Hakutulokset

  1. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012

    Meikäläinenkin pitkästä aikaa täällä. Miehistä, mullakin oli ekan lapsen kanssa vapaa-ajat vauvaa hoitava mies, tai sitten aika kultaa muistot. Epäilisin, että vaikka mies on sama, niin tokan lapsen myötä se homma on kasvanut niin paljon, että sitten yhtäkkiä se kodin ja lasten hoito onkin...
  2. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012

    moi, minilläkin tehtii napaan tuo "laappistuS" mikä ikinä sitten onkin, yleensä vuolaasti kaikesta kertova neuvolantäti ei alkanut siitä selittämään, enkä mä kysynyt, siitä olisi varmaan seurannut vartin esitelmä... 2vk neuvola kesti meillä 1,5 tuntia, en tiedä, onko se tavallista? No...
  3. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012

    Meillä ollaan hereillä ehkä kolme-neljä tuntia päivän aikana. Kerran tai pari yli tunnin, muuten lyhyempiä pätkiä. Mahavaivat on vissiin tavallisin itkun syy, meillä ainakin ilmakuplista tulee iso parku ja neuvolantätikin sanoi, että on paljon ilmaa mahassa. Cuplaton voisi auttaa, mutta en ole...
  4. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012

    Kiitokset Pegasokselle! Täälläkin ollaan tyytyväisiä, että jollakin kokoonpanolla vielä jatketaan. Mulla oli eilen paha päivä, kun ensin Mini nukkui huonosti yön ja sitten esikoinen ei nukkunut päikkäreitä. Oli vähän kaoottinen koti ja vaimo miehellä, kun tuli töistä kotiin... Tänään olen...
  5. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Mä käytin nuo viimeiset toimeettomat päivät siihen, että kaivoin ompelukoneen naftaliinasta ja ompelin vauvalle alus-ja pussilakanan. Se oli riittävän haastava homma meikäläiselle. Ja sai muuta ajateltavaa. Täällä mä en saa kaksivuotiasta päiväunille ja kaksiviikkoinen valvoskelee yöaikaan...
  6. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Heippa, meille syntyi poika suunnitellulla sektiolla 11.9. Sairaalaan menosta kahdessa tunnissa vauva oli ulkona. Suunniteltu sektio kului näin: Ensin tapasimme valmistelevan hoitajan, joka antoi Panadolia, otti sydänkäyrän, vaihtoi leikkausvaatteet, mittasi mun lämmön ja antoi mahahappoja...
  7. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Täällä sitä taas kökötetään illan ja yön pimeinä tunteina, vaikka pitäisi olla nukkumassa. On niin outo olo, kun tietää, että parin päivän päästä on vauva sylissä, vaikka ei yhtään siltä tunnu. Ja samalla harmittaa hirmuisesti, kun tämä raskaus on ollut hankala, enkä ole oikeastaan koko vuonna...
  8. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Täälläkin ollaan yhdessä kasassa vielä. Ensi viikolla on sitten se suunniteltu sektio, se on tosi hurjaa, ja sen takia täällä varmaan vielä valvoskelen. Tavallaan on helppoa, kun tietää Sen Päivän, mutta toisaalta, sitä sitten jännittää ihan eri tavalla. Ja lisäksi perheessä on flunssapöpö...
  9. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Etna, ihana, että poika on perillä tuosta "poikimisesta", tai jotenkin itsekin tahtoisin, että lapseni pitäisi niin ihmisten kuin eläintenkin lisääntymistä tavallisena asiana.... Se olisi sitten vielä viikko ennen suunniteltua sektiota. Jännittää jo hirmuisesti, mutta alan tottua vähitellen...
  10. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Äippäpolikäynneistä ne on kuntakohtaisia. Mun kunnassa järjestetään ensisynnyttäjille synnytystapa-arvio ja sitten uudelleensynnyttäjille, jos siihen on tarvetta. Haikealta tuntuu lukea synnytyskertomuksia, kun itsellä on tuo sektio edessä, mutta kai siihenkin ajatukseen tottuu. Ja kokemus...
