Hakutulokset

1. Ä

onko liikaa vaadittu naapureilta?

NO ON LIIKAA VAADITTU!!!!!!!!!!!! Kyllä nyt herranjestas täytyy saada omalla pihalla leikkiä ja pelata lastensa kanssa äänen kanssa. Meillä on kolme lasta, joista yksi vauva. Asumme omakotitalossa tiheään asutulla uudella alueella, jossa paljon lapsiperheitä. Jos jokainen pihallaan kyttäisi ja...
  2. Ä

puolen vuoden täysimetys?

Kiitos kaikille kommentoijille! Erityisesti tuitulle, joka ehkä parhaiten ymmärsi kysymyksen laadun. Nyt ei (taaskaan!) ole tarkoitus jakaa pisteitä ja suorittaa tätä äitiyttä niin hemmetisti vaan jakaa kokemuksia ja vinkkejä. On se kumma miten imetys voi olla ikuisesti näin kuuma aihe. Aion...
  3. Ä

puolen vuoden täysimetys?

Kokemuksia suositellusta puolen vuoden imetyksestä ja miten aloititte kiinteät? Muutaman tarinan olen kuullut, ettei aloitus sujuisi ongelmitta jos vauva pääsee "liian vanhaksi" lusikkahommia aloitettaessa. Esikoinen aloitti perunalla 3kk iässä ja keskimmäinen 4kk vanhana. Kuopus nyt 4kk ja...
  4. Ä

Lapsen nimi Top 10:ssä

Kaikkien kolmen lapseni nimet ovat top 10:ssä, enkä ole pahoillani tai puolustele. Tuttavilla, kouluissa ja päiväkotiryhmissä ei ole samannimisiä, mikä sinänsä on ihme! Kaikki kolme saivat nimensä siksi, että näyttivät näiltä ja tykkäsimme nimistä. Kovasti mietimme erikoisempiakon vaihtoehtoja...
  5. Ä

atooppinen ihottuma

Edellisiin lisäisin vielä, että vauvana alkanut atopia useimmiten helpottaa kouluikään mennessä. Meidän tyttö nyt kahdeksan vuotta ja täysin oireeton. Talvella tarvii ihon rasvausta suihkun ja uinnin jälkeen. Yksi vuotiaasta alkanut ihottuma oli pahimmillaan n. neljä vuotiaana mutta nyt näyttää...
  6. Ä

karstaa

Kertokaapas tehokkaita karstan irrotelu vinkkejä. Vauvalla (4kk) alkaa olla pää täynnä töhnää ja tiukassa.
  7. Ä

6v miten "isoja"teidän vauvoista tullu

Meidän helmikuussa kuusi täyttänyt poikamme on 131 cm ja 30 kg. Syntyessään oli toki pitkä ( 54 cm) mutta painoa vain 3,5 kg. Ärsyttää kun kaiki ihmettelee pojan kuullen, että onpas iso kaveri. Ja tietysti odotavat käytöksen olevan tokaluokkalaisen tasoa. Välillä tekisi mieli laittaa lappu...
  8. Ä

vauvan pään hikoilu

Olen tässä muutaman päivän ihmetellyt kun neiti, 4 kk on alkanut hikoilla kovasti syödessään. Onhan se toki pienelle kovaa hommaa tuo tisuttelu, melkein työstä käy, mutta tällä on pää märkänä aina kun syö. Onko muilla kokemusta moisesta ja tietoa mistä voi johtua?
  9. Ä

Yasminelle, toimii.

\ Ethinylestradoiol 0,02mg (vissii just se estrogeeni) ja Drospirenon 3mg (ja toi sit se keltarauhas). No ainakin on yhdistelmä ja sisältää estrogeenihormoonia sekä keltarauhashormoonia. Jasminissa, joka aikasemmin oli kuulemma vähiten estrogeenia sisältämä pilsu, oli kai 0,03mg sitä..Että...
  10. Ä

Yasminelle, toimii.

