Hakutulokset

1. Emeranth

Helmikuiset 2020

Samaa mullekin sanottiin, kun soitin neuvolaan niistä tuloksista. He tosin halusivat laittaa lisää labratestejä, että tutkitaan mieluummin varmuuden vuoksi kaikki mahdollisuudet, ettei jää mitään hoitamattomia tulehduksia tai muuta sitten päälle kun synnytys alkaa. Ensviikolla uudestaan...
  2. Emeranth

Helmikuiset 2020

Mulla oli eilen rv 34 lääkärintarkastus. Täällä ainakin tutkivat niin ulkoisesti kuin sisäisesti ja tarkasti asennon sellaisella mini-ultralla. No, poikkiasennossa se ei enää varmasti ole, kuulemma on pää alhaalla, raivotarjonnassa, kroppa vasemmalla puolella eli käytännössä tää olisi nyt...
  3. Emeranth

Helmikuiset 2020

Mua vaivaa öisin lähinnä jano ja iskiaskivut. Nukun pari tuntia hyvin, sit alkaa särkeä pakaroita ja reisiä, kipu häviää kun vaihdan kylkeä. Koko yö menee siinä kun käännyn tunnin pari välein ja juon :o puoli litraa menee joka yö vettä vaikka päivälläkin juon ihan älyttömästi. Vessassa ei tarvii...
  4. Emeranth

Vauva vielä vai ei? Uudistus huonontaa taloudellista tilannetta?

Vuoden 2020 alusta alkaen myönnettävä äitiys- tai vanhempainraha lasketaan tuloista välittömästi tukikuukautta edeltävältä 12 kk ajalta. Jos haluaa maksimoida tuet niin toki siinä tapauksessa hyväpalkkainen työ ennen vapaata ois paras ratkaisu. Kelan sivuilla tietoa miten lasketaan muissa...
  5. Emeranth

Helmikuiset 2020

Meillä ei ole vielä edes koko sänkyä.. pinnasänky meinattiin hankkia, jossa on nostettava/laskettava pohja. Ajateltiin että alkuun saa nukkua siinä äitiyspaketin laatikossa kun se on vähän pienempi kooltaan. Jos suoraan pinnasänkyyn laittaa niin saattaa yllättää tilanpaljous. Äitiyspaketin...
  6. Emeranth

Helmikuiset 2020

Hyvää uuttavuotta! Katotaan kuka meistä ensimmäisenä lähtee synnärille.. :D Kunhan ei mene maaliskuulle! Sanon jo suoraan lääkärille etten suostu menemään rv 41 yli, se ruotsalaistutkimus kertoi ihan tarpeeksi yliajan riskeistä.
  7. Emeranth

Helmikuiset 2020

Meillä oli just tänään muutto. Huhhei, ei enää ikinä muuttoa raskaana ollessa! Siis olis tosi okei jos ei tarvitse tehdä itse mitään; muuttomiehet kantoi tavarat mutta jonkun täytyy ne purkaa. Enkä kehdannu jättää miehelle kaikkea sitä purkamishommaa.. Koitin ”tosi kevyesti” purkaa mut nyt on...
  8. Emeranth

Helmikuiset 2020

Hiljasta täällä! Holitonta uudenvuoden viettoa kaikille ;) Jokos äitiysvapaat alkaa teillä kohta? Mä päätin alottaa niin myöhään kuin mahdollista, 13.1. alkaisi siis mulla. Varhennetulla olisin jo jäänyt kotiin, mut kyllä tässä vielä muutaman päivän ajan jaksaa töihin raahautua.
  9. Emeranth

Mistä ostaa obi tens laitteen elektrodeja?

Kokeile amazon.de Useat myyjät toimittaa suomeen, itse oon tilannut aika-ajoin kaikenlaista tavaraa mitä Suomesta en ole löytänyt.
  10. Emeranth

Pakotetaanko meidät kasvissyöjiksi

Suosittelen käymään ruokakaupan hevi-osastolla uudestaan. Peston saa tehtyä suomalaisesta basilikasta ja valkosipulista sekä juustosta, samba oelekiin tarvitset vain suomalaista chiliä, etikkaa, sokeria, currytahnaan chilin lisäksi sipuli, valkosipuli ja inkivääri - sitäkin kasvaa Suomessa...
  11. Emeranth

Kenen mielestä kinkku haisee niiiiin pahalta että tekisi mieli viettää sen paistoaika ulkona?

