Hakutulokset

1. K

Elokuisia varovasti huhuilen..

Kiitos kysymästä, eipä täällä ole juuri olo helpottanut. Joskus on hiukan parempia hetkiä. Lähinnä jos saa jonkun kunnon ruuan syötyä niin se pysyy hetken alhaalla ja olo hetken ok. Pienet välipalat sen sijaan taas tulee aika usein heti ylös, eli enemmän haittaa kuin hyötyä. Kerran vuorokaudessa...
  2. K

Tänään neuvolassa painoa oli tippunut tasan 1kg viime viikosta, mutta virtsassa ei enää yhtä paljon ketoaineita kuin aiemmin, ei siis nytkään tiputusta! :) Yritän panostaa siis juomiseen jatkossakin, niin saan olla kotona. Nyt kun puhuitte mäkkärin qp-ateriasta, miten voikaan ihmisen tehdä...
  3. K

Meillä on tosiaan ensimmäinen tulossa. En kyllä ole vielä ainakaan leijunut missään pilvissä, ehkä sitten ultran jälkeen jos kaikki on hyvin tai sitten kun olo helpottaa. Enkä nauti oireista :D Ultran sain vkolle 12+1, hiukan ennen helmikuun puoliväliä. Fb-ryhmään en ainakaan ennen sitä...
  4. K

Huh, täällähän on tapahtunut. Onnea kaikille onnellisille ja voimia kaikille, ketkä sitä tarvitsee! Mä en ole juuri jaksanut kuin välillä katsella. Oksennusta oksennuksen perään täällä, kolme viikkoa nyt. Ei siis mitään uutta. Yhden tiputuksen onnistuin jo välttämään, kun olin parina päivänä...
  5. K

Tottahan se on, että alkuraskauden ultra toisi tiedon siitä, että mitä vatsassa kasvaa. Itse olen kuitenkin kovasti pohtinut asiaa, ja tullut (toistaiseksi) siihen tulokseen, että henkilökohtaisesti en varmaankaan mene varhaisultraan. Tämä siksi, että sykkeen yms kuullessa tulevaan vauvaan...
  6. K

totoro- onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan! Tuota rypäleraskautta mäkin olen välillä pelännyt, kun on niin huono olo. Tänään itseasiassa neuvolassa mietin ääneen, että toivottavasti siellä on vauva, eikä mitään ylimääräisiä kasvustoja. Siihen hoitaja vaan kyseli, että onko ollut kipuja tai...
  7. K

Tervehdys vaan uusille :) Täällä päivä kerrallaan, kun enempää ei pääse. En tiedä missä vaiheessa pää hajoaa totaalisesti. Viime yönä oksentelin lähemmäs aamu viittä, nukuin päivällä kahteen ja nyt vuoron perään oksennan ja lojun sängyssä. Yli vuorokausi edellisestä ruuasta, poislukien yksi...
  8. K

Eipä nuo rannekkeet kauaa ole mulle iloa tuoneet :cry: Se yksi yö ja aamu meni hyvin tosiaan, nukuin hyvin ja aamulla oksensin vain kerran. En tiedä auttaako rannekkeet ihan aavistuksen, mutta eilen lähdin sen yhden oksennuksen jälkeen päivällä iloiten käymään ulkona. Illalla se kostautui ja...
  9. K

Mulla taitaa olla nyt 6+3 :) Eka neuvola on 8+5 tai jotain, siellä yhdessä varmaan vasta katsotaan eka ultra-aika. Se tulee kaiketi sinne 12+0 tietämille, riippuen miten on vapaita aikoja. Pitää miettiä tuota varhaisultraa vielä, toisaalta houkuttelisi, toisaalta oli tilanne mikä tahansa en mä...
  10. K

Mä heräsin taas aamuyöstä monta kertaa oksentamaan, aina en edes ehtinyt juoda hieman vettä alle, joten varmaan puolet sisäelimistäkin tuli käännettyä ympäri.. Laitoin sitten tänään miehen ostamaan pahoinvointirannekkeet apteekista, olkoon sitten kuinka placeboa tai totta tahansa, pääasia että...
  11. K

