Toiveissa vauva 2021

Vitsit tää vuosi on kyllä lähtenyt liikkeelle kunnon plussasateella :D <3 Mikäs sen ihanampaa, syksybebejä! Täällä dpo3 ja taitaapi keltarauhanen porskuttaa vahvasti, kun lämpö on yli 37, päivällä jopa 37.2, yleensä jää oviksen jlk vähän alle 37. Toivottavasti on hyvä merkki :) Lisäksi vv on läsnä ja kohdun seudulla kivistelyä välillä, vatsaa ilmassa. Nää on hauskoja, kun ei voi olla kyseessä edes vielä raskausoireet, että MIKSI joissain kierroissa on vaan esim. kosteaa oviksen jälkeenkin ja tulee paljon kohtutuntemuksia ja toisinaan ei mitään, ei niinkun yhtään mitään. En tajua. Pregnylin piikkiinhän sitä saa laittaa tästä kierrosta varmaan taas kaikki :D Plussatuulia ja pahoittelut pettymään joutuneille <3
 
Onnea kaikille plussanneile!
@petronella09, julkisella taitaa tosiaan olla rajana hoidoille kaksi lasta. Eli sen jälkeen ei enää valitettavasti hoideta.

Olisiko sun mahdollisuus tehdä yksityisellä jotain perusverikokeita? Esim. alkukierron hormonit (LH, FSh) ja loppukierrosta progesteroni? Ne kertoo aika hyvin siitä miten kiero toimii. Myös AMH:!n voi ottaa mikä kertoo munasarjareservistä.

toki vaikka kaikki arvot olisi ok kuten itselläni, ei se takaa että raskaus alkaisi :( Itselläni kaikki siis ok (paitsi AMH) vähän alentunut) mutta YK 12 jo käynnissä. Luulen että munasolujen laadussa on vikaa, kun ikää 39.


Onko palstalla muita jotka ois hoidossa? Mulla nyt käytössä loppukierrossa lugesteron ja tässä kierossa oli tarkoitus kokeilla irroituspiikkiä. Nyt kuitenkin taas mutkia matkassa: KP 11 ultrassa .näkyi vaan 11 mm johtofollikkeli vaikka kohdun limakalvo oli jo 9,5 mm:( Ovislimat tuli kuitenkin seuraavana päivänä KP 12, mutta ovistestiin en ole saanut vieläkään plussaa (KP 15). Ahdistaa tosi kovin, että lugesteron on jotenkin sotkenut kiertoja. Onko kenelläkään tällaista kokemusta? Siis että edellisen kierron luget häiritsisi seuraavan kieron ovista? Koskaan ennen ei oo nimittäin jäänyt ovis mulla testien mukaan väliin.
 
Onnea kaikille plussanneile!
@petronella09, julkisella taitaa tosiaan olla rajana hoidoille kaksi lasta. Eli sen jälkeen ei enää valitettavasti hoideta.

Olisiko sun mahdollisuus tehdä yksityisellä jotain perusverikokeita? Esim. alkukierron hormonit (LH, FSh) ja loppukierrosta progesteroni? Ne kertoo aika hyvin siitä miten kiero toimii. Myös AMH:!n voi ottaa mikä kertoo munasarjareservistä.

toki vaikka kaikki arvot olisi ok kuten itselläni, ei se takaa että raskaus alkaisi Itselläni kaikki siis ok (paitsi AMH) vähän alentunut) mutta YK 12 jo käynnissä. Luulen että munasolujen laadussa on vikaa, kun ikää 39.


