Hakutulokset

  1. K

    Tekeekö kortisoni muille sen, että unen tarve vähenee?

    Itse olen nyt kuurilla ja 40 mg viikko ja sitten lasketaan pikkuhiljaa annosta. Ihan elkeästi en tarvitse unta kuin puolet siitä mitä normaalisti, eikä edes väsytä! Kämppäkin on siivottu kunnolla ja illalla vielä puhtia tehdä vaikka mitä. Normaalisti aina veto pois siihen aikaan illasta...
  2. K

    Onko täällä hoitoalalla keikkaa tekeviä?

    Kuinka paljon teette keikkoja ja paljonko suunnilleen nettoatte esim. kuussa? Aiotteko esim. hoitovapaan (tai muun keikkatyöhön johtaneen syyn) jälkeen tehdä kokoaikatyötä ko. alalla? Itse olen ajatellut, että ainakaan hoitoalalta en haluakaan vakkaritoimea kun kuitenkin rakastan esim. joulua...
  3. K

    Onko täällä colitista tai crohnin tautia sairastavia?

    Itsellä epäillään, että voisi olla tuollaisesta kyse. Akuuttiin oireeseen sain kortisonikuurin ja se tuntuu nyt tepsivän ihan kivasti. Miten olette pärjäilleet ja mikä asteinen on sairaus? Ymmärsinkö oikein, että toisilla voi olla jatkuvia pahoja oireita ja jotkut voivat olla vuosikausiakin...
  4. K

    Onko täällä puutarhaihmisiä?

    Kevätkärpänen puraisi ja pihalla olisi kiva tehdä vaikka mitä. Itse olen vaan vähän sellainen peukalo keskellä kämmentä -tyyppi puutarhassa ja ihailen muiden luomuksia ja aina suunnitelen omaanikin, mutta joka kerta jää vain suunnitelma-asteelle. Nyt olen jo monta vuotta aikonut tehdä tuohon...
  5. K

    Kokemuksia grillikodasta kaipailen!

    Eli te, joilta sellainen pihamaalta löytyy. Hankintapaikkaa ja hintaa olisin udellut. Niitä kun on niin eri hintaluokassa ja erilaisin toimitusehdoin. Sellainen on vähän ollut haaveissa jos löytyisi edullinen. Onkohan nuo halvimmat ihan huonoja?
  6. K

    Onko täällä muita jo useamman lapsen äitejä joilla vauvakuume, mutta miehellä ei??

    Itsellä kolme lasta ja haaveilisin vielä siitä "yhdestä" ;) , mutta mies ei tosiaankaan haaveile eikä siihen myös ikinä suostuisikaan. Voinhan silti aina haaveilla, enkös voikin... Onko minulla kohtalotovereita?
  7. K

    Suositelkaa hyvää silmänympärys- tms. voidetta silmäpusseihin ja tummiin silmänalusiin!

    Olen tuosta apteekin vichy-sarjasta löytänyt hyvän tuotesarjan pintakuivalle atooppiselle iholleni, joka kuitenkin t-alueelta rasvoittuva sekaiho. Tuon atooppisen ihoni "ansiosta" mulla on nuo silmäpussit aina, riippuen väsymyksestä yms. onko enemmän vai vähemmän pussit. Samoin silmänalukset...
  8. K

    Hartiat/niska niin jumissa, että missään asennossa ei hyvä:(

    Mä kävin viime viikolla hierojalla ja viikon päästä on uusi aika eli asia rupeaa olemaan hoidossa, mutta nythän nämä vasta jymähtikin. Onko kenelläkään ollut sellaista issias-tyyppistä hermojuimimista niska-hartiaseudulla? Ei oikeasti ole kivaa kun yöllä nukkuessa vaan pahenee kun painaa...
  9. K

    En kyllä enää vaihtaisi tummia makaroneja vaaleaan, tulihan taas tosi herkullista makaronilootaa:)

    Siis onko muiden mielestä tuo tumma pasta paljon maukkaampaa ja parempaa? Meillä ei ole pariin vuoteen enää muuta käytettykään ja aivan mukisematta on perhekin syönyt tuota tummaa makaronilaatikkoa. Kerran kylässä oli vaaleata ja mieskin jopa sanoi (se jolta olisin odottanut nirsoilua), että...
  10. K

    Onko oikeasti sellaista voidetta joka vähentää silmäpusseja ja mustia silmänalusia?

    Mun ongelma atooppinen iho ja sille tyypillisenä ilmentymänä sitten nuo tummat silmänalukset silmäpusseineen. Ja tietysti mitä huonommin nukkuu, sitä tummemmat ovat. Jostain luin mainoksen sellaisesta voiteesta joka tutkitusti vähentää noita em. vaivoja. Onko kellään kokemuksia ja jotain...
  11. K

    Vihdoinkin hyvä kissanhiekka, kiitos tämän palstan.