Ei mun viljapossu haissut juuri miltään. Kun uunin avasi, niin pieni possumainen haju toki tuli ulos, mutta hei - ilmastointi ja tuuletus on keksitty. Ikkunat auki hetkeksi ja homma hoidettu.
  12. Emeranth

Ajattele nyt jos "ne lapset" tulisi sinun jälkikasvun kanssa samalle luokalle

Kyllä taas ennakkoluulot lentää ikkunoista ja ovista. Noin nuorien lasten kehityksen vielä tärkeämmät vaiheet ovat vasta edessä päin, ja mitä pikemmin lapset saavat suomalaisittain normaalin elämän, niin sitä todennäköisemmin heistä kasvaa täysin normaaleja aikuisia. Mitä itse muistat ajasta...
  13. Emeranth

Helmikuiset 2020

Joku muukin täällä, kenellä ei ole ollut mitään seurattavaa :D Mä älysin onneksi soittaa uuden paikkakunnan neuvolaan ja varasin jo ajat lääkärille ja terkalle. Siellä seuraava lääkärintarkastus jo rv 34 eli pian muuton jälkeen, toisaalta ihan kiva että sit taas tarkastellaan tilannetta...
  14. Emeranth

Helmikuiset 2020

Miten teillä on jo käynnistyksistä sovittu? Siis mä just ihmettelin et ei mun neuvolassa olla vielä puhuttu edes synnytystavasta tai annettu edes mitään kokoarviota koko vauvasta. Ja nyt siis rv 31+3 menossa. Oon kyllä muutenki ollut niin pettynyt koko neuvolan toimintaan, että ihan iloinen että...
  15. Emeranth

Helmikuiset 2020

Mullakin on paino noussut ihan tarpeeksi.. en ole uskaltanut enää vaa'alle sen jälkeen kun oli +9 kg lähtötilanteeseen verrattuna, nyt todennäköisesti jo +10 kg. Ahdistaa, mutta ei tälle voi minkään. Koitan syödä fiksusti, ei juurikaan herkkuja ja en muutenkaan ylensyö. Voimat on ihan poissa...
  16. Emeranth

Närästys ja rautalääkkeet?!

Ihanko tosi? Mulla hb 137 ja sanoivat sen riittävän. En enää taida uskoa.. aloitin jo rautakuurin uudestaan. 200mg/pvä! Kuten lääkäri oli silloin aiemmin jo mulle määrännytkin
  17. Emeranth

Helmikuiset 2020

Mellä on ollut sängyssä aina patjansuojus jonka pitäisi olla vedenpitävä.. katsotaan sitten kun se h-hetki on käsillä! :D Taitaa olla ikea tai jysk-laatua tuo suojus. Mites teidän selät voi? Mulla on alkanut aivan jäätävä jäykkyys.. aina istumisen/makaamisen jälkeen on aivan kankeana koko...
  18. Emeranth

Närästys ja rautalääkkeet?!

Eh.. mulla oli ferritiini about 30 kun tulin raskaaksi. Kysyin lääkäriltä ennen raskaaksituloa, että onko tämä on, ja hän sanoi että on. Olin syönyt noin vuoden verran rautaa, jolloin ferritiini nousi 7:stä tuohon 30:een. Sain raudan pysymään sisällä niin, että söin aina pienen välipalan esim...
  19. Emeranth

Selkäkipu, lääkkeet?

Mulle ainakin lääkäri painotti, että ei mitään tulehduskipulääkkeitä saa ottaa. Vain Panadol. Ja tiedän omasta kokemuksesta, että panadol ei auta vaikka sitä söisi 3g päivässä selkäkipuun... Suosittelen paikallista kylmähoitoa esim kylmägeelillä, jos on hermokipua, tai sitten lämpöhoitoa jos on...
  20. Emeranth

Helmikuiset 2020

Täällä kirjoittelee joukkoonne vastikään liittynyt. Nyt rv 28+5. Liikkeistä oli puhetta: mulla on tuntunut liikkeet jo pidemmän aikaa, varmaan viikolta 20 lähtien ja aiemminkin, vaikka kyseessä on ensimmäinen raskaus ja istukkakin on ultran mukaan edessä. Tää pikkuinen on viihtynyt jo hyvin...

Yhteistyössä