Hakutulokset

1. S

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@kirsillevauva Kuulostaa hauskalta harrastukselta. Onneks sitä voi jatkaa sitten vauvan synnyttyäkin. :) Miten sulla on muuten raskaus sujunut? Ei ole vuoto vielä alkanut. Oon tässä pohdiskellut mun kiertoani ja tullut siihen tulokseen, että joku häiriö on täytynyt olla munasolun irtoamisessa...
  2. S

Täällä on käyty ylimääräisessä ultrassa, kun vuoto ei ole alkanut ja aloin pelätä sen lauantain minivuodon olleen mun kuukautiset. Tein myös raskaustestin tiistaina varmuuden vuoksi ja se oli niin negatiivinen kuin olla ja voi. Noh, limakalvo edelleen paksu, et jossain vaiheessa niiden...
  3. S

Huoh. Pitääkin sitten just nyt tän mun muuten niin säännöllisen kierron temppuilla. Ei tule edelleenkään kuin tipotellen vuotoa. Nyt mä pelkään, että ne mun eiliset parin teelusikallisen vuodot olikin ne kuukautiset ja missasin koko lääkkeiden aloituksen. Mulla on kyllä aina välillä ollut...
  4. S

Kp 1 ja sunnuntai oli neuvottu. Tänään ei oo vielä ollut kunnon vuotoa, joten taitaa sittenkin tää kuukautisten alku mennä ihan suunnitelmien mukaan huomiselle.
  5. S

@Silmu75 No näin minäkin tän järkeilisin. Tänään ja huomenna sinne ei voi soittaakaan, mut pirautan sit maanantaiaamuna.
  6. S

Tuota noin. Olis kysymys. Mun olis siis tarkoitus aloittaa Progynova sunnuntaina kuukautisten alkamispäivänä ja ilmoittaa sitten maanantaina kuukautisten alkamisesta klinikalle. Nyt näyttää siltä, että nää menkat alkaa vähän etuajassa. Tänään on ollut jo pientä vuotoa ja mahassa sen suuntaisia...
  7. S

@kirsillevauva Oli joo. Niin pituus, silmienväri kuin hiustenvärikin mätsäs. Mua ei olis haitannut, vaikka ei mikään olis täsmännyt, mutta tietysti kivempi näin. :)
  8. S

Suunnittelukäynti takana. Luovuttajalla on sattumalta samanaikainen kierto kun mulla, mutta varmistetaan vielä lääkkein aikataulu. Näillä näkymin siis siirto hieman marraskuun puolivälin jälkeen. Kääks, alkoi jännittää!
  9. S

Sain tänään soiton, että meille on luovuttaja. :) Muutamalla jonottajalla ilmeisesti hoito syystä tai toisesta peruuntunut, joten jono hypähti vähän enemmän eteenpäin. Mennään aikataulullisista syistä jo huomenna lääkärin kanssa juttelemaan ja todennäköisesti marraskuussa siirto...
  10. S

Klinikalta oli tänään vielä soiteltu miehelle ja ihan näin pessimistinen ei arvio onneks olekaan. Mahdollisesti/toivottavasti tän vuoden aikana päästäisiin kuitenkin hoitoihin.
  11. S

Epäilen, et nopeemmin päästäis hoitoihin ainoastaan, jos siirryttäis ulkomaille. Täytyy nyt miehen kanssa vielä puhua, et voisko sekin olla mahdollisuus. En oikein itse innostu ajatuksesta. Dextralla on muuten kaikki sujunut tosi hyvin, joten mielummin pysyisin heillä. @kirsillevauva Mun ikä on...
  12. S

Saatiin tänään tietää, että jono onkin nyt noin vuoden. Aiemmin oli puhetta 6-8 kuukaudesta. Eli taitaa mennä ens vuoden puolelle ennen kuin päästään hoitoihin. Vähän nyt turhauttaa.
  13. S

Sanotaanko näin, että siellä on hyvin erilaisia kokemuksia. Vahvistaa ainakin sitä, että myös jokainen lahjasolulapsi on ihan oma uniikki yksilönsä, joka ajattelee ja reagoi eri tavalla. Edit./ Aika monelle tuntui olevan, melkeen jopa sen luovuttajan löytämistä tärkeämpää, löytää niitä saman...
  14. S

@nyuu Mä törmäsin äskettäin tällaiseen sivustoon kuin We are donor conceived: https://www.wearedonorconceived.com/ Oon vähän lueskellut tuolta ihmisten tarinoita, ja täytyy kyllä sanoa, et toi terminologia tökkii ja pahasti. Puhutaan biologisista isistä ja äideistä jne. Niin kuin solun luovutus...
  15. S

@kirsillevauva Toivotaan, että kaikki on ultrassa kunnossa. Tsemppiä!
  16. S

Otan osaa ja kovasti voimia sinne @Plusyks :(
  17. S

@Plusyks Mä just tuota pelkään, et maha ei välttämättä kestä, kun muutenkin on tuolla saralla ongelmia (IBD)... Ostin itelleni purkillisen rautatabletteja, joiden pitäisi olla vatsalle hellävaraisia. Niissä ei tosin ole hurjan suurta määrää rautaa (20mg), mutta eipä mun nyt kamalasti sitä...
  18. S

@kirsillevauva Kiva kuulla, et on positiiviset fiilikset! Mä aloitin myös töitten ohella toisen tutkinnon opiskelun ihan äskettäin ja samanlaiset on ollut mietteet myös. En mä ala enää himmailemaan muun elämän tai uran suunnittelussa hoitojen takia. Jos hoidoissa onnistuu, niin sitten...
  19. S

Moi taas ja pahoittelut hiljaiselosta. Oon lueskellut taustalta ketjun kuulumisia, mut kommentointi on jäänyt, kun ei omalla kohdalla ole yhtikäs mitään kerrottavaa. Meillä alkaa puolen vuoden jonotusaika olla nyt täysi, joten toivottavasti lähiaikoina saadaan tietoa, milloin päästään hoitoihin...
  20. S

@Rusakkonen Hui kamala. Onneksi ootte molemmat kunnossa! <3 @kirsillevauva Oon vähän samoilla linjoilla Silmun kanssa. En usko, että siitä mitään dramaattista seuraa, jos lapsi päättää 18-vuotiaana selvittää luovuttajan henkilöllisyyden. Ei lapsi silti välttämättä halua luovuttajaa edes tavatakaan.

Yhteistyössä