Hakutulokset

1. P

Toiveissa vauva 2021

Ihanaa, Onnea jokaiselle plussanneelle! :love: Muille tsemppiä yritykseen. :) Pakko tulla hehkuttamaan sitä, että tänään alkoi uusi kierto ja sunnuntaina pääsen vihdoin aloittamaan letrot! Tätä on odotettu ja toiveet on korkeella. Toivottavasti en tipu korkeelta ja kovaa... :D Gyne varattu...
  2. P

Toiveissa vauva 2021

Pakko kirjoittaa positiivinen uutinen välillä oman negatiivisuuteni keskellä! :) Kävin tänään kilpparilabroissa ja ne oli kuin olikin hyvät (TSH n. 1)! :) 9vko ja kaksi lääkeannoksen nostoa se vaati, mutta nyt päästään pian tositoimiin. Nyt siis saan aloittaa letrot kun uusi kierto vain alkaa...
  3. P

Toiveissa vauva 2021

Kiitos tsempeistä huomiselle! <3 Olen käynyt gynellä nyt kolmessa kierrossa mahdollisen ovulaation aikoihin, ja johtofollia ei ole kertaakaan näkynyt. Munasarjat ovat monirakkulaiset PCOS:n vuoksi, mutta sieltä ei kasva tai irtoa munasolua lainkaan. Toki joskus voi irrotakin, mutta nyt...
  4. P

Toiveissa vauva 2021

Täytyy taas purkaa omia tuntemuksia. Meillä on ollut yrityksessä nyt kahden kierron tauko, koska kilppariarvot ovat huonot. Tahattomasti en pysty raskautumaan, koska en ovuloi lainkaan. Nyt Terolutit käytössä ja niillä käynnistellään uutta kiertoa, jossa mahdollisesti saadaan aloittaa letrot...
  5. P

Toiveissa vauva 2021

Hei, voisin kommentoida tähän myös. Minulla on vajaatoiminta ja lääkitys on ollut jo ennen raskaustoivetta, joten sen vuoksi hieman eri tilanne, mutta kerrompa kuitenkin. Minulla oli arvot parissa kuukaudessa lääkityksestä huolimatta noussut alle 2 noin 6 (TSH) ja T4V laskenut 12 (tämän...
  6. P

Toiveissa vauva 2021

Lasketaanko tiputteluksi vai uudeksi kierroksi jo, jos ei tarvitse suojaa ja housuun ei tule mitään, mutta pyyhkiessä paperiin tulee? Pitäisi tietää onko tämä uusi kierto vai aloitanko viikonloppuna terolutit niin kuin oli tarkoitus.
  7. P

Toiveissa vauva 2021

Minulla on jotkut aikasemmat kierrot olleet esim yli 50pv ja ne on sitten käynnistetty teroilla ja mitään tiputtelua ei ole koskaan ollut. Terot olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla, joten ehkä tämä nyt vain on joku lyhyt tiputtelu ja vuoto tulee terojen jälkeen normaalisti. Minulla ei ole 8kk...
  8. P

Toiveissa vauva 2021

Onnea kaikille plussista ja haamuista! :love: Mulla on nyt tosi outo tilanne. Kävin gynellä kp 10 ja siellä todettiin, että ovulaatiota ei ole tulossa tässäkään kierrossa, joten meillä on ollut seksitaukoa koko tämä kierto. :D Letrot ollaan aloittamassa tammikuussa alkavassa kierrossa, joka...
  9. P

Toiveissa vauva 2021

Mulla on täsmälleen sama annostus ja oon saanut sen nostattua tuohon vikaan annokseen, vaikka vatsa kipeytyikin melko paljon. Minäkin ymmärrän, että painonpudotus olisi suotavaa, mutta itselläni se on ainakin todella vaikeaa, vaikka urheilenkin säännöllisesti ja syön terveellisesti. Toki PCOS...
  10. P

Toiveissa vauva 2021

Minulla todettu myös marraskuussa tuo PCOS ja minulla aloitettiin myös tuo Metformin, vaikka sokeriarvoissa ei mitään häikkää ollut. Sen tarkoituksena on myös säännöllistää kietoa, jos on PCOS. Minkälainenannostus sinulle määrättiin tätä Metforminia? Meillä on sinun kanssasi lähes tismalleen...
  11. P