Onko palstalla muita jotka ois hoidossa? Mulla nyt käytössä loppukierrossa lugesteron ja tässä kierossa oli tarkoitus kokeilla irroituspiikkiä. Nyt kuitenkin taas mutkia matkassa: KP 11 ultrassa .näkyi vaan 11 mm johtofollikkeli vaikka kohdun limakalvo oli jo 9,5 mm Ovislimat tuli kuitenkin seuraavana päivänä KP 12, mutta ovistestiin en ole saanut vieläkään plussaa (KP 15). Ahdistaa tosi kovin, että lugesteron on jotenkin sotkenut kiertoja. Onko kenelläkään tällaista kokemusta? Siis että edellisen kierron luget häiritsisi seuraavan kieron ovista? Koskaan ennen ei oo nimittäin jäänyt ovis mulla testien mukaan väliin.
Itse olin hoidoissa korkean fsh pitoisuuden ja pco vuoksi. Näyttää siltä, että tarvitsisit hieman buustia kasvattamaan letroilla ja/tai gonalf/muut munasolua. Pregnyl kyllä kasvattaa hieman irrotuksessa, mutta ei kasvata munasolu aiemmin. Lugeista en osaa sanoa mitään, muuta kuin pidentävät luteaalivaihetta. Munasolun tarvitsee mielestäni olla yli 17mm, että irtoaa ja voi hedelmöittyä.
 
Eikä mikä plussa-aalto jatkuu. Onnea kaikille

@Lavender_ harmi uudesta kierrosta myös muille tsemppiä uuteen kiertoon!

Täällä ovisviiva haalenee taas eli kp22 oli vahvin viiva, eli nyt ois dpo0. En tule kuitenkaan listalle piinailemaan kun ei yritystä tässä kuussa.

Mä yritän kans tsemppaa listan kanssa. Kiitos @petronella09 aktiivisuudesta!
Kiitos @daisy01 :)
Tänään oli lääkärin puhelinaika ja sanoi, että ei ole mitään syytä vielä tutkia mun labra-arvoja tms:( Perusteli sitä sillä, että olen perusterve ja alle 35-vuotias.
Mutta sanoi, että jos en ole kesään mennessä tullut raskaaksi, niin sitten pitää varata aika ja tutkitaan asiaa. Tämä on positiivista, vaikka olisin kyllä halunnut labrat nyt!
Haha ja selitti mulle ovulaatiosta ja kuinka siihen aikaan kannattaa harrastaa ahkerasti petihommia...Ihan kuin en tietäisi... Sanoin miehelle, että lääkärin määräys oli paljon seksiä ovulaatioviikolla:ROFLMAO: No joo, oli kyllä ymmärtäväinen lääkäri, mutta sanoi, ettei julkisella pääse tutkimuksiin vasta, kun yritystä on ollut jonkun aikaa...ymmärrän tämän.

Tutkin tässä sairaskulu/terveysvakuutusta, joka meillä on miehen työpaikan kautta, ja huomasin, että se kattaa hedelmällisyystutkimuksia ja hedelmöityshoitoja tiettyyn aika korkeaan hintakattoon saakka (tiedän, että nuo hoidot ovat kyllä tosi kalliita), joten periaatteessa voisin käydä tässä vaiheessa yksityisellä tutkimassa labrat ja kerran lääkärin vastaanotolla, mutta ehkä nyt vaan yritetään, odotan kiltisti ja katsotaan mitä tapahtuu kesään mennessä!

Mitenkäs sulla, saatteko jatkaa yritystä seuraavassa kierrossa?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Huomenta :) Täälä ei minkäänlaisia menkkakipuja tai oireita et olis edes alkamassa mut ei oikein muitakaan oireita.. Maanantaina pitäs alkaa jos kierto on pysyny samana kun edelliset 2 kiertoa.. Sanokaa ny näänkö mä jo viivalasien läpi vai onko nuossa jotain hailuraa viivaa? Oviksesta ei tarkkaa tietoa, koska en tikuttanut tässä kierrossa.. PC liuskatesti kyseessä.

