Hakutulokset

1. T

Huhtikuiset 2021

Varmaan neuvolakohtaista miten toimitaan. Voihan sinne soittaa ja kysyä, pääsisikö vaikka ylimääräiseen ultraan. Ruokahalun katoaminen on muuten myös yksi raskausoire. Aion itse soitella neuvolaan ensi viikolla jos ei tämä syöminen ala vähitellen sujua, kun pelottaa laskeeko paino nyt liikaa.
  2. T

Huhtikuiset 2021

Siinä raa'assa kananmunassa oli ilmeisesti pieni toksoplasmoosiriski, niin siksi joissakin lähteissä kehotetaan välttämään. Nämä suositukset vaihtelee ihan älyttömästi eri paikoissa ja eri aikoina, niin on tosi vaikea pysyä perässä mitä saa ja mitä ei saa syödä. Noita lyhyitä pistosmaisia kipuja...
  3. T

Huhtikuiset 2021

Kaupan majoneeseissa se raaka kananmuna ei vissiin haitannut, koska on pastöroitu. Kotitekoisia majoneeseja piti välttää. Jännä toi pahoinvointi kyllä, kun itselläkin tulee ja menee. Hetken aikaa on ihan normaali olo ja sitten tuleekin yllärioksennus. Syöminen auttaa, mutta on melkoinen...
  4. T

Huhtikuiset 2021

Minkä raskauteen liittyvän rajoituksen te olette muuten kokeneet vaikeimpana? Mulla se oli kahvinjuonnin lopettaminen. Tiedän että sitä voisi juoda sen pari pientä kuppia päivässä, mutta ajattelin olla täysin ilman, kun ei se rajallinenkaan määrä kofeiinia tee hyvää. Mutta tuntuu, että pää on...
  5. T

Huhtikuiset 2021

Ei ollut vuotoja, edes silloin kun raskaus meni kesken. Pelottavaa varmasti tuo verenvuoto, vaikka onkin varmaan yleistä. Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa. 11 viikko lähenemässä loppuaan, kokeilen varovasti josko jo kananmunia pystyisi syömään, vaikka ruokahalu yhä tipotiessään ja oksensin...
  6. T

Huhtikuiset 2021

Miten teillä on muuten lämmöt nousseet raskauden aikana? Mulla on ollut 37.5 nyt tähän saakka koko ajan, normaalisti 36.5. Paleltelee välillä mutta mitään flunssan oireita ei ole, niin oon pitänyt normaalina raskauteen liittyvänä lämmönnousua. Mutta laskeekohan ne jossain vaiheessa vai kestääkö...
  7. T

Huhtikuiset 2021

Oon huomannu myös, että työhön tai johonkin muuhun tekemiseen uppoutumalla se paha olo väistyy ja silloin kun on aikaa oikein lillua siinä pahassa olossa, niin tulee helposti oksennus. Raitis ilma ja koiran kanssa metsässä käppäily on kyllä ollut parasta lääkettä. Mä olen myös huomannut pientä...
  8. T

Huhtikuiset 2021

Tervetuloa! Mä teen kotoa näyttöpäätetyötä, joten on helppo käydä oksentamassa aina välissä. Toki työteho on paljon heikompaa jatkuvan huonon olon vuoksi, mutta sairaslomaa en ole vielä uskaltanut pitää kun en ole halunnut näin aikaisessa vaiheessa esimiehelle asiasta kertoa. Jos pitäisi olla...
  9. T

Huhtikuiset 2021

Jostain luin, että kymppiviikolla oireet voi alkaa jo helpottamaan monilla kohti sitä auvoista keskikolmannesta, siksi elättelinkin toiveita pahoinvoinnin vähentymisestä näillä main. Nyt alkaa taas pelko nousta, että kuuluu siihen pieneen porukkaan, joka pahoinvoi läpi raskauden. No, on tässä...
  10. T

Huhtikuiset 2021

Mulla on myös ollut keskenmenounia, luulen että alitajunta yrittää valmistella pahimpaan, ettei tulisi sitten niin järkytyksenä. Aikaisemman raskauden aikana niitä oli paljon, juuri siihen aikaan kun (keskeytynyt) keskenmeno tapahtui, nyt on tullut vaan pari, eikä niin dramaattista, lähinnä vaan...
  11. T