Toiveissa vauva 2021

Meille annettiin myös positiivista viestiä, kun on niin ajoissa liikkeellä. Ikää mulla on 25v. Onko muuten jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä siirto yksityiseltä julkiselle hoitoihin? Ollaan nyt yksityisellä nii pitkään kunnes kovemmat hoidot alkaa (toivottavasti niihin ei jouduta).
  12. P

Toiveissa vauva 2021

Hei, ihan hyvin meni tutkimus kuitenkin, vaikka jännitin tosi paljon. Olin ottanut lääkärin kehotuksesta 800mg buranaa alle, mutta aika ikävältä se silti tuntui. Kaikki oli siinäkin oikein hyvin. Onneksi oli nopea toimenpide ja ihana lääkäri! :) @Soffia29 meillä on myös tuo ovulaation induktio...
  13. P

Toiveissa vauva 2021

Moi kaikille, oon täällä nyt taustalla seuraillut, kun oma yrittäminen ei oo ollut ajankohtaista nyt ennen hoitojen aloitusta. Pahoittelut menetyksistä ja pettymyksistä kaikille. <3 Oma tilanne on nyt se, että PCOS todettiin silloin kuukausi sitten lapsettomuusgynellä. Sen jälkeen on hoidettu...
  14. P

Toiveissa vauva 2021

Onnea kaikille plussanneille! Omanapailua hieman. Täällä on toivuttu alkujärkytyksestä, joka tuli PCOS diagnoosista. Jotenkin jopa tuntui helpotukselta lopulta tuo diagnoosi, joka selittää niin mokia oireita, joiden ajattelin olevan "normaaleja". Tutkimuksia on jatkettu ja tänään tuli miehen...
  15. P

Toiveissa vauva 2021

Tähän liittyen eli kun tänään tosiaan kävin gynellä niin mä en oo ovuloinut lainkaan todennäköisesti 7kk aikana, koska PCO ja en tiennyt sitä, kun teroluteilla on pidetty kierrot säännöllisinä. Silti olen saanut tikutettuakin muutaman oviksen, mutta eivät siis oviksia olleetkaan. Toivottavasti...
  16. P

Toiveissa vauva 2021

Mulla taas pelkkää omanapailua, pahoittelut. Juuri kävin gynellä ja mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi raskautta vaikeuttavana seikkana PCO. Tää tuli mulle kyllä ihan shokkina mutta kuitenkin käy järkeen. Oireita on ollut, mutta sitä ei ole pillereiden aikana huomattu. Heti...
  17. P

Toiveissa vauva 2021

Hei taas ja pahoittelut kyselyistäni. Onko jollain tietoa, pitääkö ennen gyneä ja ultraa pidättäytyä talletteluista? Mulla maanantaille varattu gyne. :) Kilpirauhasarvojen palautuminen kestää sisätautilääkärin mukaan yleensä n. 2kk eli toivo on jo hieman menetetty tämän vuoden kahdesta vikasta...
  18. P

Toiveissa vauva 2021

Muistanko oikein, että täällä oli kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviä muitakin? Mulla on siis autoimmuuni vajaatoiminta ja arvot oli priimat toukokuussa, joten sillä ei silloin kai pitänyt olla raskautumiseen negatiivista vaikutusta. Mulla on lääkitystä nostettu alkuvuonna ja huokaisin...
  19. P

Toiveissa vauva 2021

Onko joku käyttänyt macaa? Miten paljon ja millä kiertopäivillä olette sitä syöneet? :)
  20. P

Toiveissa vauva 2021

Sieltähän ne menkat sitten alkoi. Pettymys on suuri, mutta ehkä seuraavassa kierrossa sitten! Varasin ajan gynelle oman mielenrauhani vuoksi. Yritystä on takana 7kk, eli ei vielä kovin pitkä aika, mutta kilpirauhasen vajaatoimintani ja ferritiinin mataluuden lisäksi haluan selvittää, onko muita...

Yhteistyössä