Hakutulokset

1. M

Toukokuiset 2020

Toivotaan et @VihreeTee pääset pian tosi toimiin! Mäkään en kyllä turhaan antais käynnistää ja kun sulla on aiemmatkin syntyneet "myöhään", niin en kiirehtisi. @Mimmistina kivuttomista suppareista en kyllä osaisi huolehtia. Pääsittekö neuvolaan asti? Olitko se muuten sinä joka osti vauvalta...
  2. M

Toukokuiset 2020

Me ostettiin aika sokkona nettikirppikseltä Teutonia-merkkiset vaunut ja tuntuu olevan kyllä hyvä ostos! Ne on kevyet yhdistelmät ja niissä on pehmeä vaunukoppa. On kääntyvät etupyörät ja mahdollisuus vaihtaa lapsen kulkusuuntaa. Kaukalo ostettiin myös käytettynä, Maxi Cosi. Turvavöillä saa...
  3. M

Toukokuiset 2020

Mäkin oon vielä täällä!! Mulla jäi palstan seuraaminen jostain syystä jossain kohtaa mutta nyt kahlasin läpi lukemattomat. On kiva seurata miten lopuilla alkaa pikkuiset syntymään. :giggle: Mulla on mennyt raskaus hyvin. Nyt loppua kohden on kyllä turvonnut olo, ja öisin en saa nukuttua koska...
  4. M

Toukokuiset 2020

Yleensähän doulaan tutustutaan etukäteen joten hän ei suinkaan ole synnytyksessä enää vieras, vaan henkilö joka tietää synnyttäjän toiveet ja on ajamassa niitä. :love:Synnytykseen voi valmistautua ja kannattaakin, niin sitten vähän tietää mitä toiveita itsellä on niissä yllättävissäkin...
  5. M

Toukokuiset 2020

Kääks ei ookkaan tullut kirjoiteltua pitkään aikaan! No mutta vauvelilla kaikki hyvin ja istukka on liikahtanut kohdunsuulta pois. Joten jee, alatiesynnytys mahdollinen! :love: Minä oon sit taas just se joka toivoo sitä voimaannuttavaa ja ihanaa synnytystä (ja uskon sen myös saavani)...
  6. M

Toukokuiset 2020

Mekin annettiin/myytiin melkein kaikki vauvatavara kun muutettiin tänne ulkomaille, joten hankintoja on tiedossa. Tykkään ostaa käytettynä, mutta täytyy varmaan hyökätä Suomeen kirppareille vaateostoksille kun täällä ei oikein oo mitään kivoja kuoseja tai värejä joista tykkään..! Hitsi nyt on...
  7. M

Toukokuiset 2020

Kiitos kysymästä @VihreeTee! Mulla on ollut olo ihan hyvä, tai siis ei millään lailla normaalista poikkeava. (y) Tänään oli taas lääkäri, ultrattiin ja kaikki hyvin! :love: Istukkakin oli liikahtanut kohdunsuulta vähän jo enemmän poispäin joten toivoa todellakin on että se siirtyy siitä...
  8. M

Toukokuiset 2020

Viime viikolla mulla tuli joku kummallinen kuplinta mahaan... Olin syönyt ja sitten kohta otin (ehkä liian tujun) vitamiinisatsin. Kävin nukkumaan ja nukuin koko yön koiranunta kun tuntui et yrjö lentää. No lentihän se, ja sitten viimein ripulikin. Aamun jälkeen ei muuta sitten ollutkaan kuin...
  9. M

Toukokuiset 2020

Eilen holahti aamulla verta niinkuin menkat ois alkaneet niin kävin sitten varmuuden vuoksi näytillä. Ilmeisesti johtuu siitä kun mulla on se istukka siinä kohdunsuun päällä... Viikon verran pitää nyt ottaa rauhallisesti, ei siivoilua, urheilua ym. Ja jos tulee uudestaan vuotoa niin sitten...
  10. M

Toukokuiset 2020

Perjantaina käytiin lääkärissä ja taas ultrattiin, nyt on siis ultrattu joka kerta ja mun mielestä se ei oo tarpeen. Vaikka olihan se tietysti ihanaa nähdä vauva, siellä se pötkötteli rennosti käsi pään päällä. :love: Mutta lääkäri huomasi että mun istukka on osittain kohdunsuun päällä. Yleensä...
  11. M