Sama kuva molemmissa:
 
https://aijaa.com/Mept5a

Aamun testi ❤
Kyllä se sieltä lähtee hiljalleen vahvistumaan ja taidetaan tässä raskaana olla. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja pikkuinen tarraisi kovaa kiinni.
Tämä sitkeä sintti on napannut kiinni yhdestä oikein ajoitetusta hommailusta, joten ei sitä näköjään aina tarvi ihan hiki hatussa jyystää, että onnistuu
Oireina oli menkkajomotus melkein oviksesta asti. Vuotoja ei juuri minkäänlaisia. Väsytti ehkä vähän enemmän ja olin tosi kiukkuinen koko loppukierron ajan. Nyt kun plussa on testissä, niin mukaan on astunut kohdun nipistelyt ja kiristelyt. ❤
 
Huomenta,
Ihanan paljon plussia! Ja positiivisia ylläreitä jotka antaa uskoo että ehkä minäkin vielä joskus ! Nyt on kierto 11 ja miehen kanssa sovittu että jos nyt ei tärppä niin aletaan pyytään tutkimuksiin viikon päästä:X3:

täällä on vähän ollu outoo oloo pari päivää ja pitäny syyä tosi säännölliseen että se ei pääse kovin pahaks. Viimeyönä oli ilmeisesti jo niin paha että näin unta että olin vatsataudissa ja oksensin :unsure: viime yönä oli myös yön matalin syke paljon korkeempi kun aikoihin ja samoin keskiarvonen syke :unsure: tänään ollaan lähdössä viettään kihlautumisen vuosipäivää ja huomenna olis testipäivä, en uskalla vuosipäivää pilata sillä että tulis nega.. vähän jännittää.. viimekierrossa oli samoja oireita ja oli silti nega:(
 
@Satsuma_ hienosti tummuu :love: tarrasukkia, toivottavasti kiinnittyisi oikein lujaa ja kaikki menis hyvin ❤


Vähän tiputtelee edelleen, menkkajomotukset on jo aikamoiset. Mutta tosiaan oon myt treenaillut lantionpohjaa extraa ja se aiheuttaa menkkakipuja. Eikä toi kohdunnapukan sörkkiminen tietenkään edesauta :D keskiviikkona pitäis menkkojen alkaa, joten ennen sitä en kyllä testaile.
 
  • Rakkaus
Reactions: Satsuma_
onnea plussanneille! ja kaikille samassa veneessä oleville negan tehneille paljon voimia ❤
tänään tein negatiivisen raskaustestin...
meillä on yk 1 menossa mutta ilman ehkäisyä ollaan oltu jo kauan, ja ajattelin, että olen voinut jo viime vuoden puolella tulla raskaaksi. menkat ollu viimeksi 23.10. olin aika varma että olisin raskaana, kaikista oireistakin päätellen, toivoin, mutta yritin varautua negaan. mutta eihän tähän vaan voi varautua, tuntuu niin pahalta kun on kerennyt jo toivoa. toivomme niin kovasti vauvaa, ja vaikka olemme vasta näin vähän aikaa yrittäneet, nyt tuntuu tosi pahalta.. joten paljon voimia meille ja erityisesti kaikille jotka ovat pitkään jo yrittäneet, sekä myös meille joista jo vasta aloitettu yritys ja negatiivinen tulos tuntuu murskaavan pahalta. vaikka on vaikeaa niin pidetään toivosta kiinni...❤ plussatuulia jokaiselle❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

16.1.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 61/30
Suhveli..............................kp 59/27
Meemuli.........................kp 33/30-34
Mansikka3.....................kp 28/29
Satsuma_....................kp 26/28-32
Mamtobe...........................kp 26/28
Rimaleli...............................kp 26/34
Petronella09..............kp 25/25-28
Daisy01...............................kp 25/32
SandraB............................kp 25/26
Nuorena äidiksi...........kp 24/36
Nipsuneiti83.................kp 23/25-33
Chili_.................................kp 19/28-29
Iinanen...........................kp 17/23-24
Coguine.......................kp 17/27
Kirjoh89.........................kp 16/28
Sinisilmät......................kp 15/30
Iinesankka ..............kp 14/28-31
Wanti...........................kp 13/35-48
Toivojatintti.............kp 11/31
Persikka123.............kp 7/33
Nuunuu-84...............kp 7/30
Liilja.............................kp 7/28-33
Toive23.....................kp 6/27
Lavender_..........kp 4/25










