Hakutulokset

1. A

Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Toivottavasti te kokeneemmat jaksatte jakaa imetysvinkkejä ja apua vielä heinäkuunkin puolella, kun meille tulee imetys ajankohtaiseksi. Oma vauvamme ei myöskään osoita minkäänlaisia syntymän merkkejä, vaikka olin kyllä kaavaillut hänet syntyväksi tänään 15.6. Se oli nimittäin ensin...
  2. A

Tuli tosta kommentoinnista kauppajonossa mieleen, että sen lisäksi, että raskaana olevan ostoksia, ulkonäköä tai hengitystekniikkaa saa kommentoida kovaan ääneen ilman seurauksia, myös kaikenlaisten "parhaiden neuvojen" jakaminen absoluuttisina totuuksina on todella ärsyttävää! Itse mm...
  3. A

Hei taas pitkästä aikaa! Onnea kaikille jo jakautuneille! Itse odottelen kiltisti jonossa lähemmäs juhannusta ja laskettua aikaa - kunhan ei yliajalle menisi niin hyvä on :) Saisi kyllä minun puolesta tulla vaikka heti, mutta josko tässä nyt hetki vielä maltettaisi. Onkos mitään hyviä vauvan...
  4. A

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Täällä Kuopiossa streptokki-näyte otettiin kans neuvolalääkärikäynnin yhteydessä. Sain kyllä kans sellasen käsityksen, että se on "pakko" ottaa, joten vaikuttaa kyllä tosi hassulta, että jossain päin Suomea sitä ei sitten oteta ollenkaan :eek: Minun mies on ollut ostamassa pinnasänkyä about...
  5. A

Hei, täällä tulee vauvoja enemmän kun sieniä sateella, lämpimät onnittelut kaikille äideille :flower: Meillä ei onneksi vauva ole vielä tuloillaan. Jos nyt vaan odottelisin sinne juhannukselle, en ole ajatellut liittyä etuilijoiden joukkoon :D On vielä se Lapin reissukin tekemättä, sieltä...
  6. A

Moikka! Minulla oli tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä, aloitin hitaan kodin raivauksen. Kaikkea sitä ihminen nurkissaan säilöö! Kaksi muovipussia ihan aitoa roskaa lähti roskiin ja yks pussillinen vaatetta lähti Punaisen ristin Konttiin. Eilen töissä pidettiin pienet läksiäiset ja sain...
  7. A

Minustakin ois kiva tietää, että minkäkokoinen tapaus sieltä on tulossa. Toisekseen haluaisin myös kovasti tietää, että onko vauva kääntynyt pää alaspäin vai suunnitteleeko tulevansa pylly edellä maailmaan. Meillä suvussa jokusen verran näitä peruuttelijoita ollut, niin kiinnostaisi kyllä...
  8. A

Moikka moi! Ihana kun Ruu ja poika voivat hyvin, paljon onnea vielä jälkijunassa :) Minulla alkaa pikkuhiljaa loppua työpäivät kesken, ensi viikolla ois enää maanantai ja tiistai töitä. Tuossa juuri katselin tulevan kesän työvuorolistoja ja totesin työkaverille, että pitäisi ehkä perua...
  9. A

Moikka taas! Lueskelin tässä hiljaisen aamuvuoroni kunniaksi pitkät pätkät teidän huhtikuun turinoita ja tarinoita - ihanaa kun minun ja pukamani vointiakin on kyselty! :) Kun viimeksi kirjoittelin ja valittelin peräpumakaani, oli tilanne se, että piti odottaa keskiviikkoon (jotta 10...
  10. A

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Huhtikuu**

Kerttuliinu, tää onkin just niin kauheeta! Viimeksi tänään aamulla soitin terveyskeskukseen, jos ois saanu jonkun päivystysajan, mutta sieltä ajanvarausta hoitanut sairaanhoitaja oli samaa mieltä neuvolan tytön kanssa: kyllä 10 päivän kuuriluontoinen rasvailu-suihkuttelu-suppoilu -yhdistelmä...
  11. A