Huhtikuiset 2021

Millä rv:llä muuten olette käyneet yhdistelmäseulan verikokeessa? Mä kävin 9 + 0, kun näin ohjeistettiin, mutta nyt luin toisaalta, että olisi ollut parempi odottaa 10.viikko loppuun eli käydä vasta 10 + 0. Meniköhän nyt turhan aikaisin ja voikohan se nyt vääristää seulan tuloksia?
  12. T

Huhtikuiset 2021

Mulle on sattunut tosi kivoja neuvolan työntekijöitä, on tuntunut luontevalta avautua jo ensimmäisellä kerralla suolentoiminnasta ja ihan kaikesta muustakin raskauteen liittyvistä luonnollisista, mutta ei ehkä niin hienovaraisista puheenaiheista. Äitipolin kanssa on vaan ollut ongelmia. Siellä...
  13. T

Huhtikuiset 2021

Mua vieläkin stressaa nämä syömisasiat. Paino tippunut ekasta neuvolakäynnistä reilu 5 kg, onneks oli tullut syötyä hyvin ennen kun ruokahalu katosi niin oli mistä lähteäkin. Kivasti ohjeistetaan monessa paikassa, että täytyy korvata se liha muilla proteiineilla, mutta kun ne ihan kaikki...
  14. T

Huhtikuiset 2021

Mä pyörin täällä myös vielä. 8 + 5 taitaa olla meneillään, ja nyt tiskikonetta täyttäessä tuli sellaista melko voimakasta kipua lantion seudulle. Verenvuotoa tms ei, epäilisin liitoskivuiksi, kun levossa lähti pois aika pian. Sepä ois sit ihan uusi oire, mitä ei ole vielä kokenutkaan, vähän...
  15. T

Huhtikuiset 2021

9. viikko toi mukanaan nähtävästi sen kuuluisan raskauskummituksen. Oksu lentää pitkin poikin päivää, onneksi teen vielä etätöitä, niin ei tartte työkavereilta oloja piilotella. Väsyttää, turvottaa ja iljettää koko oma oleminen. Mutta fyysisistä vaivoista huolimatta on tosi hyvä, rauhallinen...
  16. T

Huhtikuiset 2021

Kyllä ei mikään ole jännittänyt niin paljon, kun tämänpäiväinen varhaisultra. Mutta kaikki oli hyvin, valtaisa helpotus tuli kun jotain läpättävää siellä näkyi ja sydänhän se oli <3 pienet käden tyngätkin siellä kuulemma jo on. Ja koko vastasi viikkoja 8 + 0, eli päivälleen mitä pitikin. On tää...
  17. T

Huhtikuiset 2021

Tosi hyvä kun pääsee noin nopeasti ultraan! Toivottavasti olisi vaan sitä vaaratonta verenvuotoa, mitä aika monilla taitaa tulla. Mä varasin sen varhaisultra-ajan nyt silti, vaikka pelottaa tosi paljon, en tiedä mitä sitten tapahtuu jos siellä ei olekaan kaikki hyvin. Toisaalta ehkä parempi...
  18. T

Huhtikuiset 2021

Tämä raskausajan logiikka kyllä jaksaa ihmetyttää. Kaikki liha ällöttää, mutta pitakebab on ainoa proteiinipitoinen asia jonka saan alas (kebabhan ei ole lihaa, :D ) . Yritin korvata lihaa kasvi/maitoproteiinilla, kikherneistä tuli maailmanlopun ripuli ja raejuuston koostumus sai kakomaan...
  19. T

Huhtikuiset 2021

Hyvä kun sait ylimääräisen ajan! Mullehan kävi niin aikaisemmin, että raskaus oli mennyt kesken tosi varhaisilla viikoilla, mutta raskausoireet jatkuivat koska istukka jatkoi toimintaansa. Siispä luulen, että raskausoireiden vahvistumisesta/vähenemisestä ei voi päätellä kovin tarkasti, mitä...
  20. T

Huhtikuiset 2021

8. viikko käynnistyi ja pahoinvointia, väsymystä, vatsan nippailua yms. tavallisia raskausoireita enenevissä määrin. Itse en osaa tuota spontaania keskenmenoa pelätä, koska ilmeisesti mulla keho ei itse ymmärrä keskenmenoa käynnistää vaikka raskaus olisikin päättynyt. Siksi on tosi vaikea...

Yhteistyössä