★★★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat★

Mamtobe........................dpo 14
Mansikka3................dpo 14
Petronella09................dpo 13
Meemuli...........................dpo 12
Satsuma.........................dpo 12
SandraB.......................dpo 11
Rimaleli.........................dpo 11
Rosmarin......................dpo 9
Iinanen...........................dpo 7
Chili..................................dpo 4
Coguine.......................dpo 2
Kirjoh89......................dpo 2










★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onnea kaikille plussanneile!
@petronella09, julkisella taitaa tosiaan olla rajana hoidoille kaksi lasta. Eli sen jälkeen ei enää valitettavasti hoideta.

Olisiko sun mahdollisuus tehdä yksityisellä jotain perusverikokeita? Esim. alkukierron hormonit (LH, FSh) ja loppukierrosta progesteroni? Ne kertoo aika hyvin siitä miten kiero toimii. Myös AMH:!n voi ottaa mikä kertoo munasarjareservistä.

toki vaikka kaikki arvot olisi ok kuten itselläni, ei se takaa että raskaus alkaisi Itselläni kaikki siis ok (paitsi AMH) vähän alentunut) mutta YK 12 jo käynnissä. Luulen että munasolujen laadussa on vikaa, kun ikää 39.


Onko palstalla muita jotka ois hoidossa? Mulla nyt käytössä loppukierrossa lugesteron ja tässä kierossa oli tarkoitus kokeilla irroituspiikkiä. Nyt kuitenkin taas mutkia matkassa: KP 11 ultrassa .näkyi vaan 11 mm johtofollikkeli vaikka kohdun limakalvo oli jo 9,5 mm Ovislimat tuli kuitenkin seuraavana päivänä KP 12, mutta ovistestiin en ole saanut vieläkään plussaa (KP 15). Ahdistaa tosi kovin, että lugesteron on jotenkin sotkenut kiertoja. Onko kenelläkään tällaista kokemusta? Siis että edellisen kierron luget häiritsisi seuraavan kieron ovista? Koskaan ennen ei oo nimittäin jäänyt ovis mulla testien mukaan väliin.
Ei oltais haluttukaan mihinkään hoitoihin, olisin vaan halunnut tietää jos joku on pielessä ,että voin luovuttaa koko yrittämisen :( Tämä on raskasta kuukaudesta toiseen pettyä, koska se pelko,että en enää raskaudu on todella vahvana ja kierros toisensa jälkeen usko meinaa loppua:(

Terkka sanoi vaan,että täytyy vaan vielä odottaa raskautta...mutta pian aika loppuu...Eipä tässä muuta ole tehtykään kun yritetty ja odotettu. Välillä tuntuu todella epäreilulta, että ikäiseni ja vanhemmatkin raskautuu,vaikka en edes tiedä kauanko he ovat yrittäneet yms... :(

Kp25 menkkoja ei näy,eikä pahemmin oireitakaan, flo ennustaa menkkoja maanantaille, olisi parempi kun alkaisi jo viikonloppuna.

Ainiin varasin ajan vyöhyketerapiaan,jospa siitä olisi apua koko kropan ja mielen rentoutumiseen :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
@Lavender_ Harmi että ette päässeet mutta hyvä että on toi yksityinen varalla, jos muutatte mielen! :)

Me saatiin itseasiassa lääkäriltä lupa jatkaa yrittämistä heti, mutta omalla päätöksellä odotellaan tää tammikuu. Helmikuussa mulla ennen ovista on kontrollilabrat ja alkaa lääkitys kilpirauhaseen, joten siitä kierrosta meinattiin sit yrittää! :) Kiva myös päästä näkemään onko ferritiini ja d-arvot nousseet.

