Hakutulokset

1. Silmu75

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Sulla varmaan huomioidaan sitä päivärahaa laskettaessa tulot kesäkuun loppuun asti, jos elokuussa (?) alkaa äitiysloma. Että luultavasti menee vielä jonkun aikaa. Mun päätös tuli muistaakseni toukokuun loppupuoliskolla kun äitiysloma alkoi 25.6.
  2. Silmu75

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sehän on hedelmöityshoitolaissa määritetty, että muita tietoja ei saa luovuttajasta kerätä. Meilläkin tuli tosiaan vain kaksi blastoa, mitään ei puhuttu laadusta ennen siirtoa, jossa siirrettävää alkiota kehuttiin oikein hyväksi. Mitään virallista laatuluokitusta en siis saanut tietää...
  3. Silmu75

@Pupuna112 Hurjasti onnea vauvasta! ❤️
  4. Silmu75

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Lumitalvi Olen ollut vain yhdessä alkionsiirrossa, itse siirrossa ei tuntunut kuin pieni vihlaisu silloin kun katetri vihdoin saatiin oikeaan paikkaan. Mutta heti kun lähdin kävelemään klinikalta bussille, niin alkoi menkkamaiset krampit, jotka kesti ehkä puolisen tuntia. Niistä ei selvästikään...
  5. Silmu75

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Rusakkonen Luulen kyllä, että luovutetuilla olisi paljon paremmat mahdollisuudet onnistua. En usko, että se on painosta kiinni. Toivottavasti seuraava yritys tuottaa jo toivotun tuloksen!
  6. Silmu75

@Wintersun En saanutkaan vielä sektioaikaa. Lääkäri olisi halunnut sen 37+0 eli 9.7., mutta sille päivälle oli jo pari sektiota eikä kolmatta voinut laittaa. Sitten olisi ollut aika 37+5, mutta se oli lääkärin mielestä jo liian myöhään. Kohdunkaula ei ollut vielä lyhentynyt, niin sovittiin että...
  7. Silmu75

Liian kuuma, turvottaa, närästää - ja nyt tuntuu kertyvän kaikki se paino miltä tähän mennessä on säästynyt. Toivottavasti osittain turvotusta... Mittasin varalta verenpaineen jos olisikin kehittymässä raskausmyrkytys, mutta se oli normaali ja pissanäyte tietty katotaan taas ylihuomenna...
  8. Silmu75

@Wintersun Lähinnä kuumuus haittaa nukkumista, ja se kun illasta on tukala olo. Nukun kyllä jotkut yöt aika katkonaisesti, herään just tunnin välein. Kääntyminen on kyllä jo kömpelöä ja välillä vatsa on jotenkin kipeän tuntuinen tai tulee repäisykipu jos liian äkkiä liikahtaa. On mulla...
  9. Silmu75

@Pupuna112 Minäkin hätkähdin kun huomasin olevani jo toisena listalla! :D Tämä loppusuora tuntuu jotenkin epätodelliselle, toisaalta tajuaa että vauva on kohta täällä ja toisaalta ei millään voi ymmärtää sitä. Mulla on taas pelot vähän lisääntyneet, varmaan siksi kun se onnellinen loppu on jo...
  10. Silmu75

Oletteko muuten hankkineet jo vauvakirjoja? Itse tilasin juuri kohtalaisen kalliin Oot niin ihana -vauvakirjan, josta joku vinkkasi FB:n lahjasoluryhmässä. Se kun on hyvin vapaamuotoinen ja sopii siksi monenlaisille perheille. Eri juttu sitten miten sitä keksii kirjoitettavaa kun ei ole niinkään...
  11. Silmu75

@Puhalluskukka Tänään ei ole juuri supistellut, ehkä juominen auttoi. :) Mutta vauva on kyllä möyrinyt mahassa koko päivän. <3 Pitää aina välillä ihan pysähtyä katselemaan kun vatsa aaltoilee. :D Äh, huomenna on hammaskivenpoisto eikä yhtään huvittaisi mennä. Ei mulle huono olo tule selällään...
  12. Silmu75

