Hakutulokset

1. R

Kokemuksia NIPT-testistä?

Mä oon käynyt kahdesti Femedassa NIPT-testissä, tosi ihana henkilökunta ja viime kerralla vastaukset tuli vähän reilu viikossa :love:En vaan yhtään muista tarkkaa hintaa, oliskohan ollut vähän alle 700€ ja sit jos tietyt kriteerit täyttyy niin siihen saa kela-korvauksen.
  2. R

Lokakuiset 2021

@Mysteerio tsemppiä muuttoon! Me muutettiin Suomeen esikoisen odotusaikana ja se oli viimesellä kuukaudella aivan superraskasta :D Tulehan sit ultran jälkeen kertomaan, miten meni:) mullakin näkyy muut labrakokeet kannassa, mutta seulojen osalta lukee vaan, että näyte on otettu. Ne tulee sit...
  3. R

Lokakuiset 2021

Asun kans pk-seudulla ja ne tuli ainakin viimeks 6 viikon viiveellä omakantaan. Ihan tyhmää, et menee niin kauan :D ultran jälkeen saa luultavimmin kirjeen kotiin, jossa lukee vaan, että kaikki on kunnossa. Sit saa odottaa hyvän tovin, et pääsee näkemään ne riskiluvut. No aika samaan aikaan...
  4. R

Lokakuiset 2021

Tervetuloa mukaan @Kontiainen12 :) Meillä on nyt vasta tullut ensimmäiset isofix-istuimet lapsille. Kaukalollekaan ei ollut mitään telakkaa, vaan turvavöillä on menty. Turvavyökiinnitys on yhtä turvallinen ja oikeastaan myös aika helppo, kun se alkaa rutiinilla sujumaan! Toki uudemmat autot on...
  5. R

Lokakuiset 2021

Mulla on tänään eka päivä ilman pahoinvointilääkkeitä ja so far so good! Ihanaa, että alkaa helpottaa jo nyt. Edelleen saa kyllä kokoajan olla syömässä ja vaan oikeastaan vaalea leipä menee. Eilen yritin nuudeleita, mutta tuli ihan kamala närästys ja yö meni valvoessa. tänään on 11+0...
  6. R

Lokakuiset 2021

Itse varmistaisin neuvolasta/ottaisin puheeksi, mikäli neuvola unohtaisi. Sillä sokerirasituksella kuitenkin varmistetaan, että sulla ja vauvalla on loppuun asti kaikki mahdollisimman hyvin :) raskausdiabetes saattaa kasvattaa vauvan kokoa epäsymmetrisesti, joka voi olla ongelmallinen...
  7. R

Ruskea vuoto koko alkuraskauden?

Mulla ei ollut hiivasta mitään muita oireita, kun valkovuoto oli vähän ”hiivamaista”, ei mitään kutinaa tai kirvelyä tms. Ja kaikki tosiaan meni hyvin, eli oli vaan ihan kauhean stressaavaa itelle.
  8. R

Lokakuiset 2021

Hei mietin, et onko täällä kiinnostusta salasella facebook-ryhmälle? Voisin nt-ultran jälkeen perustaa uuden meille, jotka ei vielä ole uskaltanut liittyä mihinkään :)
  9. R

Ruskea vuoto koko alkuraskauden?

Mulla oli esikoisen raskaudessa -17, ensin tiputteli ovulaatiosta plussaan, sit hetki oli taukoa ja taas jatkui. Syytä ei löytynyt, arvailuna oli hiiva ja kuivat limakalvot. Jatkui epäsäännöllisenä puoliväliin asti ja sit loppui.
  10. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska, hyvä että menee testiin, niin ei tarvitse niin paljoa stressata. Mut omaa oloa on toki hyvä seurailla ja herkästi sit vaan testiin :) @nobelius hyvä kuulla, että selvisit lievillä oireilla. Ja varmasti itelle kiva, että liikkeet on jo tuntunut, niin on saanut varmistusta, että...
  11. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska onko kyseisellä siis oireita vai ”vaan” altistuminen? Ja millon altistuminen on ollut? Vaikuttaa tietty myös, onko ollut maskit käytössä ja missä tilanteessa altistuminen on ollut. Eli pelkän altistumisen takia ei tarvitse panikoida :) ja vaikka korona tulisikin, ei se aiheuta...
  12. R