Tämä yhden kuukauden väliin jääminen kyllä luo kovat paineet seuraavaan kiertoon. Oon jo miettinyt taas asiaa niin paljon ja tiedän milloin ois la, eka ultra, milloin kerrottaisiin perheelle jne... Huoh! Pitäis varmaan kohdistaa tää haaveilu yleisesti siihen raskauteen ja vauvaan, eikä miettiä noita kieroja ja ajankohtia, koska ne aiheuttaa sit aina pettymyksen. :(
 
@petronella09 oisko teidän mahdollista alkaa säästämään yksityisen tutkimuksia varten? Jos/kun hoitoja ette halua vaan pelkät tutkimukset, niin oisko ne hinnaltaan sellaiset että voisitte säästämällä saada kasaan tarvittavat eurot? Aihe aiheuttaa sinulle kuitenkin selvästi niin paljon huolta ja stressiä, että mielenrauhan vuoksi itse harkitsisin.
Ainut ongelma ei ole säästäminen, vaan myös se kun asutaan syrjemmässä, eikä ihan lähellä ole mitään yksityisiä lääkäri keskuksia, sekä mies on vastaan kaikkia tutkimuksia...

Eipä kai se auta kun vaan odottaa ihmettä ja jollei sitä tapahdu niin on aika luovuttaa..
 
Ainut ongelma ei ole säästäminen, vaan myös se kun asutaan syrjemmässä, eikä ihan lähellä ole mitään yksityisiä lääkäri keskuksia, sekä mies on vastaan kaikkia tutkimuksia...

Eipä kai se auta kun vaan odottaa ihmettä ja jollei sitä tapahdu niin on aika luovuttaa..
Kevyemmät hoidot eivät ole hirvittävän kalliita, jos saa esimerkiksi letrot tehostamaan ovulaatiota. Lisäksi letrojen käyttö ei vaadi ultrausta, joka kuukausi, niin käyntejä klinikalla olisi harvakseltaan. IVF ja inssi ovatkin sitten asia erikseen, ne maksaa ja on paljon käyntejä.
Harmi, jos ei miehesi halua tutkimuksia, se vaikeuttaa eniten.
 
Onpas paljon plussia vuoden alkuun. ❤

@petronella09 ,tuo on hirvittävä tuska kun kello tikittää. Oma takaraja oli 39v mennessä raskaana, ja se täyttyy kesällä. Ehdin olla sen 6kk jo raskaanakin,ja kun rakennepoikkeama sitten löytyi, alkoi se kaikki lokakuussa alusta. Sain eilen äitiyspoliklinikalta puhelun, kun saimme tietää vauvan ruumiinavauksen tulokset ja samalla sain jutella tästä uuden yrityksestä. Lohdutuksena voin sanoa, että se lääkäri sanoi, että 38v ei ole vielä yhtään vanha,ja jos on jo kolme lasta synnyttänyt, todennäköisyydet ovat vielä erinomaiset meillä hieman vanhemmillakin :)


@Meemuli , tuossa tämän aamun alemmassa näen haamun! Olen huono arvioimaan onko viivanpaikka vai haamunalku, sillä sama ongelma on täällä! Juuri yritän tulkita omaa testiä. :)

Viime kierrossa sain nimittäin eri herkillä testeillä dpo9 haamua tai viivanpaikkaa. Ja nyt menin dpo8 tekemään taas herkän Early Predictor testin ja taas joku viiva siellä on. Nyt en todellakaan innostu, sama homma kun viime kierrossa näyttää toistuvan. Antaakohan tämä testi aina tällaisen toisen viivan? Tulee heti testiajan puitteissa ja näkyy rikkomatta puikkoa ja ihan kääntelemättä ja vääntelemättä.


tässä testi kuivuttuaan
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä