Hakutulokset

1. A

Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Tuota huomion jakamista olen kyllä itsekin miettinyt. Vanhemman lapsen hoito ajateltiin muuttaa osa-aikaiseksi jos mahdollista kun äitiysloma alkaa. Mietin ehkä enemmän aikaa äitiysloman jälkeen kun oma työ on vaativaa ja joskus on tosi riittämätön olo yhdenkin kanssa. Työviikkoa on vaikea pitää...
  2. A

Piti vielä mainita tuohon ruokavalioon liittyen; itse noudatan aika rentoa ohjenuoraa ja olen lähinnä jättänyt pois vakuumipakatut kalat. Lihaa tai juustoja en syö muutenkaan niihin liittyvät rajoitukset ei varsinaisesti tunnu rajoitteilta :) kahvia vähensin vähän ja alkoholia en tietenkään...
  3. A

Onpas kivasti taas uusia tullu mukaan! Mulla iski aivan kauhea keskenmenon pelko ja oli pakko käydä verikokeessa tarkistamassa hormoonitasot tänään. Yli 18 000 oli arvo (viitearvot näille viikoille noin 5000 ja 19 000 välillä). Vähän rauhoituin mutta en kokonaan. En tästä syystä vielä uskaltaudu...
  4. A

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Shelterme, ihana työnimi :) saa nähdä josko sitä vauvalle muodostuu meilläkin joku työnimi jos/kun pidemmälle päästään. Mulla on ihan hirveä keskenmenon pelko. Siis tajuan itsekin ettei tällä ole mitään mittasuhteita nyt. Soitin klinikalle ja menen huomenna verikokeisiin (se hoitaja oli kyllä...
  5. A

Ihanaa, VienoUnelma! Tuon pienen sykkeen itsekin odottaa kovasti ensi viikolla näkevänsä <3 Migreenit vaivaa mua noin 3 päivän välein mikä on melko uuvuttavaa, varsinkin yhdistettynä reippaan 2-v hoitoon töiden jälkeen. Eilen kävin lääkärillä ja sain estolääkityksen, katsotaan miten lähtee...
  6. A

Periaatteessa ottavat kyllä meidänkin klinikalla kai aika standardisti noita verikokeita mutta mun puheluun vastanneen hoitajan asenne oli aika sellainen että 'voithan sä tulla jos haluat mutta ajan haaskausta'. Mikä kai tavallaan on tottakin koska jos joku olisi vialla niin tuskin sille mitään...
  7. A

Oletteko muut käyneet plussan jälkeen myös verikokeessa varmistamassa tasot? Kun soittelin plussan jälkeen klinikalle, niin sieltä ohjeisti kätilö, että ei oikeastaan ole tarvetta verikokeelle, että siitä ei varsinaisesti ole mitään hyötyä. Nyt kuitenkin alkoi mietityttämään että pitäisikö...
  8. A

Pitää vielä jakaa hassu tapaus tänään: olin asiakkaalla ja siellä oli tarkoitus syödä myös lounas. En syö lihaa ja ruoka oli tietty liharuokaa. Mä melkein (oikeasti) rupesin itkemään! Siis minä, joka en normaalisti itke juuri mistään :) onneksi sain pidäteltyä, olis muuten ollu seliteltävää...
  9. A

VienoUnelma, minä plussasin tuoresiirrosta, oli 5-päiväinen blasto kyseessä. Mulla alkoi pahoinvointi jo pp5 ja plussasinkin pp8 (aiemmin en tosin yrittänytkään). Uskon tosin että osittain noi kaikki tukilääkkeet aiheutti pahoinvointia, yhdistettynä varmaan alkaneeseen raskauteen. Nyt on lähinnä...
  10. A

Me kerrottiin ivf hoitojen aikana molempien vanhemmille, tuntui helpommalta ja toisaalta se oli niin iso osa meidän elämää ja heijastui varmasti myös läheisiin. Niinpä olin sit ns tarkkailun alaisena :) ja päätettiin että helpompi vaan kertoa kun ne kyseli joka päivä! Pari lähintä ystävää tietää...
  11. A

Mä en ollut edes harkinnut varata neuvolaa ennen varhaisultraa! Ehkä pitäisi nyt sitten kuitenkin... tuntuu vaan edelleen just sellaiselta näyttelijältä omassa elämässä. Olin alkuviikon työmatkalla ja jouduin tekemään yli 14h päiviä matkoineen... nyt väsyttää aivan kauheasti ja pitäisi tuon...
  12. A

Olen jo jonkun aikaa seuraillut keskusteluja ivf hoitojen aikana mutta en ole tohtinut liittyä seuraan. Nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa eräästä yllättävästä tunteesta positiivisen raskaustestin jälkeen johon en yhtään ollut varautunut. Olen reilu 30v ja kyseessä toinen ivf kierros sekä...
  13. A

En ole tuosta kuullutkaan ennen - pitääpä selvittää. Mulla on beetasalpaajat toimineet estolääkityksenä tosi hyvin mutta niiden käyttö (edes propralin) epäilyttää ja koitan pärjätä ilman. Puoli tablettia sumatriptania on mulle lähinnä vitsi, en usko että tekee kohtaukselle mitään. Ehkä Mä vaan...
  14. A

Onko muuten kellään muulla migreenitaipumusta? Mulla on tasaisesti migreenejä ja olen miettinyt että miten niitä oikein voi hoitaa raskausaikana... pitää muistaa kysyä tätä lääkäriltä seuraavan kerran. Mulla on usein auttanut (ennen raskautta) suuri määrä (1g) Buranaa jos sen on ottanut kun...
  15. A

Täällä myös eräs raskauden alkumetreillä kulkija. Viikkoja vasta 4+3 ja jännittää tosi paljon miten raskaus etenee. Takana ivf hoidot ja jotenkin raskaus tuntuu vielä epätodelliselta ja haavoittuvalta. Oireita tuli tosin jo viikko sitten, mutta osan niistä voi varmasti laittaa niiden lukuisien...

Yhteistyössä