Kirjoittelin tossa jokunen viikko sitten siitä, että aloitin yasminelle pilsut ja toivoin kanssapopsijoita.. Se eka viikko oli aivan kauheaa, luulin jo, että tulen hulluksi, sain harhoja, paniikkikohtauksia ja kauheita raivareita, mutta nyt eka lista ihan lopussa ja olokin helpottui sen eka...
  11. Ä

kenellä kierukka tippunut? tai raskaaksi tullut kierukan aik

No mulla ei varsinaisesti hormoonikierukka tippunut, vaan 3kk:n jälkeen valahti pois paikoiltaan, roikku tuol jossain välillä. Ja sen kyllä huomas, saatto olla pois paikoiltaan jopa ihan laitosta asti tai heti sen jälkeen valahtanut. Kauheita alaselkäkipuja ja mies tunsi langat..Siinä vaiheessa...
  12. Ä

kierulanpoistolangat

Tuli vaan itselläni mieleen, että jos lääkäri sano, että ne katkastas 2.5cm pitusiks, ni sillohan ne jäis kanavaan piiloon, eikö totta? Jos lääkäri todella laittanu alunperin ne, kuten lupas, niin sitten se ei ole paikoillaan. Minulle sanottiin, että jos hormoonikierukka valuu paikaltaan, se on...
  13. Ä

kierulanpoistolangat

mun toka kierukan langat ku alkoi tuntumaan selvästi sormiin, huolestuin..mies vernaarmuilla ym..oli pois paikoiltaan.
  14. Ä

Yhdistelmäpilsut ja tupakointi

Vielä kysyisin, että tupakoitteko vaikka syötte yhdistelmäpilsuja? Määrääkö lääkäri ihan mukisematta tupakoinnista huolimatta? Onko jollekkin tullut veritulppaa tmv sen takia? Voiko tulla ihan lyhyessä ajassa pilsujen syönnistä vai vaaditaanko vuosien käyttöä? No jppas kyselen..toivottavasti...
  15. Ä

Yasminelle, onko joku kerenny testaamaan jo?

Onko kellään kokemusta näistä ihan uusista Yasminelle pilsuista? Kyseessä on vähemmän estrogeeniä sisältävä pilleri, ku Yasmin on. Mulla ollu kaksi hormoonikierukkaa jo, ei sovi mulle kierukat, kohtu liian pieni. Yhdistelmäpilsuja söin ennen lapsia vuosia sitten ja ne sopi, Meliane tais olla...
  16. Ä

raskausoireketju(mahd.)

Just sopiva ketju tällaselle höpsölle, joka varmaa ehkä kuvittelee nää oireet, ku alkanu toivoo vaavia, mut tässäpä mun vaivat =) kp siis 32/27 - rinnat tosi arat (vähä ku imettäessä, ku maito pakkaantuu) ja tippoja tullu ku puristaa, ei normaalia mulle - etomista, pahaaoloa, ruoka ei mastu...
  17. Ä

Paras ja kätevin ehkäisy?

Pillereissä, kuten renkaassa ja laastarissa on estrogeeni ja keltarauhashormooneja. Aika monilla on just ongelmia ton estrogeenin kaa.. Et sit ois noi pelkät keltarauhashormooniehkäsyt: hormoonikierukka, implantti, ruiske..onks muita, en muista, kantsii varmaa harkita niitä sit :) ja kysellä...
  18. Ä

outoa vuotoa

Mulla on aina joskus seksin jälkeen toi sama, mut ei se vuoda enää seuraavana päivänä. On sellasta haaleeta..nii oisko ne limakalvot sit?
  19. Ä

Ehkäisylaastarista...

En osaa sulle sanoo niistä oireista..itekki meinasin ottaa laastarin, ku pohdittiin lekurin kaa ehkäsyä, mut mulla sama, että estrogeeni viskaa nupin sekasi ym kivaa. Ajattelin ehdottaa, jos sulle ei nyt toi laastari toimi, ni mieti sitä ruisketta, piikitetään 3kk:n välein ja on vaa...
  20. Ä

hormoni kierukka ja hiukset lähtee

Mulle gyne sano ku ekaa hormonikierukkaa laitatin, että sopis varmaa mulle hyvin ainakin sen puolesta, että olen atoopikko, rasvottaa ihoa huomattavasti ja näin ollen mun kuiva iho parantuis, näin kävi, myös hilseily lähti, mut se oliki ainut hyöty siitä värkistä. Gyne sano myös, että hän itse...

Yhteistyössä