Hakutulokset

1. N

Mitä tehdä, vauvakuume, mies ei halua lasta!

Sanot miehelle jämäkästi, että haluat lapsen, ja että suhteenne ei voi jatkua mikäli hän ei muuta mieltään asiassa. Ja annat hänelle tietysti aikaa, vaikka puoli vuotta tai vuodenkin sulatella asiaa. Mikäli hänen mielensä (eikä sinun mielesi) tuossa ajassa muutu, etsit uuden miehen joka haluaa...
  2. N

minkälaisia asioita 8-vuotias osaa/pystyy tekemään itse?

No olen miettinyt tuotakin (ja otan sen huomioon) että lapsi tuntee olevansa "vieraassa" paikassa ja siksi tietyt jutut ymmärrän. Esim. ei joudu meillä nukkumaan yksin, vaikka äitinsä luona hänellä on oma huone jossa nukkuu. Meillä saa nukkua joko meidän vieressä tai pikkuveljen vieressä, koska...
  3. N

Perheessä vastasyntynyt ja taapero 2v4kk - itsellä jatkuva paha mieli taaperon vuoksi. Onko muilla tällaisia tunteita?

Kyllä se on lapselle ihan tervettä tottua siihen, ettei ole huomion keskipiste koko ajan. Kunhan sitä huomiota saa sitten välillä kuitenkin :) Älä turhaan pode syyllisyyttä. Lapselle on tärkeää oppia jakamaan, jopa oma äitinsä ;)
  4. N

minkälaisia asioita 8-vuotias osaa/pystyy tekemään itse?

Joo siis meillä opetetaan ja patistetaan omatoimisuuteen. Tyttö osallistuu mm. ruoanlaittoon meillä, kykyjen mukaisesti. Olen opettanut häntä pesemään hiuksiaan ja käyttämään bideesuihkua ja muutamia muita juttuja. Välillä kyllä tosiaan ihmettelen että tekeekö hänen äitinsä kaiken hänen...
  5. N

Minkä ikäiseksi lapsesi käytti pottaa?

Meidän 3,5-v käyttää vielä pottaa. On pienikokoinen kaveri joten tarvitsee apua pöntölle menoon kun potalla pystyy käymään itse. Pöntöllä käy kuulemma kerhossa (siellä matalat pöntöt) ja jos ollaan kylässä. Oon kyllä aatellu vähitellen patistaa pöntölle tuota. Jos vaikka jakkaran ja...
  6. N

Pitääkö sosiaalitoimiston antaa perustelu sille miksi on varattu neuvotteluaika?

Ei ne välttämättä edes voi puhelimessa kertoa. Jos asia on arkaluontoinen, ja ne ei voi olla varmoja kuka siellä soittelee..
  7. N

Paljonkohan 1400-600 e nettopalkasta joutuu suunnilleen maksamaan elareita?

Ok joo, ilmeisesti ei sit saa puolisosta vähentää. En muistanu tota, meillä kun on noita yhteisiä lapsia :)

Yhteistyössä