Lokakuiset 2021

Me kans mahduttais 5 paikkaseen, mut sit tosiaan ei mahtuis enää ketään muut kyytiin. Täytyy katella, ens viikolla tulee yhden auton päivityksen julkistus, jota mies on kuolannut nyt aikansa. Sen jälkeen varmaan päästään sit tosissaan etsimään autoa. Mulla on nyt pari päivää ollut ihan hyvä...
  13. R

Lokakuiset 2021

liberon nettisivuilla rekisteröidytään ja laitetaan raskauden tiedot, ne sit lähettävät koodin, jolla saat hakea laukun. Niitä on ainakin isommissa k-kaupoissa :)
  14. R

Lokakuiset 2021

Saako sen hakea jo nyt? Aiemmin on musta koodi tullut vasta joskus lähempänä synnytystä. Kiva, jos on väri vaihtunut, se vihreä oli aika kamala :D pitäisi varmaan rekisteröidä liberolle tämä raskaus, niin voisi sit jossain vaiheessa sen paketin hakea. Nyt mun ruokavalio alkaa...
  15. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska ihanaa! Nyt voitte rauhallisemmin mielin kertoa uutiset pääsiäisenä :) Me ei olla kerrottu mitenkään ihmeellisesti, sopivan paikan tullen vaan ilmoitettu asiasta. :D Esikoinen sai alkunsa kevyillä hoidoilla ja mun äitii oli kokoajan mukana menossa ja itseasiassa se mulle sanoi, että...
  16. R

Lokakuiset 2021

Mulla oli eka neuvola, sokerirasitus ylipainon takia onkin vasta rv24-27 - halleluja, en tiedä miten selviäisin parin viikon päästä tosta :D nt-ultran varasin myös, 12+2 on nyt aika, kun laskin väärin ja katoin, että seuraavat olis ollut 15.viikolla. No, onneksi otetaan nipt niin saadaan siinä...
  17. R

Lokakuiset 2021

Me ollaan kerrottu heti, vanhin täytti just 3v, eli ei ymmärrä vielä, vaikka osaakin sanoa, että äidin masussa on vauva. Helpompi ollut myös selittää tätä pahoinvointia, kun on joku syy ja voi sanoa, että se loppuu pian (I hope). on kyllä ihanaa, että täällä on keskustelua! Mulla on nyt...
  18. R

Lokakuiset 2021

@Liilja samaa mietin, että tässä raskaudessa aion kyllä käydä hierojalla ja kylpylässä myös, jos koronatilanne antaa myöten :love: meillä on kans isomman auton hankinta edessä. Ootteko mitä katelleet/miettineet? Mulla on facebookin turvaistuinryhmä laulanut, kun oon yrittänyt etsiä sopivaa...
  19. R

Lokakuiset 2021

Tervetuloa uusille! Kiva saada lisää porukkaa :) @Paatuska ymmärrän hyvin, ite tekisi myös mieli käydä vielä vähän kurkkimassa ja varmistamassa, että kaikki on hyvin. Tänään on 10+0 ja huomenna eka neuvola. Jospa huomenna saisi varata ajan nt-ultraan. Varmaan sinne 12-13 viikolle otan, niin...
  20. R

Lokakuiset 2021

Mulla välillä särkee kohdunseudulle, ei kovaa mut vähän nipistelee. Oon aatellut, että johtuu kohdun kasvusta, kun nyt se on aika pieni vielä ja kasvaa vauhdilla. Tänään on ollut taas kauhea olo, oksentaa on saanut kolme vai neljä kertaa ja kokoajan vatsassa velloo. Toivon niin, että tää...

Yhteistyössä