Hakutulokset

1. K

Kesäkuiset 2022

Näin se näyttää menevän. Nimim. olin eilisen ahkerasti sohvalla, kun toissa päivänä olin hyvin reippaana. Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan. Viime yönä särki lonkkia. Nytkö se riesa alkoi. Tällä viikolla neuvolassa käyty ja tyyppi oli rt:ssa. pikku tyyppi on kyllä niin kova liikkumaan...
  2. K

Kesäkuiset 2022

On joo. 24h vaikutusaika mulla noissa. Mulle viimeksi sanoivat, ettei aleta käynnistämään, kun luonnollinen käynnistyminen olisi parempi. Täytyy seuraavassa kontrollissa vielä keskustella aiheesta. Sitä mietin millä lääkkeellä ne keisarinleikkauksen tekee, jos sellaiseen joutuiskin. Onko teillä...
  3. K

Kesäkuiset 2022

Ihana suunnitelma tuo sauna! Jospa pääset sen toteuttamaan. Voisipa itsekin miettiä jotain tuollaista. Mulla edellisestä synnytyksestä reilu 10v aikaa. Ihan hyvä kokemus se oli silloin. Nyt kuitenkin mun käyttämä lääke aiheuttaa omat juttunsa siitä mitä puudutusainetta voi laittaa ja milloin...
  4. K

Kesäkuiset 2022

Kiva lukea kaikkien kuulumisia! Pesänrakennusvietti täälläkin vahvasti päällä ja joka nurkka tekis mieli siivota. Täytynee kuitenkin myös muistaa levätä välillä. Sairaalakassin sain tänään pakattua. Nyt alkaakin kaikki olla valmiina vauvan syntymiseen. Jännittääkö muita synnytys? Huomaan, että...
  5. K

Kesäkuiset 2022

Mitäs kaikille kuuluu? Mulla alkaa äitiysloma tällä viikolla. Hurjaa miten aika juoksee. Närästys on alkanut vaivata, mutta muuten ihan ok olo ollut.
  6. K

Kesäkuiset 2022

Ei ehdi sitte enää montaa käyntiä. 😅 Näin se näköjään nykyään menee. Yöt mulla muuttunut tosi levottomiksi ja päivällä alkaa olla aika laiskaa🥱. Hassua miten aika on kulunut jo siihen pisteeseen, että rv 33+4 jo menossa.
  7. K

Kesäkuiset 2022

Vieläkö @Pandi on koronassa? Oliko raju tauti? Itse olen toistaiseksi siltä välttynyt ja toivon todella, ettei tässä loppumetreilläkään sitä tulisi. Mulla ei oo mitään tietoa tehdäänkö täällä meillä rutiinisti synnytystapa-arviointia. Itselleni varmaan tehdäön, koska olen äitipolin asiakas...
  8. K

Kesäkuiset 2022

Ajattelin pakata sairaalakassin saman suuntaisesti kuin @Pandi . Viime vuonna vietin viikon sairaalassa ex-temporelähdöllä muun syyn vuoksi ja eipä siellä juuri mitään omaa kaivannut. Hyvin sai välipalaakin pyydettäessä. Lakritsia ja salmiakkia kun on mukana, niin riittää syömisten puolesta...
  9. K

Kesäkuiset 2022

Kiitos vastauksista. hengenahdistus tuntuu vähän vaihtelevan päivän aikana . rautaa mun pitäs muistaa syödä kun hemoglobiini on tippunut turhan alas. Miksi sitä ei millään muista ottaa.🙈 Vauva tuntuu nauttivan poikittaisesta asennosta. Jospa suvaitsee lopulta kääntyä raivotarjontaan. Tuskin...
  10. K

Kesäkuiset 2022

Ahdistaako teillä muilla henkeä? Tuntuu, että raskas hengittää, vaikkei mitään tekiskään. Tätäkö se loppuaika on 🥵. Harkkasupistuksetkin ovat palanneet. Huomenna onneksi jo 31+0. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että sais tulla vähän etuajassa.
  11. K