    Meillä on ollut tuo pentu nyt pari kuukautta ja koko sen ajan olen etsinyt hyvää kissanhiekka mikä todellakin peittää hajut yms. Monet kokeilleena ja täälläkin asiaa vinkuneena olen vihdoin löytänyt "sen oikean", nimittäin ever cleanin joka tuoksuu hyvältä :) Kiitos vaan vinkeistä, jotka...
  12. K

    Sanokaa mulle järkeviä, että tämä "typerä" vauvakuume katoaa mun päästä! Kun lapsia ei meille enää tule kuitenkaan.

    Koko kuopuksen syntymän jälkeinen aika ( reilu vuosi), mulla on ollut piinaavaa vauvakuumetta. Kuopus tuli vähän isommalla ikäerolla sisaruksiinsa ja olen osannut ottaa tästä ajasta kaiken irti, erilailla siis kuin nuorempana. Siitä johtuen varmaankin, minua jäytää valtaisa vauvakuume. Mies ei...
  13. K

    Jos lapsi sairas, tarvitseeko muiden työpaikkaan viedä todistus etttä mies TÖISSÄ??

    Itse teen keikkkaa entiseen työpaikkaani näin hoitvapaalla, mutta tänään tuli tosiaan siellä puheeksi, että käytäntö on seuraava: jos lapsi sairastuu ja äiti jää kotiin hoitamaan sairasta alle 10 v lasta, joutuu isä toimitttamaan työnantajaltaan todistuksen että ollut työssä ko. aikana. Onko...
  14. K

    Olenko ainoa jonka ihannepaino ja -mitat ovat keskitasopalstalaisen mielestä läskin mitat??

    Siis itse olen 165 cm pätkä ja pidän itselleni ihannepainona 60-65 kg. En haaveilekaan teinivuosieni mittoja ja kerran minulla on paino mennyt lähemmäs 50 kg ja silloin teki kroppa tenän. Menkat loppuivat vuosiksi vaikka kilot palasivatkin ja muutenkin en ollut ns. oma itseni. Minä koen, että...
  15. K

    Uskomatonta, meillä avattu geisha-laatikko pöydällä enkä ole vielä ottanut yhtään!!!

    Siis toi on jotain niin hienoa minulta että en olisi uskonut. Minä joka syön karkkia kun leipää ja lastenki karkitkin vohkin... Olen hillinnyt itseni kun saimme ystävänpäivärasian ja se on tuossa pöydällä ja pokkana vaan kävelin ohi =) No, saas nähä kauan kestän mutta yritän tuota oikein...
  16. K

    Sydänlasten äidit hei!

    Tuossa alla olikin pitkä pino ko. aiheesta, oli niin pitkä etten jaksanut edes kahlata nyt lävitse :ashamed: Mutta olisin kysellyt, että kuulutteko sydänlapset -järjestöön ja käytättekö paljon ko. yhdistyksen järjestämiä tapaamisia ja reissuja? Ovatko ne mukavia esim. ihan koko perheelle...
  17. K

    Paksureitiset, mistä osatte farkut??

    Siis onko muita joilla ongelmakohtana on reidet. Minä ilmeisesti tälläinen päärynä-malli. Yläosa saisi aina olla numeroa pienempi kuin alaosa. Itse olen ostanut mm. Vero Modasta farkkuja, mutta sitten kun saan tarpeeksi ison koon reisistä on vyötäröllä väljää :( Olisko jollain vinkkejä...
  18. K

    Olkkarin verho asiaa!

    Onko paneeliverhot vielä muotia? Entäpä kapat? Sopisivatko nuo keskenään?
  19. K

    Hei kaikki opiskelijat!!

    Ihan uteliaisuuttani kyselen. Eli mitä opiskelette? Kauan arvioitu opiskeluaika? Miten rahoitatte opiskelun? Onko opiskelu enemmän etä-tyyppistä vai lähiopiskelua? Ja tärkein: minkä ikäinen olet? Onko perhetilanteesi mikä eli vieläkö on suunnitelmissa yrittää lisää lapsia vai onko lapsiluku...
  20. K

    Sanokaa nyt millä ihmeellä saatte hyvää ja "kosteaa" pullaa??

    Mä en saa hyvää pullaa vaikka kaikki niksit olen kokeillut mitä lukee mm. Kaarina Roinisen leivontakirjan nikseissä ja tältä palstaltakin olen lukenut jotain. Olen vähentänyt jauhoja (jopa niin, että leipomisesta ei tule enää mitään), olen laittanut munan tai jättänyt pois. Laittanut voita tai...

Yhteistyössä