ota näistä nyt sit selvää :D joka taho tuntuu neuvovan eri tavalla. Mulle on sanottu että panadol on se mitä imettäessä saa syödä, ei aspiriinia eikä buranaa. Mut jos lääkäri on sulle sanonu jotain muuta, niin kai siihen on uskallettava luottaa :)
kapselista vielä, mulle laitettiin se siitäkin syystä, että ekassa raskaudessa sain hepatogestoosin, maksa-arvot nous pilviin jne. Tuo siis ei niitä pitäis nostaa. Ei se mitenkään radikaali ole, helppo laittaa eikä edes hirveen hintanen. Ehkäsyteho muistaakseni 3 vuotta?
kapselin saa helposti pois, eikä laittaminen satu kuin puudutuspiikin laittamisen verran :) Mulla oli oma pari vuotta, mut kun on samaa hormoonia kuin minipillereissä, niin ei sit sopinu mulle.
hankala tilanne ap:llä, itsellä melko samanlainen. Minipillerit aiheutti jos jonkinmoista vaivaa, ja tavallisia pillereitä en voi syödä..kierukkaa en halua jne jne. Nyt on lapsiluku täynnä, ja haluisin strerilisaation. Se taas ei ap:n tilanteessa oo oikee ratkaisu :D
varmoista päivistä piti vielä sanomani, että saattaa toimia jonkun aikaa, jos tuntee oman kroppansa hyvin ja on säännöllinen kierto. Mä en vaan henk koht kestäisi sitä miettimistä joka kuukausi että oonkohan raskaana. Ja aika iso osa tota menetelmää käyttävistä tulee vuoden kuluessa raskaaksi.
ehkäisykapselissa on suunnilleen saman verran hormonia kuin minipillereissä, sellainen? Ehkäisyvaahtoa ei mun käsittääkseni enää suomessa kaupata missään.
kiitosta kaikille onnitteluista :heart:
Kohta niitä pieniä alkaa muillekkin täällä syntyä, heitä odotellessa :popcorn:
Ihanaa kevättä kaikille, nauttikaa masuistanne!!
Ens viikolla saadaan Eemeli kotiin :heart:
"rv 34+4" alkaa viikonlopun mittainen kotiloma, ja "rv 35+0" pikkuinen sit pääsee lopullisesti kotiin, jos ei nyt mitään yllätyksiä tässä tule :)
Harhis ja Eemeli 28vrk (1830g+43cm eilen)
En viitsi tonne kerhon puolelle enää liittyä, sen verran vähälle jääny nyt palstailu :) katotaan sit uudestaan kunhan Eemeli pääsis kotiin, ja päästään alottaa normaali arki..jos sittenkään sitä aikaa ja jaksamista on :D
Ihanaa pääsiäistä kaikille!
Harhis ja Eemeli-pieni :heart:
Lily-Jane: vointi on tosiaan hyvä, ei oo mitään takapakkeja tullut. Syömistä ei olla vielä päästy alottelemaan, mut ihan näinä päivinä :) ruuat siis menee nenämahaletkun kautta.
Kaikille muillekkin :heart::heart:
Mä käyn täällä vieläki lueskelee teidän kuulumisia lähes päivittäin :)...
Heipparallaa!
Meidän Ellasta tuli sit isosisko puoltoistavuotiaana, kun meidän kesävauva päätti syntyäkkin jo 30.3 rv 29+2 :) Kohta ollaan menossa taas koko porukalla sairaalaan ihmettelemään vauvaa. Pientä mustasukkaisuutta on havaittavissa, mut kuulunee asiaan ;)
Ella puhua pälpättää...
Terkkujen kera halusin laittaa pienen kuvan meidän "rääpäleen" jalasta :heart: painoa nyt 1540g, vointi hyvä ja tissillekkin on Eepu jo päässyt maistelemaan :)
Halinapille tsemppiä lepäilyyn! Onneks oot jo hyvillä viikoilla kuitenki jos vauva päättää syntyä! Tietty jokainen lisäpäivä on plussaa.
Meidän Eemeli se siirtyy jo huomenna Jorviin :) piti jo tänään päästä,m mut oli jotain häikkää nesteiden kanssa kun tipat ei vetäny ja niitä oli jouduttu...
Meidän Eemeli siis päätti syntyä 30.3 :) olin viikon sairaalassa verenvuodon ja supisteluiden takia, kohdunkaula hävis vaikka olin pelkässä levossa. Tulehdusarvojen takia päätettiin ottaa lapsivesipunktio jonka jälkeen lapsivedet sitten lorahti ja synnytys käynnistyi.
Eemeli syntyi siis rv...