Hakutulokset

1. FridaHelmi

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@zammakko Onnea loppusuoralle! Mulla on lähes aikuinen biolapsi ja sitä kun odotin niin tunnelma oli aikalailla tuollainen kuin kuvasit. Vieraalta tuntui. Se oli kuin kaukaa saapunut ihana vieras sitten kun syntyi. Päällimmäinen olo oli et mun pitää pitää siitä huoli, vaikka jotenkin...
  2. FridaHelmi

Onko linjoilla ketään, joka olisi saanut kaksoset lahjamunahoidolla? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia!
  3. FridaHelmi

Sukkis, mulle lapsettomuuden käsittely on ollut pitkä prosessi, joka jatkuu yhä. Mulla on lähes aikuinen lapsi nuoruudesta, mutta ei se poista lapsettomuuden tuskaa. Nyt kun todella haluaisin perheen, en sitä sitten saakaan - ainakaan perinteisin menetelmin :-). Meillä eka lapsettomuuslääkäri...
  4. FridaHelmi

Onnea Neppari! Hieno juttu.
  5. FridaHelmi

Neppari7, pidän peukkuja, että tulee plussa! Tervetuloa Taivaanlintu! Meilläkin hoidot käynnistyvät nyt loppukeväästä. On kyllä tosi ristiriitainen olo ja tunteet vaihtelevat koko ajan. Silti tuntuu, että on oikea päätös yrittää. En tiedä mitä tapahtuu jos tämäkin menee mönkään... Pettymyksiä...
  6. FridaHelmi

Minulla on todella huonoja kokemuksia Väestöliitosta, jonka lääkäreitä on nyt Fertinovassa. Dextraa voin suositella lämpimästi. Ihan toisesta maailmasta asiantuntemuksessa ja ystävällisyydessä.
  7. FridaHelmi

Hyvä Karhuemo75, että väsymys on hellittänyt! Lumihiutale*, meille sanottiin Dextrasta, että nykyisin tulokset pakastetuilla munasoluilla olisivat yhtä hyviä kuin tuoreilla. Myös Fertinovasta sanottiin näin heidän Tallinnan klinikkansa puolesta. Tiedä sitten... Jos jotain olen näissä...
  8. FridaHelmi

Mitäs Karhuemo75:lle ja muille odottajille kuuluu? Entä siirtoa odottaville? Sukkis, mä en valitettavasti tiedä Dextran käytännöistä, tietääkö joku muu?
  9. FridaHelmi

Lumihiutale*, olen paljon käsitellyt tuota, että en tule näkemään omia piirteitä lapsessa, ymmärrän hyvin. Ja nyt kun päätös on tehty huomaan, että joudun vielä tekemään surutyötä kun en tule näkemään minun ja miehen yhteistä geeniperimää kantavaa lasta koskaan. Loppumattomalta tuntuu toisinaan...
  10. FridaHelmi

Tuon tyhjän kohdan paikalla ennen pistettä oli aina hymiö, mutta se jäi pois kyydistä kun lähetin tekstin (n).
  11. FridaHelmi

Tervetuloa Lumihiutale, ja kiitos kommenteista, Piikkinen! Käsittääkseni psykologikäynti on pakollinen, mutta ei sitä kannata pelätä . Olen menossa hoitoon Tallinnaan Nova Vita -klinikalle näillä näkymin. Perhesyistä Brno on liian kaukana. Suomalaista geeniperimää en tahdo jatkaa, kun kerran...
  12. FridaHelmi

Karhuemo75, kiitos kokemuksesi jakamisesta! Mullakin on yksi lapsi (jo lähes aikuinen), mutta vaikeaa tämä lapsettomuus on silti ollut. Voinko laittaa sinulle yksityisviestin mikäli lahjamunasoluhoitoni etenee (olen nyt päätymässä siihen että kokeilemme sitä), olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja...
  13. FridaHelmi

Kiitos Sukkis, Karhuemo75 ja muut! Miten muuten lapsettomuuden vaikeat tunteet (suru, viha, epäoikeudenmukaisuuden tunne) ovat näyttäytyneet lahjamunasoluraskauden aikana? Pelkään, että en pääsisikään niistä eroon ja että lapsi tuntuisi vieraalta (myös esim. siksi, että se olisi geneettisesti...
  14. FridaHelmi

@zammakko Kiitos kun jaoit tunteesi raskaanaolosta lahjasolulla. On kiinnostava kuulla että vierauden tunnettakin on. Hienoa, että uskalsit kirjoittaa siitä. Uskon, että itse kokisin myös vierautta (kaikenlaisten onnen tunteiden ohessa). Se kuuluu asiaan eikä sitä voi välttää. Tunteen...
  15. FridaHelmi

Kiitos @karhuemo75 empatiasta ja neuvoista! Tuo on hyvä pointti, että jonoon voi mennä vaikka ei satavarma olisikaan (onko sitä koskaan...?). Miten teillä mies on lahjamunasoluasiaan suhtautunut? Meillä mies on siihen nyt suostuvainen, alun kielteisyyden jälkeen. Koko lapsettomuuden ajan on...
  16. FridaHelmi

Onnea kaikille plussanneille, ihanaa! Ja kiitos hyvästä keskustelusta, toivottavasti se jatkuu! Mä en osaa edelleenkään päättää. Olen miettinyt tätä nyt jo kohta vuoden. Jokin aika sitten olin jo varailemassa lahjamunasolun ensikäyntiä Tallinnasta, mutta sitten aloin taas epäröidä. Miehellä on...
  17. FridaHelmi

Mun puolesta voidaan siirtyä uuteen ketjuun! @Piikkinen Hyvä että teillä on nyt suunnitelma selvillä! Me ei koskaan päästy edes ivf:ään asti mutta ovulaation induktioja on tehty runsaasti, tänä vuonna neljä. Aina sitä silti miettii että olisiko sitä voinut silti tehdä enemmän...
  18. FridaHelmi

@Sakariina Millaista uutta hoitoa olet kokeilemassa jonottelun aikana? Kyllä sinulla on oikeus haluta lasta. Elämäntehtävä (tai työ) ei samanlaista merkityksen tunnetta tuo kuin lapsi, erilaisen kylläkin. Sain tuon esikoiseni nuorena ja olen sen jälkeen saavuttanut työelämässä sen mitä halusin...
  19. FridaHelmi

Kiinnostavaa keskustelua, kiitos kun kommentoitte! @Sakariina Ymmärrän hyvin pelkosi ulkopuolisuuden tunteesta. Se on ehkä mullakin se suurin pelko. Pelkään, että ambivalentti tunnelma jatkuisi läpi raskauden ja aina välillä iskisi kamala epävarmuus... Itselläni on lapsi nuoruuden suhteesta ja...
  20. FridaHelmi

Teidän kaikkien tuntemukset ovat niin tuttuja! Todella mukava kuulla samassa tilanteessa olevien mietteitä! @Sakariina kiteytät hyvin: miten ihmeessä tällaisen voi tosiaan päättää? Puhut myös ulkopuolisuudesta, kiinnostuksesta kyselen, että onko sinulla uusperhetaustaa? Itse elän uusperheessä...

Yhteistyössä