~Elokuiset 2020~

@merin Täällä 33+5 eikä varmaan ihan samanlaista kipua ole, mutta aika lailla sattuu välillä tuonne nivusen tienoille tai ihan häpyluun yläpuolelle. Kestää aina vain hetken, niin olen päätellyt että vauva siellä möyrii jotenkin pahassa kohdassa. Alavatsassa on jonkun verran supistuksen oloisia...
  13. Silmu75

Minä täällä arvuuttelen, että onko ne nyt tosiaan supistuksia kun tuonne häpyluun yläpuolella ja/tai alapäähän yleensä tulee nyt aika tiheään sellainen ikävä paineen tunne ja siis ihan levossa, vai voisiko vauva vaan möyriä siellä suunnalla. Tosiaan kestää vain hetken, mutta noita on ollut jo...
  14. Silmu75

Olin äidin luona käymässä ja tuli puhetta siitä, miten minut oli viety tarkkailuun heti synnyttyäni koska äiti on veriryhmältään Rh- ja minä Rh+. Äiti oli ollut ihan rauhallinen kunnes oltiin tultu kysymään oliko mulle mietitty jo nimeä hätäkastetta varten, ja sitten äiti olikin vain itkenyt kun...
  15. Silmu75

@pcosilainen Mulla oli alussa pientä vuotoa silloin tällöin ja se on ihan tavallista, ei välttämättä tarkoita mitään mutta alussa ei oikein auta kuin odotella ja toivoa parasta. Ainakaan syke ei näy kuin rv6+jotain, että vielä ei ehkä kannata mennä ultraan. Tsemppiä ja toivottavasti on vain...
  16. Silmu75

@Wintersun Onhan noissa sf-mitoissa kai aika monella heittoja, ja ei tosiaan varmaan mitään syytä huoleen kun kaikki on just katottu. Mulla taas kun on vatsa kasvanut niin hitaasti, niin odotan aina että sf-mitta on liian pieni, mutta ihan keskikäyrillä mennään. @pcosilainen Tervetuloa tälle...
  17. Silmu75

@Wintersun Juu, ihan rauhallisesti täällä lepäilen. :) Kyllä aina tulee se lepäämisen tarvekin kun jotain tekee. Koiria ulkoiluttaessa en meinaa päästä ylämäkiä ylös, kierränkin jo jyrkemmät kaukaa. Vatsa tuntuu nyt kasvavan silmissä, tai ainakin on koko ajan enemmän tiellä. Yhtään en kaipaa nyt...
  18. Silmu75

Jäin nyt sitten kuitenkin sairaslomalle näin pari viikkoa ennen äitiysloman alkua. Ei mitään dramaattista, töissä on supistellut ja väsyttää kovin, kaikki taivuttelut ja kumartelut tuntuu myös jo kömpelöiltä ja inhottavilta eikä meillä töissä (kaupassa) juuri muuta hommaa olekaan. Sain viimeisen...
  19. Silmu75

@Karhurouvanen Se Whisbear pitää sellaista kohinaa (pink noise), josta toiset vauvat tykkää ja toiset ei. Samantyylistä ääntä löytyy Youtubesta jos haluaa kokeilla ensin miten oma vauva reagoi kun ei se nalle ihan halpa ole.
  20. Silmu75

@Karhurouvanen Ihanaa kun oot noin positiivisella mielellä vaikkei nukkuminen sujukaan. Tilasin just sellaisen suhinanallen (Whisbear), jonka ostin siskollekin viime vuonna lahjaksi ja heillä se auttoi ainakin jossain vaiheessa nukkumisiin, tai ehkä enemmän heräilyihin. Riippuu toki varmaan...

Yhteistyössä