Toukokuiset 2020

Viimein tuli NIPTin tulokset ja kaikki on kunnossa..! :love: Mä uskon tunteneeni jo liikkeitäkin, semmoisia pikku hipaisuja. Näinä päivinä varmaan kerrotaan lapsille ja miehen vanhemmille. Täällä nyt 12+4. @Mimmum onnea! :love: @taijas teillä on siellä kyllä inhottava tilanne meneillään...
  12. M

Toukokuiset 2020

Tänään kävin NIPTissä, viikon kuluttua lääkäri soittaa tulokset. Lääkäri myös ultrasi ja siellä se mini polskutteli, nyt näin kunnolla kädet ja jalat heilumassa. :love: Nyt musta alkaa selvästi vähitellen tuntua siltä että on ihanaa olla raskaana. :love: Alkuraskauden olo on ollut ihan...
  13. M

Toukokuiset 2020

@Eloveera-79 mitä lisäarvoa on mennä NIPTin jälkeen vielä nt-ultraan? Tietty se ultraus itsessään... Mäkin oon viikon päästä menossa NIPTiin mutta nt-ultraan en mee sit ollenkaan. Voimia kaikille jotka kamppailee keskenmeno-ajatusten kanssa! :love: @taijas aika raskaalta kuulostaa sun työ...
  14. M

Toukokuiset 2020

Mäkin vielä ainakin toistaiseksi pysyn täällä, katotaan sit myöhemmin jos se face houkuttaa. @VihreeTee olipa tympeetä tuolla ultrassa. Mutta sulla tulee kyllä hoppu jos meinaat vielä kerätä nt-ultaan..! Vai varasitko jo ajan? Mä kuvittelen että ei tässä mitään kumpua vielä näkyvillä ole mutta...
  15. M

Toukokuiset 2020

Mä oon nyt kertonut mun siskolle ja opiskelukavereille. Siskolle laitoin viestin et haluatko nähdä mitä hankin synttärilahjaks? Ja sitten lähetin raskaustestistä kuvan, tein testin nimittäin synttäripäivänäni. ;) @VihreeTee meillä on kyllä niin samoja ajatuksia! Ja mä kans tiedän miten ihania...
  16. M

Toukokuiset 2020

@Taivaanvuohi ihanaa että tuli hyvät uutiset noin nopeasti!! :love:
  17. M

Toukokuiset 2020

Meillä oli tänään eka "neuvola" eli lääkärillä käytiin. Oikeastaan sen pitemmittä puheitta lääkäri heti ultrasi ja kyllähän siellä joku pikkuruinen polskutteli! (y) Jotenkin kun tää raskaus kaikesta huolimatta on tullut mulle yllärinä niin en meinaa millään tajuta että oon raskaana. Varmaan...
  18. M

Toukokuiset 2020

@VihreeTee mä ajattelin et jos sulla olis ollut joku ovela takaportti miten synnyttää Suomessa, mutta ei ollutkaan sen kummempia oveluuksia tiedossa. :LOL: Ite kun nyt opiskelujeni myötä oon aika tietoinen kaikesta tähän aihepiiriin liittyvästä niin yllätyksekseni onkin hirmu vaikeaa valita...
  19. M

Toukokuiset 2020

@kaktus- mitä kromosomipoikkeavuuksia voi löytyä pelkällä verikokeella? Mä muistan vaan nt-ultra+verikoe, onkse sit se yhdistelmäseula... Voi jummi että nää unohtuu nopeasti. Onko teillä muuten käytössä joku raskausappi? @VihreeTee piti kysyä et miten olitte miettineet Suomessa synnyttämistä...
  20. M

Toukokuiset 2020

Niin ja syömisistä..! Mä oon nyt sen verran skarpannut että oon alkanut syömään raskauden myötä aika säännöllisesti. Mutta esim. viljoja tulee vedettyä vähän liikaa omaan makuun. Haluaisin syödä jotenkin "kevyemmin" eli ei pääsääntöisesti hiilaria mutta vielä en oo keinoa löytänyt. Etenkin...

Yhteistyössä