdreams vielä lannistu! Meillä oli ensimmäisessä ja toisessakin näytteessä TODELLA huono liikkuvuus, lisäksi normaaleja oli vain 5%. Tästä hoitaja sanoi että ihan näillä pitäisi raskautua koska siittiöiden määrä oli yleensäkin useampi miljoona jolloin tuo 5% normaalisti liikkuvia...
  16. T

    Mitäs "tikuttajille" kuuluu?

    Minullahan on juuri tuo PCO-tyyppiset munasarjat, eli kierto on normaalia pitempi 32-35 vrk ja joskus pari kertaa vuodessa 40-50 tietämillä. Mitään hoitoa kohdallani ei ole koska olen normaalipainoinen, liikun ja syön terveellisesti. Jos on ylipainoa niin vähäinenkin painon pudotus auttaa. Tosi...
  17. T

    Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Onko Clearblue-ovulaatiotestien käyttäminen muuttanut raskauden yrittämistänne?

    Juuri näin, aivan kuten yllä mainittiinkin. On loistavaa että ovulaatiosta saa varmuuden, lisäksi olen oppinut seuraamaan kehon merkkejä kun päiväkin on paremmin tiedossa.
  18. T

    Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Minkälaisia tunteita raskauden yrittäminen herättää?

    Se on niin totta, että elämä ei mene vuoronumeroperiaatteella vaikka sitä joskus tuudittautuu. Kun siskoni kertoi odottavansa toista lasta eikä meillä ollut silloin vielä yhtään, ajattelin että: "väärin, se olisi ollut minun vuoro!!!!". Huvittavaa :D Niin se vain on, että elämässä kaikki ei...
  19. T

    Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Minkälaisia tunteita raskauden yrittäminen herättää?

    Aluksi se oli tosi kivaa (yllätys yllätys) ja sitä kuvitteli parissa ensimmäisessä kierrossa että "nyt mä oon ihan varmasti raskaana". Sitten alkoi vaan olla paljon kysymyksiä, tutkimuksia, petipuuhat alkoivat tympiä kunnes sitten vihdoin tärppäsi vaikkakin vähän avustetusti. Ehkäisyä ei tullut...
  20. T

    Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Millaisena olet kokenut Clearblue ovulaatiotestien käytön?

    Testithän ovat aivan nerokkaita, ovulaatio joko on tai ei. Ei tarvitse arvuutella liuskatestejä! Mutta kotiäidille ne ovat todellakin liian kalliita eikä pitkään kiertoon tosiaan tuo 7 kappaletta riitä. Helposti menisi tuplaten jos kierrot vaihtelevia.

Yhteistyössä