Hakutulokset

1. FridaHelmi

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ennen uuteen ketjuun siirtymistä: @Piikkinen Ymmärrän pohdintasi lasten tempperamenttieroista, mutta myös luomusisarukset saattavat olla kuin yö ja päivä. Myös perhedynamiikka vaikuttaa. On tosi kiva vaihtaa näkemyksiä samassa tilanteessa olevan kanssa! Olet oikeassa, jos olisi ihan varma että...
  2. FridaHelmi

Kiitos @Piikkinen kommenteistasi ja tilanteenne jakamisesta! Onpa onnekasta, että saitte luomulapsen! Ymmärrän, että on vaikea tehdä päätöstä. Toisaalta sisaruussuhde syntyy yhdessä kasvamalla, joten lahjamunasolusisaruksesta tulisi varmasti yhtä läheinen kuin biologisesta. Mun on vaikeinta...
  3. FridaHelmi

Onnea plussanneille! Olen vähän pihalla vielä kaikesta, mutta yritän päästä kärryille. Kyselisin, että mikä oli se viimeinen asia, joka sai teidät päättämään et ryhdytte lahjamunasoluhoitoihin? Mun on todella vaikea tehdä päätöstä mihinkään suuntaan. Ajatus siitä, ettei yhteistä lasta saataisi...
  4. FridaHelmi

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Piikkinen Mulla on alhainen amh ja sama tilanne kuin sulla, en koskaan päässyt punktioon asti vaik kuinka yritettiin. Tulin kuitenkin kaksikin kertaa luomusti raskaaksi mut kesken meni kummatkin. Yhä yritetään silloin tällöin letroilla stimuloida ees se yks munasolu ja sitä sitten...
  5. FridaHelmi

@Voyage Kiitos empatiasta ❤️! Mulla nyt se tilanne, et irrotuspiikin jälkeen menkat myöhässä => hulluna tietty toivoin, et ovulaation induktio ois vihdoin tärpänny (kun ivf:kään ei enää onnistu). No mitä vielä, testit negoja, eikä v*ttu menkkoja silti kuulu. Alan olla tosi kurkkua myöten täynnä...
  6. FridaHelmi

Välikommenttina: Tää ei ketään lohduta, mut mä en koskaan päässyt ivf:ään asti vaikka mun tilannetta Väestöliitossa pidettiin ihan hyvänä. Kun toisella klinikalla sitten vihdoin ryhtyivät yrittämään ivf:ää, niin koskaan ei tullut kuin se yks munasolu. Se oli tosi kova pettymys ja meni vuosi...
  7. FridaHelmi

@Piikulain3n Mun amh-arvo oli kanssa 0,2 tai jopa alle, mutta tulin kaksi kertaa raskaaksi. Ekan kerran luomusti, tokan kerran kesken ivf-yrityksen. Molemmat raskaudet menivät kyllä kesken. Mun lääkäri hoitaa mua kuitenkin yhä, joka kierrossa yritetään ovulaation induktiota. Ivf ei enää...
  8. FridaHelmi

Kiitos kannustuksesta testin tekemisestä @lullaby ja @kiuski ! Niin tunnen samoin testeistä kuin sä, Kiuski. Vuosien saatossa olen alkanut kammota niitä. Nyt kun en tiedä, miksi menkkoja ei tule, olen ikään kuin välitilassa. Vaikka eihän tämäkään pettymykseltä suojaa. Jos vuoto alkaa, niin sitä...
  9. FridaHelmi

@Domi Kiitos kommentista! Ja tsemppiä sulle, pidän peukkuja! @seawind, komppaan edellisiä, tee valitus lääkärin asiattomasta kielenkäytöstä. Jos menkat ei nyt ala, niin en kyllä tiedä milloin uskallan tehdä testin . Olen 41 ja tosiaan takana keskenmenoja ja monen vuoden hoitorumba. Toisaalta...
  10. FridaHelmi

Hei! Pakko kysyä, kun tää askarruttaa: onko teillä ovitrelle pidentänyt kiertoa? Mulla siis meneillään ovulaation induktio. Pistin ovitrellen 18 päivää sitten. Edellisellä kerralla menkat oli myöhässä pari päivää (joskin voi olla että silloin ovulaatio viivästyi, limis oli ohut ainakin)...
  11. FridaHelmi

Onni ja Unelma, kiitos tiedoista ja kokemuksesi jakamisesta! Taidan kääntyä Nova Vitan puoleen. Onnea raskauden johdosta ja toivotaan että kaikki menee mainiosti! Neppari77, hyvä et haet keskusteluapua, itseäni se ainakin on auttanut. Nää on rankkoja juttuja, ei ihme että vetää välillä...
  12. FridaHelmi

Esemila onnea plussasta! Koita olla miettimättä liikoja. Sinuna jättäisin nyt testit kaappiin ja koittaisin olla vaan tässä janyt. Peikkoeukko olet niin oikeassa, todella typerä epäkohta tuo, että lahjasolualkioita ei voi adoptoida. Mikä muuten on Era? Jos otatte itse kortisonia, niin mistä...
  13. FridaHelmi

Neppari7, ole yhteydessä klinikan potilasasiamieheen. Tarvittaessa saat hänen yhteystietonsa myös Simpukasta. Voit myös valittaa potilasvahinkokeskukseen. Oliko klinikalla minkäänlaista "takuulupausta", kuten että alkioita saadaan ainakin kaksi tai muuten osa rahasta palautetaan? Mielestäni...
  14. FridaHelmi

La Bambina Ihana, rohkeutta ja toivoa antava tarina! Kiitos kun jaoit sen. Upeaa, että kaikki voi kääntyä tuolla tavoin parhain päin! Läpikäyn juuri samoja pelkoja ja ristiriitaisia tunteita kuin sinäkin aikoinasi. Alkoi kiinnostaa, että millainen se Eliten legendaarinen lääkäri sitten oikein...
  15. FridaHelmi

Onnea Onni ja Unelma! Mahtavaa! Palan halusta kuulla lisää Nova Vitasta. Paljon tuli hintaa, millaista oli henkilökunta, mitä luovuttajasta sai tietää, mitä onnistumisprosenttia lupasivat, miten valmistelu Suomessa sujui, miten viestintä Nova Vitan kanssa? Vaikka Bronoa on kovasti suositeltu...
  16. FridaHelmi

Kiitos Sikkuralla kokemuksesi jakamisesta! Varsin osuva tuo lapsen kommentti, että onneksi lääkäri valitsi juuri sen oikean munan :-). Ihana! Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt lopulta hyvin, vaikka alku olikin haastava. Olenko ymmärtänyt oikein, että toivotte nyt pikkusisarusta lapsellenne...
  17. FridaHelmi

Ps. Minulla on myös pian 18 vuotta täyttävä lapsi nuoruuden suhteesta. Raskaus alkoi silloin kuin tyhjästä :-).
  18. FridaHelmi

Hei! Olen seurannut tätä palstaa jo pidempään ja eilen luin ketjua alusta alkaen ainakin kolmen tunnin ajan, mutta pääsin vasta sivulle 60 :-). Olen 41-vuotias ja takana on neljä vuotta lapsettomuushoitoja. Kaikki ivf-yritykset on jouduttu lopettamaan kesken, kun soluja ei ole tullut yhtä...

Yhteistyössä