Hakutulokset

1. S

Toiveissa vauva 2021

Hei kannattaa kokeilla niitä PregCheckin ovistestejä, jos ne sopis sulle paremmin. Ovat selvästi herkempiä kun noi OneStepin.
  2. S

Toiveissa vauva 2021

Meillä taas mies intoilee jo toista vauvaa enemmän kuin minä. :D meillä siis 10 kk ikäinen tyttö ja itse olisin vielä pari kuukautta valmis odottamaan ennen kunnon yritystä, mutta mies yrittää koko ajan puhua mua ympäri ja muka vahingossa meinaa ehkäisykin unohtua varsinkin tietysti tähän aikaan...
  3. S

Toiveissa vauva 2021

Onnea plussanneille! Noista ovistesteistä, muistan että mulle sopi paremmin ne OneStepit kun PregCheckit. OneStepit ei taida olla niin herkkiä, ja mulle siinä tuli selkeesti se ovisplussa ja muutenkin tummeni ne viivat tosi lyhyen aikaa. Noissa PregCheckin testeissä taas oli monta päivää se...
  4. S

Toiveissa vauva 2021

Tämän vuoden paketti julkaistiin tosi myöhään, eli varmaan näitä aletaan vasta joskus kesällä jakaa kun viime vuoden paketit on saatu jaettua loppuun... Eli vaikka ensi vuonna laskettu aika olisikin vasta vuoden loppupuolella, voi hyvin käydä niin että kun äitiysavustusta hakee, on vielä näitä...
  5. S

Toiveissa vauva 2021

Tää on kyllä jännä miten malttamaton olo tulee kun lukee näitä juttuja, oispa kiva heti päästä yrittämään! Mutta meillä siis esikoinen nyt 10 kk ja haluttaisi ikäeroa mieluummin vähän enemmän kun 1,5 vuotta, mut varmaan se on kohta jo käytävä hommiin Seksiä meillä on nykyään melko harvoin eikä...
  6. S

Toiveissa vauva 2021

Tottakai sitä voi toivoa! Haluaahan sitä lapselleen parasta, ja jos ajatus siitä, että tällänenkin seikka vaikuttaa elämään joko helpottaen tai vaikeuttaen, tuntuu merkittävältä, niin kyllähän se vähintään alitajuisesti vaikuttaa. Itsekin haluaisin mieluummin alku- kun loppuvuoden vauvan. Ja...
  7. S

Toiveissa vauva 2021

No miksei, siis yleensähän kohtu kasvaa aina nopeammin mitä enemmän raskauksia on takana. Voihan se olla että jotkut kiinnikkeet siellä löystyneet/venyneet ja sen takia kallistunut vähän eri suuntaan. En kyllä tiedä voisko esim istukan sijainti vaikuttaa mitenkä paljon, puolivälissä vauva alkaa...
  8. S

Toiveissa vauva 2021

Veikkaan, että vaikuttaa esim. siihen missä vaiheessa raskausmaha ja kasvava kohtu alkaa näkyä ulospäin, tuskin siis vaikuttaa kuitenkaan kohdun toimintaan tai raskautumiseen millään lailla. Eli jos kallistuu taaksepäin, niin käsittääkseni olisi siellä aika hyvin piilossa eikä välttämättä...
  9. S

Toiveissa vauva 2021

Lomarahat lasketaan mukaan, työnantaja/palkanlaskija kertoo lomarahan määrän suoraan Kelalle ja se varmaan siis ihan sellaisenaan ilmoitetaan, paljonko se vuodessa on. Sit noi 6 kk tulot kerrotaan kahdella ja se on se vuosiansio, minkä perusteella toi päiväraha maksetaan. Eli lomaraha mun...
  10. S

Toiveissa vauva 2021

Luulen, ettei sillä oo merkitystä. Pillereissä on kuitenkin niin pieni määrä hormonia, kyllähän se vaikutus loppuu aina muutamassa päivässä kun pitää tauon ja tulee tyhjennysvuoto. Veikkaisin että kroppa alkaa toimia saman tien mahdollisimman luonnollisesti pillereiden lopetuksen jälkeen...
  11. S

Toiveissa vauva 2021

Heippa! Mä liityn myös mukaan seurailemaan keskustelua, vaikkei yritys ookaan vielä ihan täysillä käynnissä. Meillä siis toiveissa toinen lapsi ensi vuodelle. Esikoinen on syntynyt 6/19 eli on nyt 10kk, ja tässä joskus loppukesästä viimeistään olisi tarkoitus alkaa yrittää toista. Häntä ennen...
  12. S

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Oli miten oli, tänään tuli molempiin testeihin selkeä ovulaatioplussa! Huojentavaa, että samana kiertopäivänä kun myös aiemmin, eli kierto tuntuu tasantuneen heti tyhjennyksen jälkeisten ensimmäisten kuukautisten myötä. Tai ainakin nyt tuo hormoni on selvästi koholla, toivotaan että myös itse...
  13. S

@kosmo sitä ovis-asiaa tässä pohdin itsekin. Olen nyt yrittänyt tikuttaa, mutta toistaiseksi aika haaleita viivoja on tullut. Nyt menossa kp 13 ja tuossa kierrossa, josta raskauduin ja joka meni kesken, sain ovisplussan kp 14. Silloin tosin taustalla oli pitkä hormonaalinen ehkäisy ja kaikki...
  14. S

Minulla kävi ainakin niin, että tyhjennyksen jälkeen (40 päivän kierron jälkeen) alkoi menkat, jotka vaikuttivat hieman liian niukoilta. Ne kestivätkin normaalia pidempään ja kun loppuivat, tai niin luulin, tuli pari päivää normaalisti valkovuotoa, joka tosin oli hieman punertavaa, mutta sitä en...
  15. S

Huh, uskomatonta, mutta heti kun eilen pääsin asiasta tänne valittamaan, niin tänään alkoi vihdoin kuukautiset! En ole koskaan ollut niiden alkamisesta yhtä helpottunut. :D Olisi ehkä pitänyt aiemmin kirjoitella tänne. Mutta ihanaa kroppa ainakin jotenkuten toimii ja pääsee taas pian yrittämään...
  16. S

@Marlen, pääkaupungissa ei kunnallisella puolella ainakaan ole tarjolla mitään jälkitarkastusta. Ohjeena vain itse tehdä kotiraskaustesti, jos ei mitään muita ongelmia ilmene. Niin yleisiä nämä kai ovat että tässäkin säästetään. Kai se kroppa yleensä itse parantaa itsensä, mutta kyllä tämä...
  17. S

Hei, Minäkin liityn joukkoon kun olen lueskellut tätä ketjua... Seurailin myös helmikuisissa keskustelua ja sieltä monta tuttua nimimerkkiä, mutta en itse siellä ehtinyt liittyä keskusteluun kun todettiin kesäkuun lopussa keskeytynyt keskenmeno n. 7+ viikolla ja kyseessä oli ensimmäinen...

Yhteistyössä