Joku kyseli jotain hyviä sovelluksia - multa myös ääni tuolle preglifelle! Sopivan selkeä ja ulkonäöltään kivempi kuin moni muu :) Täällä nyt viides päivä aivan järkyttävän huonoa oloa takana. Eilen en ihme kyllä oksentanut kaiketi kertaakaan, mutta taas tänään senkin edestä varmaan jo ainakin...
  12. K

Huh, taas joulun vieton jälkeen tänne ehdin pölähtämään. Kaiken maailman ruuista sitä ehti joulun aikaan stressata, lähinnä vanhojen sukulaisten epämääräisen ruokahygienian suhteen, että onhan riittävän lämmintä ja kaikki ei välttämättä edes ollut riittävästi uudelleen lämmitettyä... Kertaalleen...
  13. K

Siitä vaan, helpointa ikinä :D itse laitoin vain linssejä, paseerattua tomaattia, sipulia ja kookoskermaa sekä kunnolla mausteita (paprikaa, chiliä, pippuria, valkosipulia, mistä nyt tykkääkään) :) Ai että mua on ruvennut stressaamaan tuo joulu... Että miten selvitä vanhempien, isovanhempien ja...
  14. K

Mä olen kanssa aika arkaileva tuon fb-ryhmän osalta, juuri siksi kun on niin varhaisessa vaiheessa.. Voidaanhan me jatkaa täällä keskustelua, ketkä emme vielä halua muille foorumeille mukaan..? Täällä ollaan viidennen viikon puolivälissä, linssi-tomaatti-kookoskeittoa tässä vetelen lounaaksi...
  15. K

Joo, tieto nimenomaan lisää tuskaa. Tavat ei stressaa, mutta tämä raskaus näemmä vähintään triplaa kaikki "itsesuojelutoimet", ja siihen yritän ihan tietoisesti keskittyä että olisin rentona. Ruuan suhteen taas itsellä valitettavasti tietynlainen työ tekee sen, että yleensä lounas on pakko...
  16. K

Mulla tosiaan ei ole joulupöydässä alkoholi ongelmana, kun en (emme) sitä juo muutenkaan, ehkä kerran tai kaksi vuodessa joissain juhlissa lasin skumppaa. Ruoka tuntuu sen sijaan olevan ongelmallista, sekä jouluna, että muutenkin. En tajua, miten olen saanut siitä niin ison ongelman tässä...
  17. K

Lisäksi olen tänään miettinyt sitä, että miten ihmeessä voi joulupöydässä pitää raskauden salassa..? En todellakaan 5. viikon kohdalla lähde levittelemään uutista edes kummankaan vanhemmille, joten ruokailut pitänee hoitaa jotenkin ovelasti.. Voisikohan johonkin äkilliseen vatsatautiin vedota :D...
  18. K

Onnea maimollekin! :) Mulla on tänään ollut oikeastaan ensimmäistä kertaa huomattavia vihlaisuja ja pistelyjä alavatsalla. Tein aamulla toisen raskaustestin, edelleen haalea, mutta eilistä aivan aavistuksen tummempi viiva. Vähän kyllä hämmentää, että onkohan kaveri oikeassa paikassa, tai...
  19. K

Kiitos tervetulotoivotuksesta! :) Tässä vasta lueskelin tätä teidän ketjua tarkemmin ja huomasin, että teillähän on jo joku facebook-ryhmäkin. Ehkä pidättäydyn nyt pois sieltä ainakin niin kauan, että tämä mahdollinen raskaus olisi varmemmalla pohjalla. Olen kyllä hämilläni, olin varautunut...
  20. K

Heippa kaikki! Varovainen liittyminen joukkoon, jos sopii? Plussasin ensimmäistä kertaa ikinä juuri tänä aamuna, toinen yrityskierto ja dpo ehkä 10 luokkaa. Ajattelin, että vielä ei varmaan edes näkyisi, mutta mielenrauhan takia tein testin. Rinnat nimittäin kipeytyivät oudolla tavalla viime...

Yhteistyössä