Kesäkuiset 2022

Tosiaankin ens kuussa voisi jo syntyä ekat... Apua, minä(kään) en oo vielä valmis.😅 Mä oon asennoitunu siihen, että menee yli, mutta varmaan pitäs ajatella, että voi tulla myös etukäteen. Ei olis niin iso "shokki", jos niin kävisi.🤣 Eilen raskaussovellus ilmoitti, että mulla 10vk laskettuun...
  12. K

Kesäkuiset 2022

Sitähän sanotaan, että hoikille pitäs tullakin enemmän... Kieltämättä tää paisuminen silti meinaa ahdistaa, kun aika timmissä kunnossa itsekin olen ollut. Oon lohduttautunut sillä, että viimeksi imetys vei kilot todella tehokkaasti. Synnytyksen jälkeen vaikeinta onkin varmasti malttaa ottaa...
  13. K

Kesäkuiset 2022

Mulla on paino jakautunut ihan joka paikkaan. 10kg jo kasassa. Paljonkohan tuota vielä tulee. Ruoka taitaa maistua turhan hyvin.🙈 Mulla sama kuin sulla @Wasi eli liikkuminen helpottunut. Täytyy nyt nauttia tästä, kun ei koskaan tiedä milloin se ilo loppuu. Mä oon pessy esikoisen pienimmät...
  14. K

Kesäkuiset 2022

Mulla on päivittäisessä käytössä lola lykken tukivyö. Ilman sitä en tulisi toimeen tai tulisin, mutta olis turha haaveilla ulkoilusta tai mistään muusta joka rasittaa kehoa. Jospa saat apua unettomuuteen! Itse nukun välillä jopa hyvin, mutta välillä huonommin. Täytyy jo asetella tyynyä mahaa...
  15. K

Kesäkuiset 2022

Kiitos itkuhälytin kommenteista. Täytyy nuo tsekata ja muutenkin katsoa mitä markkonoill on tarkolla. Tänään maha-asukkaalla oli selvästikin hikka.😍 Ekaa kertaa nyt hoksasin. Esikoisen odotusajalta muistan sen, että hän hikotteli melkein jo liiankin tiheään, jos minulta olis kysytty.😅🙈
  16. K

Kesäkuiset 2022

@hanba ihmismieli on kummallinen. Mä välillä pelkään, että saadaan vaikeasti sairas lapsi, mutta sitten ajattelen, että sellaisena hänet otetaan vastaan kuin meille annetaan. Välillä pelkään sitä, että synnytyksessä menee jokin pieleen. Kunpa olis jo kesäkuu 😅 Vauvavakuutus olisi tarkoitus...
  17. K

Kesäkuiset 2022

Täällä meilläkin päin käy neuvolatäti raskausaikana kotikäynnillä. Mä en oo vieläkään tilannut äitiyspakkausta. Ehkäpä ensi viikolla. Tänään pyörähti käyntiin viimeinen viikko 2.raskauskolmanneksesta eli rv27+0 nyt. Huomaan, että nyt alan pystyä nauttimaan tästä raskaudesta, kun vauvan eloon...
  18. K

Kesäkuiset 2022

Kiitos kysymästä, lepo on tehnyt ihmeitä. Supistelut tosi vähiin menny, kun oon rauhallisesti ottanut. Onko teillä tihkunut rinnoista nestettä? Itse huomasin toissa päivänä sellaista hyvin vähän tulevan. Niin sitä kroppa valmistautuu kovaa vauhtia imetykseenkin. Äitiyspakkausta en oo vielä...
  19. K

Kesäkuiset 2022

Mä jouduin jöämään supistelujen vuoksi sairauslomalle. Aika näyttää riittääkö tämä huilitauko vai jatkuuko saikku äitiyslomaan asti. Meinaa vähän turhauttaa, kun oikein mitään ei pysty tekemään. Tämä raskaus on nyt näemmä tällainen, että pitää ottaa kevyesti. Hieman hirvittää miten surkeaksi...
  20. K

Kesäkuiset 2022

Enpä ole ajatellutkaan koko eppariasiaa ja sitä, että se voisi vaikuttaa tulevaan synnytykseen jollain tavalla. Hyvää juttuq täällä siitäkin asiasta. Mulla eka synnytyksestä yli kymmenen vuotta aikaa, mutta hyvin on vielä muistissa. Niin hyvät kuin huonotkin hetket. 🙈 Nyt en oo vielä osannu...

Yhteistyössä