Hakutulokset

1. T

Toiveissa vauva 2021

Mulla oli ennen ekaa raskautta käytössä seronil 20 Mg, joka purettiin kolmannen raskauskuukauden aikana. Sairastuin sitten pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja lääke aloitettiin uudestaan. Nyt toista lasta yrittäessä mulla on käytössä Seronil 5 Mg, josta en luultavasti aio ainakaan...
  2. T

Toiveissa vauva 2021

Meille lääkäri suositteli vaan kahta ovilaatioinduktiota. Sitten IVF:ään. Mä olen kyllä ihan tyytyväinen, jos ei tartte pidempään kokeilla ovulaatioinduktiolla. IVF:llä onnistumisprosentti on paljon parempi, joten aikaa ei kannata hukata ovulaatioinduktioihin. Toki rahaa kuluu paljon enemmän...
  3. T

Toiveissa vauva 2021

Mulla ei oo kokemusta letroista, mutta tässä kierrossa ekaa kertaa mulla oli käytössä gonal-f -piikit kierron päivinä 5-10. Eilen kävin gynellä kp 10 ja johtofolli oli jo 18 mm. Samantien sitten ovitrelle-piikki kehiin, ja tänään olikin jo inssi. Eli mulla ainakin vaikutti gonal f niin, että...
  4. T

Toiveissa vauva 2021

Täällä sama juttu: esikoinen tärppäsi tasan yhdestä kerrasta! Nyt toista yritetty vuoden verran. Ovis tapahtuu joka kierrossa, kierto säännöllinen ja ultran mukaan kaikki kohdussa kunnossa (hyvä limakalvo, kolmikerrokinen rakenne jne) Kuinka kauan teillä yritystä takana?Mulla tutkimukset...
  5. T

Toiveissa vauva 2021

Kiitos vastauksesta, ymmärrän hyvin. Meillä eka raskaus alkoi luomusti ja nyt toista yritetty vuoden verran. Mulla alkoi tänään OI:n pistoshoidot ja jännittää, kuinka raskasta tämä on kropalle. Yritän nyt sinnitellä muutaman OI:n ja muutaman IVF:n. Jos niillä ei tärppää, annetaan olla.
  6. T

Toiveissa vauva 2021

Tsemppiä yritykseen! Saanko kysyä miksi että halua ivf-hoitoon? Meillä kans toista lasta yritetty inssin avulla, mutta ensimmäinen inssi ei ainakaan onnistunut. Tähän kiertoon kokeillaan OI + inssi ja ens kierto sit mahdollisesti IVF.
  7. T

Toiveissa vauva 2021

@Iinanen, mulla kans tässä kierrossa ekaa kertaa tukena hormonit alkukierrossa. Ovis mulla tapahtuu ihan normaalisti ilman lääkkeitä, mutta ilmeisesti näillä lääkkeillä buustataan ovulaatiota. Luin myös että lääkkeet saattaisivat auttaa siihen, että hyvälaatuinen munasolu irtoaisi huonon...
  8. T

Toiveissa vauva 2021

Mä en tiennytkään, että folleja voi myös puhkaista. Hyvä tietää että tällainenvaihtoehto myös! Kuinka monta OI:ta sulle tehty?
  9. T

Toiveissa vauva 2021

Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm :( En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron...
  10. T

Toiveissa vauva 2021

Täällä oli tismalleen sama toive: että olisin voinut olla esikoisen ekan kesäloman kotona äitiyslomalla. Noh, ei mennyt niin ei. Ensi syksy on myös meillä takarajana yritykselle. Sitten ikää alkaa olla 40 v.
  11. T

Toiveissa vauva 2021

Mullakaan rokote ei ole työn puolesta ajankohtainen enkä kuulu riskiryhmäänkään. Jossain luki, että kaikki aikuiset olisi rokotettu juhannukseen mennessä eli siinä mielessä kutsu rokotukseen voi kilahtaa tässä kevään aikana.
  12. T

Toiveissa vauva 2021

Miten te muut yrittäjät aiotte tehdä koronarokotteen kanssa? Rokotteen valmistajahan suosittelee että rokotuksen jälkeen olisi ehkäisy käytössä 2 kk. Ja kun rokotteesta pitää ottaa myös tehoste, yrittämisestä menee monta kuukautta hukkaan. :/ Pohdin, että jättäisin rokotteen tänä vuonna...
  13. T

Toiveissa vauva 2021

Mulla meni ekassa lugekierrosta 3 vrk menkkoihin lääkkeen lopettamisesta ja tokassa lugekierrossa meni 6 vrk vuodon alkamiseen (vikan luge jälkeen) En tiedä voiko luge jotenkin kumuloitua elimistöön - ei kai. Tässä kierrossa voin onneksi jättää luget väliin, kun munis irtosi ennen aikojaan ja...
  14. T

Toiveissa vauva 2021

Kiitos hyvistä ajatuksistasi! Olet oikeassa siinä, että kun päivissä on paljon ohjelmaa, ajatukset ei pyöri vaan kierron ja raskautumisen ympärillä. Viikonloput on pahimpia, kun on liikaa aikaa ajatella :( suorituspaineista meillä kärsii mies. Ovulaatiosta on pakko kertoa hänelle suoraan koska...
  15. T

Toiveissa vauva 2021

Hyvä kun sait ajan varattua! Me ollaan hoidossa Felicitaksellq myös. En tiedä noista kiinnikkeistä mutta oika kannattaa varata mieluummin kierron alkuun kuin loppuun. Silloin näkee paremmin munasarjan reservin ja kohdun limakalvon kunnon. Mulla on ollut nyt hoitona luget kierron lopussa...
  16. T

Toiveissa vauva 2021

Ihanaa, että oot noin positiivinen! Osaisinpa itsekin olla. Täällä taas ihan epätoivoiset fiilikset: tämä kierto meni pilalle, kun munarakkula sitten puhkesi liian aikaisin (ovis oli ilmeisesti jo ke, vaikka maanantain ultrassa munarakkula vasta 11 mm). Nyt sitten taas odotellaan menkkoja ja...
  17. T

Toiveissa vauva 2021

Onnea Amanda82 plussasta! ❤️
  18. T

Toiveissa vauva 2021

Pahoitteluni! Onko sulla ollut monessa kierrossa luget käytössä? Tuleeko sulla niistä sivuoireita? Mä oon alkanut epäillä että ne häiritsee mulla seuraavaa kiertoa vaikuttamalla follikkelien kehitykseen. Koskaan aiemmin ei oo follikkelien kehitys ollut näin surkeaa kuin kahden luge-kierron...
  19. T

Toiveissa vauva 2021

Ihanaa kuulla, että täällä on noin 40-vuotiaina vielä plussanneita! Itsellä myös epätoivo nostaa päätään ja parisuhde alkaa olla myös tässä vaiheessa koetuksella (yk12). Mies ei oikein saa kiinni siitä; miten rankkaa tämä yrittäminen henkisesti on. Oon itkenyt tänään koko päivän pilalle...
  20. T

Toiveissa vauva 2021

Onnea kaikille plussanneile! @petronella09, julkisella taitaa tosiaan olla rajana hoidoille kaksi lasta. Eli sen jälkeen ei enää valitettavasti hoideta. Olisiko sun mahdollisuus tehdä yksityisellä jotain perusverikokeita? Esim. alkukierron hormonit (LH, FSh) ja loppukierrosta progesteroni? Ne...

Yhteistyössä