Hakutulokset

1. tytsi-89

Long time, no see

:wave:
  2. tytsi-89

Kaipaisin nyt vähän ajatuksia tai vertaistukea...miksi on niin vaikeaa käsittää pahan jälkeen tapahtuva hyvä?

Tosi hyvä, että lapsella on asiat nyt kunnossa. :) Kannattaa muuten varatua, että sulle voi jossain vaiheessa iskeä sellainen väsymys ja paha olo kun olet tavallaan pitkään joutunut jaksamaan, pelkäämään ja tsemppaamaan. Kun se on vihdoin ohi, uskaltaa kaikki tunteet tulla esiin kun ei...
  3. tytsi-89

petin ja nyt mies haukkuu mua lapsille

Tarkoitin kun tässä ketjussa sanoi moni, että ei pitäisi ryhtyä parisuhteeseen, jos ei voi antaa pettämistä anteeksi. Musta ihan naurettava ajatus. Pitäähän se luottamus silti lähtökohtaisesti olla vaikka monet pettävätkin.
  4. tytsi-89

Mun mielestä on ihan järjenvastaista sanoa, että jos ei kykene antamaan anteeksi pettämistä, ei kannata perustaa parisuhteeseen perhettä. :D Miksei niinpäin, että jos ei kykene olemaan yksiavioinen, ei ryhdy sellaiseen suhteeseen? Ihastumista ei voi valita, mutta teot voi. Harva sitäpaitsi voi...
  5. tytsi-89

Mies toimii todella typerästi. Mun mielestä lapsille ei saa haukkua toista vanhempaa vaikka olisi painavaa aihetta, esim. väkivaltaa taustalla ja pettämisasiat ei kuulu edes aikuisille lapsille. Pettämisestä sen verran, että on ihan turha väittää, että petetty erotessaan olisi yksin tai...
  6. tytsi-89

Voiskohan 2,5-vuotiaan siirtää jo naama menosuuntaan turvaistuimeen?

Selkä menosuuntaan on aina paljon turvallisempi, joten suosisin sitä 3-4-vuotiaaksi asti ellei ole painavaa syytä tehdä toisin.
  7. tytsi-89

Jos olisi mahdollista pelastaa itsensä tai joku vieras pieni lapsi...

Raadollisen rehellisesti sanottuna en kuolisi kenenkään puolesta tässä maailmassa. Henkeni totta kai voisin vaarantaa esim. läheisen vuoksi, mutta varmaan kuolemaan en syöksyisi.
  8. tytsi-89

Voisitko hyväksyä pedofiilin ihmisenä?

Mun mielestä kuulostaa erikoiselta, että olet lapsuudessa kokenut hyväksikäyttöä ja se ei ollut sulle iso juttu?
  9. tytsi-89

Onko sinulla ollenkaan aikuisten kanssa ollut parisuhteita tai seksisuhteita?
  10. tytsi-89

Miksi ET allekirjoita kansalaisaloitetta lapsiin kohdistuvien seksuaalirikosten rangaistusasteikon koventamisesta?

Ahaa, sun mielestäkö on täysin ok, että tuomion saanut pedofiili voi jo tuomion jälkeen viiden vuoden jälkeen työskennellä lasten parissa? Sekö myös, että tuomiot ovat yleensä ehdonalaisia?
  11. tytsi-89

Minusta pedofiili on ihminen siinä missä kuka tahansa muukin. En esim. hylkäisi ystävääni, jos hän paljastaisi olevansa pedofiili. JOS tämä ihminen toteuttaisi tai aikoisi toteuttaa jotain, en enää tahtoisi hänen seurassaan olla enkä jaksaisi tuntea empatiaa. Minusta myös lapsen seuraan...
  12. tytsi-89

Kaikki lapsen hyväksikäyttäminen ei ole edes seksuaalista. Lasta voi hyväksikäyttää muullakin tavalla. Klassisena esimerkkinä yh-äiti, joka pitää poikalastaan miehen korvikkeena. Hakee (ei-seksuaalista) läheisyyttä niin paljon, ettei se palvele enää lapsen tarpeita, uskoutuu lapselle aikuisten...
  13. tytsi-89

Lapsen käyttäminen romanttisten tunteidensa välikappaleena on sekin väärin ja hyväksikäyttämistä. Lapsen ei kuulu aikuiselta vastaanottaa seksuaalista eikä myöskään romanttista läheisyyttä. Ne kulkevat käsi kädessä eikä kumpikaan osa kuulu lapsen ja aikuisen väliseen ihmissuhteeseen. Jos vertaat...
  14. tytsi-89

Leikkipuistossa nähtyä ja koettua

Puistotäti/päiväkodin täti tekee _työtä_. :D Lapset eivät ole aina kovin tuttuja ja leikkiminen on tapa ottaa heihin kontaktia. Lapset on tarkoitus saada viihtymään päiväkodissa vanhempien työssäkäynnin ajan. Tosin näissä töissäkin työntekijöiden on tarkoitus valvoa pihalla ja saada lapset...
  15. tytsi-89

Leikkipuistossa nähtyä ja koettua

Oonkohan mä kauhean radikaali kun musta vanhempien varsinainen tehtävä ei ole edes leikkiä lasten kanssa leikkipuistossa? Ihan ok, että lapset leikkivät ja aikuiset juttelevat keskenään (vertaistukea ja seuraa moni onkin hakemassa) ja puuhailevat omia asioitaan. Pääasia, että puuttuvat...
  16. tytsi-89

Itsellisten naisten hedelmöityshoidot lisääntyneet rajusti - mitä mieltä?

Ehkä kaikissa yhteisöissä se materiaalinen kehittyminen ei ole pelkästään positiivinen asia tai tavoiteltava arvo? Se on tuonut täälläkin mukanaan myös paljon huonoa. Monesta eri kulttuurista voisi repiä ne parhaat puolet. :D Joissain noissa yhteisöissä, joissa isyys on epävarmaa, ei ole...
  17. tytsi-89

Mä en ymmärrä, millä perusteella muut perhemuodot kuin ydinperheet ovat NIIN paljon huonompia, että kaikki muu pitäisi kieltää. :D Juuri tehtiin tutkimus, että esim. sateenkaariperheet ovat keskimäärin yhtä hyvinvoivia ja onnellisia kuin ydinperheet. Miksi talo tai naapurusto, jossa asuu...
  18. tytsi-89

Ei ole. :) Ydinperhe on erittäin uusi juttu historian valossa. Koskaan ennen ei olla eletty vain biologisten vanhempien ja yhteisten lasten kanssa. Ota ensin selvää historiasta ennen kuin alat väittelemään. Suomessakin elettiin aiemmin usean sukupolven kesken saman katon alla. On edelleen...
  19. tytsi-89

:D Ihan kuin jotain kulttuuria voisi noin yksiselitteisesti ja mustavalkoisesti vertailla toiseen. Kaikissa kulttuureissa on hyviä ja huonoja puolia. Yhteisöllisyys ja luontoyhteys on monissa kulttuureissa paljon paremmalla tolalla kuin täällä. Pointti on, että lapsia syntyy kaikenlaisiin...

Yhteistyössä