Moikka moi taas! Täällä ollaan vielä elävien kirjoissa, vaikkakin tämä peräpukama-vaiva ei nyt ollutkaan semmonen "pikkasen voidetta apteekista ja hyvä tulee" -juttu. Luvassa nyt oikein kunnon avautuminen, pahoittelen :D Kärsimystä siis koko viime viikko enemmän tai vähemmän. Ei meinannut...
  12. A

Hei taas pitkästä aikaa! Nyt tämä minun 30 viikkoa kestänyt oireeton raskauteni on sitten tullut tiensä päähän ja oon nyt kärvistellyt ensin viime viikon hiivatulehduksen kourissa ja nyt tässäkin ketjussa "kiertopalkintona" kuljeksinut peräpukama on löytänyt meidänkin osoitteeseen: Koitin...
  13. A

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

Moikka moi! En ole taas ehtinyt kirjoittaa "miljoonaan vuoteen" vaikka olenkin käynyt aktiivisesti lukemassa muiden kuulumisia. Täällä elellään muka "ihanaa ja leppoisaa keskiraskautta". Edelleenkin, viikoilla 24+3 mitä tänään edetään minun raskaussaldoni on tässä: - kuukautiset ovat...
  14. A

Rakenneultrasta kotiuduttu ja vauvalla kaikki hyvin. KYS:ssä kun kävi, niin huomasi jälleen kyllä olevansa opetussairaalassa. Tupa oli niin täynnä porukkaa, että ei meinannut sekaan mahtua. Oli kaks kandia, yks kätilöopiskelija, yks ultrausta opetteva ja sitten se ultrauksen jo osaava + minä...
  15. A

Täällä aika on mennyt töitä tehdessä, ei ole ehtinyt oikein tänne kirjoitella vaikka olenkin käynyt ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia :) Meillä on rakenneultra 4.2 eli nyt keskiviikkona. Aikomuksenamme on kysyä vauvan sukupuoli, mutta emme kyllä ajatelleet kertoa sitä muille - saavat...
  16. A

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

Moikka moi, tulin vapaapäivän kunniaksi hieman lueskelemaan teidän juttuja ja kertomaan vähän omia kuulumisia. Itselläni rakenneultra vasta 4.2, siihen asti pitäisi malttaa kumpaa meille lupaavat. Olen jo pitkään ennen kuin edes tulin raskaaksi kertonut, että toivoisin kyllä esikoisen...
  17. A

Aggen, joo siis täysin sama tapaus minullakin! Minä sain kans valtavan määrän esitteitä ja lippujalappuja terveellisestä ruokavaliosta, liikunnasta ja pitkän selostuksen siitä, miksi minulla todennäköisesti on raskausdiabetes ja mitä se voi aiheuttaa vauvalla ja minulle. Selän jumppaus...
  18. A

Hei taas olen ehtinyt vain yötöiden lomassa käydä lukemassa teidän juttuja, mutta en ole ehtinyt kommentoida. Nyt sitten istuksin kerrankin ajoissa heränneenä (yleensä herään vasta joskus 10-11 aikaan jos saan nukkua) ja ehdinkin vähän heitellä omia kommentteja teidän jutusteluihin :) Pakko...
  19. A

Aggen, eihän se auta sitten kun vaan KYS:n uuden rakennuksen valtaus kesäkuussa ;) Lienekköhän valmistuu moinen rakennus kesäkuulle? Minusta tuntuu, että sitä on rakennettu vähintään yhtä kauan kun toria ja Kallan siltoja :D Minun raskauteeni kuuluu tylsääkin tylsempää oireettomuutta...
  20. A

Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Moikka taas pitkästä aikaa! Pohjoisen joulun vietosta kotiuduttu Kuopioon ja työtkin aloitin taas viikon vapaiden jälkeen eilen maanantaina. Mies on vielä lomalla 7.1 asti joten itselläkin on vähän vielä sellainen lomailuolo, vaikka töissä aina käynkin :) Joululahjaksi annetut mummi- ja...

Yhteistyössä