  11. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Synnytystapa-arviossa käyty, sektiohan sieltä on tulossa. On jotenkin ihan "huono nainen" -olo, kun lantio on vaan liian kapea, eikä vauvaa sieltä turvallisesti taida saada pois ilman leikkausta. Tiedän, että olo on "turha", mutta silti se on olemassa. Harmittaa hurjasti. Takana on siis jo yksi...
  12. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Sairaalassaolosta. Täytyy sanoa, että en minäkään mitenkään hyvällä mielellä vauvaani hoitajan huomaan antanut, tuli ihan huono äiti -olo, kun noin vaan hylkäsin lapsen. Mutta sitten, kun oli nukkunut pari tuntia ja huomasi, että vauvakin oli saanut nukuttua, niin olo helpottui. Bastetin tavoin...
  13. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Mä olin esikoisen kanssa kuuden hengen huoneessa, ja se riippui vähän yöstä, että miten nukutti. Oma vauva oli pari yötä poissa vierestä ja niin monella muullakin - tais olla yks yö, kun oli melkein kaikki vauvatkin "kotona". Yöunien määrä riippuu siitä, millaisia huutajia ne vauvelit on. Ja...
  14. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Huoh, esikoisen kanssa puuhastelu kuormittaa täälläkin. Vielä kun ongelmana on nuo kipeät supistukset, niin on aika tylsää. Päiväohjelmamme on viime päivinä ollut se, että aamupäivällä mennään kävelylle -kävelemme aikalailla samaa tahtia, ja jos lapsi ei suostu kävelemään, niin sitten...
  15. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Täällä vielä odotellaan rauhakseen noita viikkojen täyttymistä. Sillä aikaa esikoinen sopeutuu tutitta oloon, mikä tarkoittaa mm. sitä, että päiväunille nukahtaminen vie 5-15 minuutin sijaan 1-2,5 tuntia. Äiti täällä olisi itsekin päikkäreiden tarpeessa, mutta minkäs teet, kun pieni vaan kiljuu...
  16. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    heh, mulla taas on päinvastaiset ajatukset, tänään on tullut tosi paljon kipeitä supistuksia ja vähän rupesi pelottamaan, että syntyykö vauva ihan justiinsa.... Tai no, kahden viikon päästä se olisi ihan ok, mutta tahtoisin päästä sille viikolle 37. Ei hirmusti huvita mitkään...
  17. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Biba, mä en ainakaan ole leikannut. Sitten, jos näyttää siltä, että joku hiertää, niin tapauskohtaisesti poistelen. Niitä on muuten aika ärsyttävä lajitella koon mukaan myöhemmin. Mies on ollut pari päivää töissä ja heti on vähän enemmän supistellut, mutta toivottavasti vauveli pysyy sisällä...
  18. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Yeppeelle onnittelut! Vauvalle lauleskelusta mä luotan siihen, että vauva kuulee mun ääntä koko ajan ja oppii kyllä sen tunnistamaan. Viime aikoina kun on ollut vähän huonompi vointi välillä, tulee lauleskeltua esikoiselle, vauva kuulee siinä samalla. Kaikkensa sitä tekee, että lapsi pysyy...
  19. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Synnytyksessä on musta niin paljon muuta jännitettävää, että tuo kakka menee siinä sivussa. Ja jos kätilö siitä lähtee kommentoimaan, niin on kyllä kumma juttu, niillä on kuitenkin takana jokunen synnytys, jossa niin on käynyt. Ja se on jopa suositeltavaa, sillä sillä tavoin elimistö saa vähän...
  20. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Meinasin tulla jo eilen kirjoittelemaan, mutta minut oli "bannattu". Wikipedia osasi kertoa, että se tarkoittaa sivustolta poistamista huonon käytöksen takia. Pahoittelen kaikille, mikäli olen jotakin tehnyt, luulisin kuitenkin, että se oli joku koneen keksintö tai jotain. :) Mullakin...

Yhteistyössä