Paras ja kätevin ehkäisy?

Niin mikä ois hyvä ehkäisy jos pillereitä ei oteta noihin?Inhoan niitä pillereitä enkä oo mitään muuta käyttänyt aikasemmin(niitäkin vain vähän aikaa)Renkaita en oo vielä päässyt kokeileen ku imetys loppui ihan just.Mutta aattelin niitä..Millasia ne laastarit on?Jos niissä on sama vaikuttava aine ku noissa pillereissä olikohan se nyt keltarauhashormoni niin sit ne ei taija käyä..

Pillereissä, kuten renkaassa ja laastarissa on estrogeeni ja keltarauhashormooneja. Aika monilla on just ongelmia ton estrogeenin kaa.. Et sit ois noi pelkät keltarauhashormooniehkäsyt: hormoonikierukka, implantti, ruiske..onks muita, en muista, kantsii varmaa harkita niitä sit :) ja kysellä lääkäriltä vaihtoehtoja.

kumittelija
Kondomi. Ei tule mitään sivuvaikutuksia, ellei nyt sitten satu olemaan kumiallergiaa. Käyttämiseen tottuu, menee ihan rutiinilla. Siisti tapa myös, ei tarvitse pestä lakanoita. Eikä hypi mahdollinen hiivatulehduskaan edestakaisin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 23:16 kumittelija kirjoitti:
Kondomi. Ei tule mitään sivuvaikutuksia, ellei nyt sitten satu olemaan kumiallergiaa. Käyttämiseen tottuu, menee ihan rutiinilla. Siisti tapa myös, ei tarvitse pestä lakanoita. Eikä hypi mahdollinen hiivatulehduskaan edestakaisin.
No todennäkösesti saattaa olla kumiallergia,oyssiin oon menossa allergia testeihin eli ei passaa sekään :D Hankalaa :D Eikä se muutenkaan oo mikään ihana ehkäsy koska kumi pilaa tunnelman kokonaan ja silloinhan ei ehkäsyä tarvikkaan ku ei haluta :LOL: No joo,mutta ehotushan se tuokin oli =) Mutta ei mun juttu =)

kumittelija
Mulla puolestaan on sillä tavalla että jos käytän hormonaalista ehkäisyä, niin silloin ei haluta harrastaa seksiä, joten ehkäisy on käytännössä ihan turhaa.

Miulla on ehkäisypiikki, 3 kk kestää annos ja maksaa 7,40 e - kela alennus eli jää maksettaa noin 4,50 euroa 3 kk annoksesta. Ja tosi hyvä.

Mulla on hormoonikierukka.
Alussa oli joka päivä vuotoa 3kk ajan ( tipotellen) Sitten muutama kuukausi niin ettei menkkoja ollenkaan ja nyt tulee säännöllisesti 28pv kierrolla.
Mielialan vaihtelut ei ole läheskään pillereiden luokkaa, luulen että tää on vaan luovaa hulluutta :)
Mutta siis jos on valmis tosta alkutiputtelusta huolimatta kokeilemaan niin hyvän ehkäsyn saa hormoonikierukasta.

Kuparikierrukka
Suosittelen kuparikierrukkaa. Asennus helppo, 5v ehkäisyaika, ei sivuvaikutuksia ainakaan minulla. Hormonikierrukka minulla oli 6 kk, mut halut hävis kokonaan. Oli turra olo. Finnejä tuli naamaan ja rintaan. Kun otin hormonikierrukan pois halut palasivat ennalleen. Se oli yks parhaita ratkaisuja mitä olen pitkään aikaan tehnyt. Kortsut ovat epävarmoja ja epämiellyttäviä.

Mulla ollut patentex oval ehkäisypuikot käytössä nyt parin-kolmen kk ajan, enkä oo kyllä raskaaksi tullut, vaikka olen erittäin helposti raskautuvaa tyyppiä, kaksi lasta heti ekasta yrityksestä...:)

Useimmat gynet ja lääkärit eivät kylläkään suosittele patentexia käytettäväksi ainoana ehkäisynä epäluotettavuuden takia..mutta minulle kun ei hormonaaliset passaa, ja mies ei siedä kondomia, enkä kuparikierukkaa halua, koska lapsia kuitenkin vielä halutaan, muttei ihan näin vuoden tai kahden sisään, tunutuis turhalta laittaa kallis kuparikierukka, jonka ehkäisyteho olisi 5 vuotta, mutta ottaisi sen pois parin vuoden kuluttua..

Olen sitten yrittänyt asennoinitua siihen että jos patentexista huolimatta tärppää niin sitten se vauva saa kyllä tulla:)

Et sellasille joille lapsen tulo ei ihan maailmaa kaada, niin suosittelen patentex ovalia...en oikeastaan edes hirveästi epäile sen luotettavuutta, koska itsellä toiminut, ja keskustelupalstoilta kun olen lukenut niin en ainakaan yhtään sellasta juttua oo nähny ettei ois pitäny...vaikka käyttäjiä kuitenkin on jonkun verran...

Muistaa vaan käyttää niitä tarkasti ohjeiden mukaan ja joka kerta, niin uskaltaa 98% luottaa, niin sanotaan myös ohjeissa...:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 10:12 mami kirjoitti:
Mulla ollut patentex oval ehkäisypuikot käytössä nyt parin-kolmen kk ajan, enkä oo kyllä raskaaksi tullut, vaikka olen erittäin helposti raskautuvaa tyyppiä, kaksi lasta heti ekasta yrityksestä...:)

Useimmat gynet ja lääkärit eivät kylläkään suosittele patentexia käytettäväksi ainoana ehkäisynä epäluotettavuuden takia..mutta minulle kun ei hormonaaliset passaa, ja mies ei siedä kondomia, enkä kuparikierukkaa halua, koska lapsia kuitenkin vielä halutaan, muttei ihan näin vuoden tai kahden sisään, tunutuis turhalta laittaa kallis kuparikierukka, jonka ehkäisyteho olisi 5 vuotta, mutta ottaisi sen pois parin vuoden kuluttua..

Olen sitten yrittänyt asennoinitua siihen että jos patentexista huolimatta tärppää niin sitten se vauva saa kyllä tulla:)

Miten ne puikot sitten käytännössä toimii ku oon niin juntti etten oo kuullutkaan semmosista? :xmas: :D Miten käytetään?Ja paljon maksaa?

Yhteistyössä